credde Besvaret June 9, 2009 Rapporter Besvaret June 9, 2009 så er den bestilt. De gav endda 10% rabat på den. Nice. Tak for råd og vejledning herinde. Tog den med svensk tastatur. Er det ikke bare iconerne for æøåäöå som er anderledes? @ og andet sidder vel som på det danske tastatur ikke? Jeg købte min MacBook for 1½ uge siden hos Kullander i Malmö, www.kullander.se - de sælger nemlig også med DK tastatur :th2:
larscph Besvaret June 29, 2009 Rapporter Besvaret June 29, 2009 Så er jeg ved at være den der hopper med på Mac dillen ;) Jeg har kig på en 2,66 GHz MacBook Pro 17" med 320 GB / 7200 RPM harddisk i til hvad der ligner en fornuftig pris - det er i det nye Unibody kabinet og det hele. De sælges jo nu ellers med 2,8 Ghz Processer og 500 GB harddisk - og jeg ville lige høre om der er nogen der ved om der skulle være ANDRE forskelle...
Rene Larsen Besvaret June 29, 2009 Rapporter Besvaret June 29, 2009 Så er jeg ved at være den der hopper med på Mac dillen ;) Jeg har kig på en 2,66 GHz MacBook Pro 17" med 320 GB / 7200 RPM harddisk i til hvad der ligner en fornuftig pris - det er i det nye Unibody kabinet og det hele. De sælges jo nu ellers med 2,8 Ghz Processer og 500 GB harddisk - og jeg ville lige høre om der er nogen der ved om der skulle være ANDRE forskelle... 2,66 GHz er den 'gamle' model - og 2,8 GHz er den nye, som blev præsenteret på Mac's udvikler konference i starten af juni måned. Af nye spec's i den nye i.f.t. den forrige kan bla. nævnes: - Ny skærm - størrere HD som standard plus nogle andre 'finpudsninger'
Carsten H Besvaret June 29, 2009 Rapporter Besvaret June 29, 2009 jaaa hvis jeg ikke havde købt en XPS M1730 sidste år så havde jeg helt klar valgt den der alienware...den er da noget af det fedeste man kan få idag.....i europa ihvertfald :)
larscph Besvaret June 29, 2009 Rapporter Besvaret June 29, 2009 2,66 GHz er den 'gamle' model - og 2,8 GHz er den nye, som blev præsenteret på Mac's udvikler konference i starten af juni måned. Af nye spec's i den nye i.f.t. den forrige kan bla. nævnes: - Ny skærm - størrere HD som standard plus nogle andre 'finpudsninger' Er der en officielt liste somewhere - ved du det? Jeg har søgt lidt rundt på apple.se og syntes ikke rigtig jeg kan finde en beskrivelse. Mest ude efter hvad de har gjort ved skærmen - harddisken er jo hvad den er....
Rene Larsen Besvaret June 29, 2009 Rapporter Besvaret June 29, 2009 Er der en officielt liste somewhere - ved du det? Jeg har søgt lidt rundt på apple.se og syntes ikke rigtig jeg kan finde en beskrivelse. Mest ude efter hvad de har gjort ved skærmen - harddisken er jo hvad den er.... Det fremgår ikke direkte af de nye specs for Macbook Pro - men umiddelbart før releasen fik de nye skærme, åbenbart i alt hemmelighed: http://mediamac.comon.dk/index.php/news/show/id=21568 (måske kun 'den alm' Macbook) En ændring som også er vigtig at at prisen er faldet $300 - hvad det svarer til i svenske $$ ved jeg ikke. http://www.macrumors.com/2009/06/08/apple-releases-new-15-macbook-pro-updates-17-macbook-pro/
larscph Besvaret July 1, 2009 Rapporter Besvaret July 1, 2009 Jeg endte med at springe på 2,66 GHz udgaven.... Fik den pakket ud og arbejdet lidt med den i går - damn den er nice.. :th2: Og bestemt nok mere lige til at gå til brugsmæssigt end jeg måske havde frygtet! Er der nogen der har fået TimeMachine til at fungere med en Synology NAS? Jeg fandt at man kunne fyre den her af i commandline: defaults write com.apple.systempreferences TMShowUnsupportedNetworkVolumes 1 Det hjælper bare ikke - jeg får stadig ikke min DS-207 vist i listen i Time Machine. I øvrigt kan den godt se den og kopiere filer til/fra den - Time Machine vil bare ikke bruge den. (fandt kommandoen her: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=64&t=5327)
Rene Larsen Besvaret July 1, 2009 Rapporter Besvaret July 1, 2009 Jeg endte med at springe på 2,66 GHz udgaven.... Fik den pakket ud og arbejdet lidt med den i går - damn den er nice.. :th2: Og bestemt nok mere lige til at gå til brugsmæssigt end jeg måske havde frygtet! Er der nogen der har fået TimeMachine til at fungere med en Synology NAS? Jeg fandt at man kunne fyre den her af i commandline: defaults write com.apple.systempreferences TMShowUnsupportedNetworkVolumes 1 Det hjælper bare ikke - jeg får stadig ikke min DS-207 vist i listen i Time Machine. I øvrigt kan den godt se den og kopiere filer til/fra den - Time Machine vil bare ikke bruge den. (fandt kommandoen her: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=64&t=5327) Time Machine skal benytte en partition som er formateret med Mac's "Mac OS Extended" filsystem.
TDC Besvaret July 1, 2009 Rapporter Besvaret July 1, 2009 Ikke nødvendigvis. I øjeblikket kører min TM til et ZFS og har også set det med FAT32. Mht Synology arbejder de på en firmware, der skulle understøtte TM, men ingen tidshorisont og heller ingen hacks, der kan bruges inden da. Time Machine skal benytte en partition som er formateret med Mac's "Mac OS Extended" filsystem.
Rene Larsen Besvaret July 1, 2009 Rapporter Besvaret July 1, 2009 Så er du en meget heldig person :D Requirements Time Machine requires a non-booting hard-drive or partition to be connected to the computer or to a computer on the network, or to a network router such as an Apple AirPort Extreme, connected via a USB port and then configured to be shared with the computer running Time Machine (optional password protection may be used).[2] It can back up to internal hard-drives or partitions[3] but it is recommended that you back up to an external hard drive connected by USB or FireWire. According to Apple, it can only be backed up to network drives if they are being hosted by another computer running Leopard (including Leopard Server).[citation needed] Further, the volume needs to be formatted with the HFS Plusfile system, with journaling enabled. If the hard drive uses a different file system type it will need to be reformatted before use, which will erase any existing data on the disk. http://en.wikipedia.org/wiki/Time_Machine_(Apple_software)
TDC Besvaret July 1, 2009 Rapporter Besvaret July 1, 2009 Nej - men der vil altid være forskel på "Best practice" og så "Working practice":p ZFS and Mac OS X TimeMachine Edit: Sorry - jeg slår lige mig selv, så du ikke behøves - ZFS Volume er selvfølgelig HFS+ Journaled formateret - men Synology mener stadig at de kan klarer det med en firmware - hvilket jeg så tvivler på. Så er du en meget heldig person :D http://en.wikipedia.org/wiki/Time_Machine_(Apple_software)
Rene Larsen Besvaret July 1, 2009 Rapporter Besvaret July 1, 2009 Nej - men der vil altid være forskel på "Best practice" og så "Working practice":p ZFS and Mac OS X TimeMachine Ja, Solaris's ZFS er jo også Mac's fremtidige filsystem - findes allerede i Leopard - dog kun som Read-Only, hvor udviklere dog har Read-Write adgang.
TDC Besvaret July 1, 2009 Rapporter Besvaret July 1, 2009 Desværre ser det ud som om Apple har droppet deres planer for ZFS support i 10.6 og vi tidligst ser det i 10.7, hvis vi overhovedet ser det. PM mig for detaljer. Ja' date=' Solaris's ZFS er jo også Mac's fremtidige filsystem - findes allerede i Leopard - dog kun som Read-Only, hvor udviklere dog har Read-Write adgang.[/quote']
Rene Larsen Besvaret July 1, 2009 Rapporter Besvaret July 1, 2009 Desværre ser det ud som om Apple har droppet deres planer for ZFS support i 10.6 og vi tidligst ser det i 10.7, hvis vi overhovedet ser det. PM mig for detaljer. Der findes forskillige rygter om det - men jeg ved ikke hvor meget man skal tro på det. Nogle siger at Apple allerede i marts 2009 stoppede 'supporten' - andre mener at Oracles køb af SUN kan ha' noget at gøre med et evt. stop, pga. et helt andet filsystem BTRFS. Kun tiden vil vise hvad der er det rigtige ;)
TDC Besvaret September 9, 2009 Rapporter Besvaret September 9, 2009 Så er der TM support hos Synology Disk Manager Station 2.2 + nogen andre goodies som iSCSI target etc.
Levin Besvaret September 9, 2009 Rapporter Besvaret September 9, 2009 Hej drenge TM fungerer fint med QNAP, så mon ikke det også gør med Synology, her er et link til hvordan man sætter det op på QNAP. http://wiki.qnap.com/wiki/How_to_setup_your_QNAP_NAS_with_Apple_Time_Machine Det kan også sættes op på QNAP med ISCSI, da deres NAS understøtter det, der har jeg dog ikke fundet en guide til endnu. Enjoy Jan
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu