Lollikken Skrevet May 25, 2009 Rapporter Skrevet May 25, 2009 Mette spurgte om: hvad er en muskelhund: ---------------------------- Her er mit bud: Der findes sikkert en absolut liste et sted hvor nogen er blevet enige med dem selv om at sådan er muskelhunde. Tommelfingerregel er vel at alle hunde som har større muskler end en gennemsnitlig labrador/retriever/hønsehund er en muskelhund. Hvad der kendetegner muskelhunden er hvad den er avlet til i sin tid, og en mange store hunde har været avlet som vagthunde (ikke decideret kamp). Broholmeren er også en "muskelhund", da dens forfædere har været noget ala en mastiff. Kamphunde er gerne hunde som har været fremavlet specifikt til kamp, og der har man gerne brugt de store muskelhunde som man allerede brugte som vagthunde, dvs. samme forfædre (f.eks. mastiffen). At man så kan få en schæfer-labrador blanding som er stærk som en okse har intet med sagen at gøre :) Det er en familie hund :D EDIT: En hurtig søgning på nettet gav dette link som jeg vil mene nok er en meget pæn rettesnor efter hvad en "muskelhund" er. http://en.wikipedia.org/wiki/Molosser
Mette Besvaret May 25, 2009 Rapporter Besvaret May 25, 2009 Nej jeg spurgte om hvilke racer en KAMPhund er. Og svaret ser ud til at være helt subjektivt............altså de hunderacer man selv nu engang synes er en kamphund er en kamphund.........og sådan forblev diskussionen en evighedsdiskussion
michael k Besvaret May 25, 2009 Rapporter Besvaret May 25, 2009 netop... medieskabte meninger ... som sagt er en kamphund ikke en kamphund för den bliver tränet til kamp og det kan du med alle hunderacer i mexico har de endda chihuahua kampe... Nej jeg spurgte om hvilke racer en KAMPhund er. Og svaret ser ud til at være helt subjektivt............altså de hunderacer man selv nu engang synes er en kamphund er en kamphund.........og sådan forblev diskussionen en evighedsdiskussion
Toft Besvaret May 25, 2009 Rapporter Besvaret May 25, 2009 .......altså de hunderacer man selv nu engang synes er en kamphund er en kamphund.........ja det passer nogenlunde' date= hvis det der man så oversættes til: uvidende folk, som har forudindtaget mening/fordomme over for visse racer. Kamphunden, Shankly, glæder sig i øvrigt til at du kommer til hans 1 års fødselsdag på onsdag Men pas på, amstaff-kamphunden Kajsa kommer også til fødselsdag, så det ender jo nok som sædvanlig med at vi alle bliver bidt, inden hundene æder hinanden....
michael k Besvaret May 25, 2009 Rapporter Besvaret May 25, 2009 de skal lige spise börnene med hud og hår först ja det passer nogenlunde' date=' hvis det der [b']man så oversættes til: uvidende folk, som har forudindtaget mening/fordomme over for visse racer. Kamphunden, Shankly, glæder sig i øvrigt til at du kommer til hans 1 års fødselsdag på onsdag Men pas på, amstaff-kamphunden Kajsa kommer også til fødselsdag, så det ender jo nok som sædvanlig med at vi alle bliver bidt, inden hundene æder hinanden....
Mette Besvaret May 25, 2009 Rapporter Besvaret May 25, 2009 Ha ha ..................den puddel gør ingen fortræd .............. men jeg ifører mig heldækkende ståldragt, så er jeg dækket ind Hilsen hende der aldrig har haft hund men skulle det være bliver det bestemt ikke en af rottestørrelse ;)
Toft Besvaret May 25, 2009 Rapporter Besvaret May 25, 2009 den puddel gør ingen fortræd Nu gør han så nok nogen fortræd
Mette Besvaret May 25, 2009 Rapporter Besvaret May 25, 2009 Nu gør han så nok nogen fortræd .................damn
SanneJ Besvaret May 25, 2009 Rapporter Besvaret May 25, 2009 de skal lige spise börnene med hud og hår förstJa, jeg har da tænkt mig at få taget et gruppefoto af den store farlige sorte hund, kamphunden og vores 4 mdr gamle søn:D
Vicksen Besvaret May 25, 2009 Rapporter Besvaret May 25, 2009 i mexico har de endda chihuahua kampe... Sejt, en Kamp-Chihuahua, sådan én må jeg ha' I know: OT - sorry ;)
Ann Besvaret May 25, 2009 Rapporter Besvaret May 25, 2009 Der skulle vel ikke være nogen af jer der kunne ønske jer en rigtig sød "kamp hund"? Et par bekendte kan ikke beholde deres Staffordshire terrier da de skal flytte i lejlighed. Hun er 6½ år gammel, lidt for rund (vi kalder hende dræber-pølsen, efter at aviserne er begyndt at skrive om "dræberhundene"). Hun er enormt kælen og legesyg, men skal helst være "enebarn". Oh, ja... og hun snorker. Hun er opfostret som en familiehund og har ikke nogen kamphund-tendenser. Kom gerne og mød hende - de har hende med på arbejde i Herlev hver dag.
sup3rior Besvaret May 25, 2009 Rapporter Besvaret May 25, 2009 Sejt, en Kamp-Chihuahua, sådan én må jeg ha' I know: OT - sorry ;) Sådanne 2 krapyler fanger da aldrig hinanden så meget som de hopper rundt når de gør
Vicksen Besvaret May 25, 2009 Rapporter Besvaret May 25, 2009 Sådanne 2 krapyler fanger da aldrig hinanden så meget som de hopper rundt når de gør He, he - sikkert ikke, men man skal ikke glemme underholdningsværdien
sup3rior Besvaret May 25, 2009 Rapporter Besvaret May 25, 2009 He' date=' he - sikkert ikke, men man skal ikke glemme underholdningsværdien [/quote'] Hoppe-bolds hunde
Lynge Besvaret May 25, 2009 Rapporter Besvaret May 25, 2009 Som der bliver sagt er muskelhunde ikke en bestemt guppe hunde, da det ikke er en "officiel" betegnelse men der er skabt gennem dvs. medier. Så hvad en muskelhund er, er 100 subjektivt. Mange siger f.eks. Amstaff er en muskelhund, men hvis du skal gruppere en Amstaff rigtigt, ja så er det en Terrier, præcis som FCI har klacificeret den. Rottweiler ligger i Gruppe 2 sektion 1 Molosser og hunde af Dogge-type(Correct me if i'm wrong Toft/Sanne). Men så er der jo alle blandingerne, som Brian og Benny laver og påstår er Amstaffs eller Rotter eller hvad de nu siger(de har INTET med disse racer at gøre), tja dem kan man for min skyld godt kalde muskelhunde jeg er egenlig ligeglad bare de ikke bruger vores races navn og rygte(hvilket de jo desværre gør og dermed har smadret fuldstændigt)Jeg syntes den slags avl skulle forbydes fuldstændigt:thumbdown
Lynge Besvaret May 25, 2009 Rapporter Besvaret May 25, 2009 Der skulle vel ikke være nogen af jer der kunne ønske jer en rigtig sød "kamp hund"? Et par bekendte kan ikke beholde deres Staffordshire terrier da de skal flytte i lejlighed. Hun er 6½ år gammel, lidt for rund (vi kalder hende dræber-pølsen, efter at aviserne er begyndt at skrive om "dræberhundene"). Hun er enormt kælen og legesyg, men skal helst være "enebarn". Oh, ja... og hun snorker. Hun er opfostret som en familiehund og har ikke nogen kamphund-tendenser. Kom gerne og mød hende - de har hende med på arbejde i Herlev hver dag. Måske du skulle præcisere lidt mere da der ikke er noget der hedder Staffordshire Terrier, det er enten Amerikansk Staffordshire Terrier eller Staffordshire Bull Terrier.
SanneJ Besvaret May 25, 2009 Rapporter Besvaret May 25, 2009 Rottweiler ligger i Gruppe 2 sektion 1 Molosser og hunde af Dogge-type(Correct me if i'm wrong Toft/Sanne).Rottweiler er ikke en rigtig kamphund, de er bare fremavlet til aggresive vagthunde, har jeg fået at vide:D ha ha skæmt til side så jo, rottweilere indgår i gruppen pincher-, schnauzer-, molosser og sennenhunde (Havde sgu nær aldrig fået ham tilmeldt til hans første udstilling, da jeg ikke kunne finde hans gruppe:o). Men de hunde som i følge nogle betegnes som kamphunde, kan det ikke være dem der er snak om at forbyde af og til? Kira har den liste tror jeg -eller er de lister også forskellige alt efter hvilke politiker-tågehorn der snakker?
Ann Besvaret May 25, 2009 Rapporter Besvaret May 25, 2009 Måske du skulle præcisere lidt mere da der ikke er noget der hedder Staffordshire Terrier' date=' det er enten Amerikansk Staffordshire Terrier eller Staffordshire Bull Terrier.[/quote'] Hun er en Bullterrier.
Lynge Besvaret May 25, 2009 Rapporter Besvaret May 25, 2009 Men de hunde som i følge nogle betegnes som kamphunde, kan det ikke være dem der er snak om at forbyde af og til? Kira har den liste tror jeg -eller er de lister også forskellige alt efter hvilke politiker-tågehorn der snakker? Hehe ja det er hvad folk nu lige selv syntes. Hun er en Bullterrier. Hehe man skal holde tungen lige i munden her, for nu siger du det er en Bull Terrier det er som regel sådan en fætter her http://www.engelskbullterrier.dk. Men du linker til Staffordshire Bull Terrier´ernes hjemmeside, så det er jo nok sådan en;) Til info findes der 4 BullTerrier racer: Amerikansk Staffordshire Terrier(Amstaff): www.andies.dk Bull Terrier(Buller) http://www.engelskbullterrier.dk/ Bull Terrier, miniature(Minibull) http://www.minibull.mono.net/ Staffordshire Bull Terrier (Staff) http://www.sbtdanmark.dk/standard.html Man skal holde tungen lige i munden hvis man vil være sikker på at fortælle præcis hvilken race man mener, og som man kan se er de temlig forskellige.
michael k Besvaret May 25, 2009 Rapporter Besvaret May 25, 2009 Ja' date=' jeg har da tænkt mig at få taget et gruppefoto af den store farlige sorte hund, kamphunden og vores 4 mdr gamle søn:D[/quote'] ja skynd dig inden sönnen blir spist
Lollikken Besvaret May 25, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret May 25, 2009 Nej jeg spurgte om hvilke racer en KAMPhund er. Og svaret ser ud til at være helt subjektivt............altså de hunderacer man selv nu engang synes er en kamphund er en kamphund.........og sådan forblev diskussionen en evighedsdiskussion Jeg beklager meget! Blev lige fanget i mine egne tanker .. igen er wikipedia en meget god ledetråd til en absolut liste http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_dog_fighting_breeds Mange af de hunde er virkeligt svære at opdrage til at være godmodige labradorer, men hvis man vil ha' en labrador så skal man ikke købe en cane corso eller en dogo argentino ;) Problemet er vel, som flere nævner, er at hr. og fru Skyklap ikke kender forskel på en kamphund, en muskelhund, brugshund og en farlig hund. Så svaret er at den uofficielle liste af kamphunde er meget subjektiv blandt befolkningen. Jeg griner stadig af folk der (ubegrundet) er bange for vores bulldog og derefter går over til cocker spanielen der ikke kan li' fremmede. Ingen forestiller sig at den lille uldtot ikke kan li' alle :D
michael k Besvaret May 25, 2009 Rapporter Besvaret May 25, 2009 haha en liste over "kamphunde" hvor Shar Pei er nävnt er ret så svär at tage seriöst de må ha drukket af natpotten dem der har skrevet det ... så kan de ligeså godt smide chihuahuaen på også ... Jeg beklager meget! Blev lige fanget i mine egne tanker .. igen er wikipedia en meget god ledetråd til en absolut liste http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_dog_fighting_breeds Mange af de hunde er virkeligt svære at opdrage til at være godmodige labradorer, men hvis man vil ha' en labrador så skal man ikke købe en cane corso eller en dogo argentino ;) Problemet er vel, som flere nævner, er at hr. og fru Skyklap ikke kender forskel på en kamphund, en muskelhund, brugshund og en farlig hund. Så svaret er at den uofficielle liste af kamphunde er meget subjektiv blandt befolkningen. Jeg griner stadig af folk der (ubegrundet) er bange for vores bulldog og derefter går over til cocker spanielen der ikke kan li' fremmede. Ingen forestiller sig at den lille uldtot ikke kan li' alle :D
SanneJ Besvaret May 25, 2009 Rapporter Besvaret May 25, 2009 haha en liste over "kamphunde" hvor Shar Pei er nävnt er ret så svär at tage seriöst de må ha drukket af natpotten dem der har skrevet det ... så kan de ligeså godt smide chihuahuaen på også ...Well' date=' citat fra siden: "Up until the introduction of Breed Specific Legislation, designed to target breeds alleged to be "more likely" to attack and largely aimed at criminalising the American Pit Bull Terrier. Shar Pei were regarded as a breed designed, bred and selected for dog-fighting, after the introduction of various BS legislation, many breeders started to deny the fighting ancestry and concocted fanciful tales of a hunting heritage. It is worth mentioning that the Chinese and Taiwanese still regard the Shar Pei as a dog-fighting breed, although the prohibitive cost of the breed has done much to discourage such abuse." Ikke at jeg ved noget om det:rolleyes: Men denne her ser da også sød ud, det kan da heller ikke være en kamphund: http://en.wikipedia.org/wiki/Korea_Jindo_Dog
michael k Besvaret May 25, 2009 Rapporter Besvaret May 25, 2009 jamen en sharpei kan ikke slås... så det ville väre som at kaste en baby i ringen med tyson og kalde babyen bokser.... eneste den ka i et evt slagsmål er at kväle modstanderen med overskydende hud!! Well' date=' citat fra siden: "Up until the introduction of Breed Specific Legislation, designed to target breeds alleged to be "more likely" to attack and largely aimed at criminalising the American Pit Bull Terrier. Shar Pei were regarded as a breed designed, bred and selected for dog-fighting, after the introduction of various BS legislation, many breeders started to deny the fighting ancestry and concocted fanciful tales of a hunting heritage. It is worth mentioning that the Chinese and Taiwanese still regard the Shar Pei as a dog-fighting breed, although the prohibitive cost of the breed has done much to discourage such abuse." Ikke at jeg ved noget om det:rolleyes: Men denne her ser da også sød ud, det kan da heller ikke være en kamphund: http://en.wikipedia.org/wiki/Korea_Jindo_Dog
credde Besvaret May 25, 2009 Rapporter Besvaret May 25, 2009 Som der bliver sagt er muskelhunde ikke en bestemt guppe hunde, da det ikke er en "officiel" betegnelse men der er skabt gennem dvs. medier. Så hvad en muskelhund er, er 100 subjektivt. Mange siger f.eks. Amstaff er en muskelhund, men hvis du skal gruppere en Amstaff rigtigt, ja så er det en Terrier, præcis som FCI har klacificeret den. Rottweiler ligger i Gruppe 2 sektion 1 Molosser og hunde af Dogge-type(Correct me if i'm wrong Toft/Sanne). Men så er der jo alle blandingerne, som Brian og Benny laver og påstår er Amstaffs eller Rotter eller hvad de nu siger(de har INTET med disse racer at gøre), tja dem kan man for min skyld godt kalde muskelhunde jeg er egenlig ligeglad bare de ikke bruger vores races navn og rygte(hvilket de jo desværre gør og dermed har smadret fuldstændigt)Jeg syntes den slags avl skulle forbydes fuldstændigt:thumbdown Kan man ikke bare modargumentere med, at alle hunde rent faktisk har muskler Synes også debatten er gået fuldstændig over gevind i medierne. Men desværre sælger ordet kamp/muskel-hund jo aviser...! Men pas nu på ude hos Sanne og Toft, at Lars' og Kira's hund Ivan (som er så god til at varme fødder) ikke sætter tænderne i alt og alle
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu