Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Har uden held søgt efter svar på ovenstående. Hvor godt kan man modtage dansk DAB radio i Bunkeflostrand? Pft. Søren
Jeg lånte en DAB radio af en kollega og testede den i Bunkeflostrand. Desværre kom kun de sædvanlige P1, P2, P3 ind og ingen af de kanaler jeg havde håbet på :cry:
Besvaret
Det er nok smartere at have en internetradio end en DAB-radio' date=' hvis du gerne vil høre nogle af de mange danske kanaler.[/quote'] Kan du anbefale nogen? Evt med wifi og som også er til at betale?
Besvaret

Den omtalte Pure Digital Evoke Flow-radio koster 2449 SEK (1720 DKK) hos Elgiganten eller kan købes på britiske Amazon for omkring 150 GBP (1265 DKK) inkl. forsendelse til Sverige/Danmark - sidstnævnte må formodes at være med britisk stikkontakt, som kræver en adapter.

Besvaret
Den omtalte Pure Digital Evoke Flow-radio koster 2449 SEK (1720 DKK) hos Elgiganten eller kan købes på britiske Amazon for omkring 150 GBP (1265 DKK) inkl. forsendelse til Sverige/Danmark - sidstnævnte må formodes at være med britisk stikkontakt' date=' som kræver en adapter.[/quote'] har de 220V i englang? eller det kun usa de ikke har.
Besvaret

Ja, de har 220 V ligesom i resten af Europa, det er blot deres stikkontakter som er anderledes end vores. Blev i øvrigt lige opmærksom på, at der er forskel i forsendelsesomkostninger mellem Danmark og Sverige - det er absolut billigst at bestille fra Amazon med en dansk adresse.

Besvaret

Må lige spørge ind til de der internet radioer. Kan man selv tilføje radio stationer til internet radio listen? Èn i husstanden mener det er meget vigtigt man kan høre 100FM. Så jeg bliver lemlæstet hvis den ikke kan køre 100FM via internet radio.

Besvaret
Må lige spørge ind til de der internet radioer. Kan man selv tilføje radio stationer til internet radio listen? Èn i husstanden mener det er meget vigtigt man kan høre 100FM. Så jeg bliver lemlæstet hvis den ikke kan køre 100FM via internet radio.
Ja - du kan selv lave Favorit-lister og tilføje radioer, skulle de ikke være i listen allerede. Jeg har en ældre Pinnacle/Roku net-radio - og den henter opdaterede lister fra www.radioroku.com. Der findes en håndfuld af disse sites, som de forskellige mærker læner sig op ad, og henter informationer fra. Virker spitze! :th2:
Besvaret
Ja - du kan selv lave Favorit-lister og tilføje radioer, skulle de ikke være i listen allerede. Jeg har en ældre Pinnacle/Roku net-radio - og den henter opdaterede lister fra www.radioroku.com. Der findes en håndfuld af disse sites, som de forskellige mærker læner sig op ad, og henter informationer fra. Virker spitze! :th2:
Ja' date=' hvis 100FM ellers sender via internettet, og det skulle jeg mene, de gør, så kan du naturligvis tilføje radiostationen som en favorit på din radio.[/quote'] Så bliver der sq bestilt en Evoke digital en af dagene :D
Besvaret
Den omtalte Pure Digital Evoke Flow-radio koster 2449 SEK (1720 DKK) hos Elgiganten eller kan købes på britiske Amazon for omkring 150 GBP (1265 DKK) inkl. forsendelse til Sverige/Danmark - sidstnævnte må formodes at være med britisk stikkontakt' date=' som kræver en adapter.[/quote'] Har du erfaring med at handle elektronik fra amazom.co.uk? For jeg kan ikke få lov til at få det sendt til hverken DK eller SE. Lidt skidt eftersom den er nede i 119,99£
Besvaret

Den kan bestilles via den "Amazon merchant", der hedder Aqudos - og er som nævnt billigst at få sendt til en adresse i Danmark (144,95 GBP + 4,95 GBP i porto til "Europe zone 1") http://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/B001FA05YU/ref=dp_olp_new?ie=UTF8&qid=1242915845&sr=8-1&condition=new http://www.amazon.co.uk/gp/browse.html?ie=UTF8&marketplaceID=A1F83G8C2ARO7P&me=AHBQRV385YG7V Der skal stå "international delivery" ud for sælgerens navn, hvis du skal bestille til forsendelse uden for Storbritannien

Besvaret
Den kan bestilles via den "Amazon merchant", der hedder Aqudos - og er som nævnt billigst at få sendt til en adresse i Danmark (144,95 GBP + 4,95 GBP i porto til "Europe zone 1") http://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/B001FA05YU/ref=dp_olp_new?ie=UTF8&qid=1242915845&sr=8-1&condition=new http://www.amazon.co.uk/gp/browse.html?ie=UTF8&marketplaceID=A1F83G8C2ARO7P&me=AHBQRV385YG7V Der skal stå "international delivery" ud for sælgerens navn, hvis du skal bestille til forsendelse uden for Storbritannien
Ok. Det må jeg lige kigge på. Fandt i mellemtiden et andet sted til 124+19 i fragt til dk så det er stort set det samme. Takker.
Besvaret

Så er der bestilt. Var liiiige ved at få håret i postkassen og et mindre chok. For jeg fik bestilt den hjem til og portoen var lige pludselig 20£ :scared: Så kom jeg i tanke om det der var skrevet med billigere porto til dk. Så jeg fik heldigvis ændret det ved det sidste step på amazon. Så nu ryger den til en døgnpost i dk og skulle være fremme sidst på ugen. Bliver sq spændende!

Besvaret
Hvordan bruger man egentlig døgnposten i Danmark' date=' hvis man har folkeregisteradresse i Sverige? Er det noget med at sende c/o til familie eller venner eller hur?[/quote'] En ven har oprettet et døgnpost id. Så får jeg sendt til den adresse og det smarte ligger så i at for hver enkel pakke kan man bestemme har den skal hen ud fra et nummer man skriver i adressen. Så jeg får sendt til den "postkasse" der står ude ved fields. Når pakken så er landet derude får min ven en sms med 2 pinkoder. Den sender han så videre til mig også kan jeg hente mine pakker. Super nemt og minimalt arbejde for min ven :D
Besvaret
En ven har oprettet et døgnpost id. Så får jeg sendt til den adresse og det smarte ligger så i at for hver enkel pakke kan man bestemme har den skal hen ud fra et nummer man skriver i adressen. Så jeg får sendt til den "postkasse" der står ude ved fields. Når pakken så er landet derude får min ven en sms med 2 pinkoder. Den sender han så videre til mig også kan jeg hente mine pakker. Super nemt og minimalt arbejde for min ven :D
En anden mulighed er "poste restante" hvor man som modtager skal skrive: navn, poste restante, navn på et posthus. Så skal man bare legitimere sig, når man henter pakken på det ønskede posthus. Den har jeg selv brugt et par gange for at spare portoen til Sverige.
Besvaret
Så er der bestilt. Var liiiige ved at få håret i postkassen og et mindre chok. For jeg fik bestilt den hjem til og portoen var lige pludselig 20£ :scared: Så kom jeg i tanke om det der var skrevet med billigere porto til dk. Så jeg fik heldigvis ændret det ved det sidste step på amazon. Så nu ryger den til en døgnpost i dk og skulle være fremme sidst på ugen. Bliver sq spændende!
SÅ fik jeg min pakke! Lige en lille detalje. Man kan ikke bruge døgnpost adresse hos den leverandør her, dvs det kan man godt men den bliver sendt via GLS så man skal lige ringe til deres kindecenter i dk og lave en aftale. Jeg aftalte jeg hentede min pakke hos dem i tåstrup. Kein problem! Nå. Kort opsumering. Bestilte søndag aften. Torsdag formiddag kan jeg se den har været et smut i kolding og sørme også allerede landet i tåstrup. (kolding er ikke en fejl men der deres udlandspakker lander til sortering) Men hjem og pakke den op. Det er en ret stor pakke tænker jeg. Hvor stor er den radio lige??? Nå men snit snit og kassen er åben. Nu ser jeg hvorfor kassen er så stor. Den er fyldt med små skum dimser der sørger for radioen ikke får nogen stød. Nede i skumhelvedet ser jeg først en lille pakke. En omformer fra uk stik til dk stik. Super nice tænker jeg! Det er afsenderen der gratis har lagt den med. Super service! Thumbs up herfra! Videre nede i skumhelvedet finder jeg så kassen med radioen. Den passer lidt bedre i størrelsen på hvad jeg havde forventet min nye køkkenradio skulle være. Åben æsken og bliv endnu engang overrasket. Som sagt så gjort. Strømforsyningen kan man clipse uk stikket af og clipse et dansk stik på så man fik slet ikke brug for den meget lidt kønne, men gratis, omformer afsenderen havde vedlagt. Selve radioen ligger pakket ind i en stofpose i kassen. Ud med den og i stik kontakten med den. Lækkert display, lækker radio! Som det første tester jeg internet delen. Det spiller bare! Man kan sortere efter land så jeg starter med dk. Det er ikke så få stationer den kender. Selv yndlings ferie station, Radio mojn kende den :) ( Add to favourite) Men jeg finder en håndfuld stationer der skal på min liste. Det går ok hurtigt med at loade en station. Ca 15sec fra man vælger en station spiller den... Så når man bruger internet delen skal man huske det lige tager et øjeblik hvis man zapper gennem kanalerne. Men sådan er det bare. DAB delen har jeg ikke rigtig kunnet teste endnu da jeg ikke har kunnet trække nogen ordentlig igennem. Fm delen er ok. Der hvor radioen skal stå er der bare røv dårligt signal men dog bedre end den Jakobsen radio jeg havde. Lyden i den er faktisk ganske udemærket. Faktisk vil jeg gå så langt og sige den har god lyd! Det endelige beløb kender jeg ikke da pengene ikke er trukket fra min konto endnu. Men lige inder 1300dkr inkl fragt fra uk. Uden tvivl årets bedste køb! Hvis nogen har lyst til at se nærmere på vidunderet kigger i bare forbi, ellers så bare få den bestilt. Den er genial!
Besvaret

Fedt at du blev glad for den :thumbup: Jeg skal lige høre, fik du tilsendt et særligt trackingnummer fra sælgeren, siden du kunne følge pakkens rejse via Kolding? Og købte du hos Aqudos via Amazon?

Besvaret
Fedt at du blev glad for den :thumbup: Jeg skal lige høre, fik du tilsendt et særligt trackingnummer fra sælgeren, siden du kunne følge pakkens rejse via Kolding? Og købte du hos Aqudos via Amazon?
Yep. Fik først en bekræftelse mail, derefter en mail da den var sendt med et nummer og et link direkte til GLS side hvor man kunne følge den. Det var Aqudos jeg købte hos. Vil udenn tøven anbefale at handle hos dem!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...