jacobe Skrevet May 14, 2009 Rapporter Skrevet May 14, 2009 Jeg synes det kunne være interessant at se folks holdning til dette emne, derfor denne afstemning.
Jakriborg Besvaret May 14, 2009 Rapporter Besvaret May 14, 2009 Hvad menes der med at "undvige" loven? Man kan vel blot undgå at komme i karambolage med loven. Eller man kan omgå regler og stadig overholde loven. Tip til begge metoder ser jeg da intet ulovligt i. Så længe vi ikke taler om noget direkte illegalt.
michael k Besvaret May 14, 2009 Rapporter Besvaret May 14, 2009 netop .. skal der så sidde jusrister og afgöre hvad der er lovstridigt eller ej? den seneste tråd er der absolut INTET ulovligt i .. hverken spörgsmålet eller svarene "Af de breve, der sendes til ejeren/brugeren af en bil, der er blevet fotograferet i forbindelse med en automatisk hastighedskontrol, fremgår, at den pågældende ikke har pligt til at oplyse det, hvis vedkommende selv var fører af bilen, eller hvis vedkommende har overladt bilen til en person, der ikke lovligt kunne føre bilen, idet ejeren/brugeren derved ville udsætte sig selv for straf." når svaret står på folketingets retsinfoside kan spörgmålet ikke väre ulovligt
Gio Besvaret May 14, 2009 Rapporter Besvaret May 14, 2009 Omgåelse af gældende lov er ulovlig. Derfor er jeg nød til at lukke denne afstemning, da det er soleklart at noget sådant ikke skal tillades herinde. Som michael k skrev, så har folk ikke pligt til at oplyse hvem der har ført bilen, hvis de opfylder nogle krav (igen en tolkning, med mulighed for omgåelse osv osv) - så overskriften på afstemningen er modsigende. Beklager - men der er rigelig larm herinde i forvejen.
Recommended Posts