Rikke Rost Besvaret June 12, 2009 Rapporter Besvaret June 12, 2009 Jeg er helt med.... Men nu er sagen den at ALLE lastbiler kører 90kmt. Og at manden reelt set havde en mulighed for at gøre noget ved det. Der er INGEN betjent der tager en lastbil for at køre 90 på motorvejen. De ved udemærket at køre de 80, så opstår der farlige situationer. Så færdselsloven er ude af trit med virkeligheden. Naturligvis skal man ikke ligge 2 meter bagved, men det jeg siger er at han havde en reel mulighed for at gøre noget ved det, fremfor bare at holde på sin ret. Lidt ligesom en cyklist og en højresvingende lastbil. Der bliver kun én taber i den kamp og jeg forstår ikke hvorfor han ikke forsøger at komme ud af situationen, fremfor at blive i den og med færdselsloven i hånden, fordømme alle omkring sig. Skulle han så også holde på sin ret, når han trækker ud for at overhale med 90kmt ??? Og dem der måtte komme med 110 bagfra, så skal op og stå på bremsen??? Skrift med FED er til mulen, mens Caspar skal kaste et hurtigt blik på det med kursivt :) Kilde: Færdelsloven
Lollikken Besvaret June 12, 2009 Rapporter Besvaret June 12, 2009 Nej mohlin...... For han kan se langt længere frem end du kan. Han sidder 3 meter over kørebanen..... Så høj er din bil vel ikke ;) Og husk at du ikke pludseligt må nedsætte eller bremse uden grund, så du hænger som minimum på halvdelen af skylden. Og ja...Du har ingen grund til at køre 90, når der er 110 for dig. Ergo sinker du trafikken. Og det kan man få bøde for... Det er måske rigtigt nok, men hvis Mohlin kører 90 fordi hun mener at det er det mest forsvarlige for hende (og/eller hendes bil), så kommer hun, jf. den danske lovgivning, aldrig i problemer med lastbilschaufføren, for han må kun køre 80.
Mohlin Besvaret June 12, 2009 Rapporter Besvaret June 12, 2009 Det behöver ju inte vara att jag plötsligt bromsar utan anledning. På vägen hem var det en gång en hund på motorvägen, en gång skräp som fallit av en trailer. Min bil slutade plötsligt köra en gång (fel på bränslepumpen eller liknande), så jag fick kasta mig in i nödspåret. Ligger det någon 1 meter bakom i de lägena kan jag vara död eller allvarligt skadad. Sen står det överdrivet låg hastighet. Det tolkar jag som 40-50 km på motorvägen, inte 90.
Pede Besvaret June 12, 2009 Rapporter Besvaret June 12, 2009 haha - griner igen at se rustne rikke være en total knold her på debatten. Keep it up...
Rikke Rost Besvaret June 12, 2009 Rapporter Besvaret June 12, 2009 Tal ordentligt..... Jeg kalder ikke dig for Fede Pede vel...... haha - griner igen at se rustne rikke være en total knold her på debatten. Keep it up...
Menace Besvaret June 12, 2009 Rapporter Besvaret June 12, 2009 Jeg vil indskyde i debatten at der var ikke særligt mange der kørte 110 i morges, sigtbarheden var utroligt dårlig, der var ok med blæst og på et tidspunkt kørte vi forbi en del der kørte en 50-60 stykker Især motorcyklerne svajede frem og tilbage.... :-) imorges var det ok at køre 90 der hvor det var tilladt at køre 110, det var sku et lortvejr Hvis en lastbil holdte 90 km/t med en afstand af 2 m, vil jeg mene at personen kører uden respekt for andre Problemet med broen er at der kun er 2 spor og man skal vise langt mere hensyn end 3/4 sporet motorveje
ARN Besvaret June 12, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret June 12, 2009 Tal ordentligt..... Jeg kalder ikke dig for Fede Pede vel...... Svært at tale ordentligt til en person der udtaler sig om alt og ind imellem om noget han ikke har baggrundsviden om! Når der er 70 på broen og man kører godt og vel 70, så er der ikke grund til at skulle køre hurtigere, bare fordi der er en af dine "holdningsvenner", der er lige så udstyrlig dygtig som dig bag et rat, og som har så store læseproblemer, at han ikke kan forstå, hvad skiltene, hvor der står 70 betyder. Men endnu en gang er det da lykkedes dig, at få en total usaglig diskussion startet, som sædvanligt. Personen i den lastbil var efter min mening ikke rigtig klog og det bliver på ingen måde bedre af, at han eventuelt har 40 ton til at udtrykke sin manglende intelligens med...
Rikke Rost Besvaret June 12, 2009 Rapporter Besvaret June 12, 2009 Og hvad ønsker herren at opnå ved at poste et indlæg herinde??? Ønsker herren bare at udtrykke sin harme og forvente ingen gider tage en evt diskussion med herren eller forventer han bare at vi lader det forfalde i glemslens gemmer. Jeg undskylder hermed for at jeg har den erfaring med at køre disse vogntog og at jeg egentlig forventer at en bilist der ser andre opføre sig tåbeligt, ikke gør noget for at komme ud af situationen. Jeg undskylder hermed på DEBATTENS vegne at der svares på dine indlæg fremover. Fortsat go' dag til dig og må du få medvind på cykelstien fremover. Svært at tale ordentligt til en person der udtaler sig om alt og ind imellem om noget han ikke har baggrundsviden om! Når der er 70 på broen og man kører godt og vel 70, så er der ikke grund til at skulle køre hurtigere, bare fordi der er en af dine "holdningsvenner", der er lige så udstyrlig dygtig som dig bag et rat, og som har så store læseproblemer, at han ikke kan forstå, hvad skiltene, hvor der står 70 betyder. Men endnu en gang er det da lykkedes dig, at få en total usaglig diskussion startet, som sædvanligt. Personen i den lastbil var efter min mening ikke rigtig klog og det bliver på ingen måde bedre af, at han eventuelt har 40 ton til at udtrykke sin manglende intelligens med...
Guest Mogens Besvaret June 12, 2009 Rapporter Besvaret June 12, 2009 Jeg undskylder hermed for at jeg har den erfaring med at køre disse vogntog og at jeg egentlig forventer at en bilist der ser andre opføre sig tåbeligt, ikke gør noget for at komme ud af situationen. Jeg undskylder hermed på DEBATTENS vegne at der svares på dine indlæg fremover. Fortsat go' dag til dig og må du få medvind på cykelstien fremover. Du glemte at trykke på ironi on/off. I denne tråd (også) har du noget af en alternativ opfattelse af lovgivningen på området Og det er ikke noget, jég tror ;)
Rikke Rost Besvaret June 12, 2009 Rapporter Besvaret June 12, 2009 Ja det gjorde jeg nok..... Er bare ved at være godt irreteret over at folk er harme over min kørsel, men uhyre få har egen erfaring med den. De rider bare med på bølgen.... Beklager.
michael k Besvaret June 12, 2009 Rapporter Besvaret June 12, 2009 Det behöver ju inte vara att jag plötsligt bromsar utan anledning. På vägen hem var det en gång en hund på motorvägen, en gång skräp som fallit av en trailer. Min bil slutade plötsligt köra en gång (fel på bränslepumpen eller liknande), så jag fick kasta mig in i nödspåret. Ligger det någon 1 meter bakom i de lägena kan jag vara död eller allvarligt skadad. Sen står det överdrivet låg hastighet. Det tolkar jag som 40-50 km på motorvägen, inte 90. hvis du bremser så kraftigt at det blir farligt og du skal "kasta" dig ind i nödsporet, fordi din bränselstilförsel forsvinder så er du jo for panikpräget til overhovedet at köre bil... og hvis du er så uopmärksom at du skal bremse så hårdt op for en död hund eller affald på broen så bör du ikke köre bil... for de ting bör du ha set länge inden du blir nödsaget til at bremse og bremse blödt og/eller träkke ud i et andet spor..
Lollikken Besvaret June 12, 2009 Rapporter Besvaret June 12, 2009 Ja det gjorde jeg nok..... Er bare ved at være godt irreteret over at folk er harme over min kørsel, men uhyre få har egen erfaring med den. De rider bare med på bølgen.... Beklager. Jeg tror folk har et problem med dine holdninger og din tolkning af loven, som de fleste herinde har erfaring med ;) Det er jo ikke din kørsel der tages stilling til her. Det er den pågældende chauffør fra Kim Johansen. Det er dit valg at du vælger at forsvare hans kørsel, og derfor lader det til at du også tiltrækker lidt opmærksomhed over på din kørsel og mest af alt dine holdninger :)
MC Manden Besvaret June 12, 2009 Rapporter Besvaret June 12, 2009 Når jeg læser diverse tråde om helte der kan køre bil, så kommer jeg altid til at tænke på denne sang.:D http://www.youtube.com/watch?v=4nTIrlVXgvU&feature=PlayList&p=9AE89A16C1AB5747&playnext=1&playnext_from=PL&index=3
michael k Besvaret June 12, 2009 Rapporter Besvaret June 12, 2009 Det er dit valg at du vælger at forsvare hans kørsel' date=' og derfor lader det til at du også tiltrækker lidt opmærksomhed over på din kørsel og mest af alt dine holdninger :)[/quote'] og det skal han vel så ha lov til uden at der sidder en flok moralebesserwissere og sviner ham til og whiner over det .. der er en del herinde der ikke kan tåle at man siger sin mening .. eller nej lad mig omformulere at feks brian og jeg siger vores mening.. og selvom det brian måske siger er rigtigt sidder der folk der SKAL modsige ham bare for at puste lidt til ilden lidt samme situation som i trafiken "jeg har ret så jeg holder på mit selvom tråden så löber löbsk" hvis i alle er åh så kloge og bedre end brian så ignorere da de indläg i synes er så dumme .. hvor svärt er det? men dte er selvfölgeligt sjovere at diskutere det lige indtil det löber löbsk og endnu en tråd lukkes FLOT!! .. jeg fatter godt brians pointe her med at #0 sagtens selv kunne ha afvärget situationen ved enten at sätte farten op eller hvis deres fart var så lig og han ikke ville köre hurtigere så kunne han jo bare ha lagt sig om bag lastbilen istedet for .. problem solved ingen fare längere .. istedet for som brian også nävner ifb.m cyklister der har den tanke i hovedet "det er mig der har ret så han får skylden" ja men fint du får ret så ka man ha den i fred i sin rullestol når man er gröntsag og ik längere ved hvad man havde ret i ... #0 kunne ligeså godt selv ha afvärget situationen istedet for at väre städig og er man så städig i trafiken at man derved NÄGTER at afvärge farlige situationer som andre skaber ja så er man ikke et hak bedre end dem... det sädvanlige dobbeltmoralske pjat...
Thomas Besvaret June 12, 2009 Rapporter Besvaret June 12, 2009 Yes så er der lagt i ilden, Brian og Michael i samme tråd og de er enige. Det her kan da kun blive godt:th2:
MC Manden Besvaret June 12, 2009 Rapporter Besvaret June 12, 2009 Yes så er der lagt i ilden' date=' Brian og Michael i samme tråd og de er enige. Det her kan da kun blive godt:th2:[/quote'] Yesssss Jeg læner mig tilbage, popcorn og øl.... jeg er klar :D
michael k Besvaret June 12, 2009 Rapporter Besvaret June 12, 2009 Yes så er der lagt i ilden' date=' Brian og Michael i samme tråd og de er enige. Det her kan da kun blive godt:th2:[/quote'] hehe du vil bare ha drama thomas..
Pede Besvaret June 12, 2009 Rapporter Besvaret June 12, 2009 Nej - man får IKKE en bøde for at køre mindre end max hastigheden på vejene. Kan godt være nogle mener det er en minimums hastighed men det er det som tidligere nævnt ikke. Personligt kan jeg godt lige at køre hurtigere end tilladt - på den anden siden er det fint engang imellem at trække tiden hvis ungen bagi sover og så kører jeg gerne 90-100 i indersporet på motorvejen. Det vil jeg aldrig ALDRIG A-L-D-R-I-G få en bøde før - så kan rikke rost & disciple mene noget andet men sådan fungerer færdselsloven altså i praksis. Det samme gælder hvis man på vejene i det danske kongerige bliver nødt til at bremse op. Hvis der er en grund - og at provokere er IKKE en gyldig grund - så er det ALTID føreren af den bagved kørenden bil der bærer det FULDE ansvar hvis man knalder sammen. Hvis en bagvedkørende bilist ligger for tæt på en lærer man faktisk når man tager kørekort at man børe slippe speederen og lade farten falde indtil den rette afstand er opnået. Og NEJ - det kan aldrig være en bil der skal ud og trække bagved en lastbil fordi lastbilen ikke gider holde sin afstand. En af betjentene på jobbet har livslang erfaring som motorcykelbetjent i færdselspolitiet samt at have været køreprøvesagkynding også. Har snakket med ham flere gange om trafik og lign og hans faste kommentar er at dem der hårdnakket påstår de er de bedste bag rettet bestemt ikke er det og konsekvent ikke har meget begreb om lovgivningen på vejene :-)
Mohlin Besvaret June 12, 2009 Rapporter Besvaret June 12, 2009 hvis du bremser så kraftigt at det blir farligt og du skal "kasta" dig ind i nödsporet, fordi din bränselstilförsel forsvinder så er du jo for panikpräget til overhovedet at köre bil... og hvis du er så uopmärksom at du skal bremse så hårdt op for en död hund eller affald på broen så bör du ikke köre bil... for de ting bör du ha set länge inden du blir nödsaget til at bremse og bremse blödt og/eller träkke ud i et andet spor.. Ok, kasta var kanske ett dumt uttryck, men när bilen plötsligt förlorar all kraft på väg upp för Kalvebodebroen, så har jag inte mycket val än att köra in i nödspåret. Hunden var inte död, den sprang omkring över 3 baner. Jag kom i "rad 2" typ, och det var häftiga inbromsningar. Det som trillade av var en stor murerbaljde, som studsade omkring på vägen i vinden och plötsligt var 5 meter framför mig. Jag hade inte en chans att se den. OK? Panik? Nä, men jag var glad att jag inte hade någon 2 meter bakom mig.
elbilen Besvaret June 12, 2009 Rapporter Besvaret June 12, 2009 At Brian og Michael leger i samme sandkasse er jo sagen underordnet. Nu skal man jo holde focus på det som er sagens kerne og jeg antager at ARN ønsker at påkalde sig almenheddens harme over et komplet ansvarsløst individ. En komplet idiot som sætter andre menneskers liv på spil og ikke nok med det, han gør det sgu i en kæmpe stor trailer med store fede bogstaver som er en reklame for det ellers pæne selskab Kim Johansen International Transport A/S (firmlastbil, brobizzer, tidspunkter osv osv - her har chaufføren vel nået højden af idioti) Hvis man ser på firmaets image eller imageforsøg udadtil så er det jo i øjenfallende at Kim Johansen International Transport A/S markedsfører sig såleddes. Trafiksikkerhed Kim Johansen Transport Group tager, som en af de største enkeltstående transport virksomheder i Danmark, sin rolle i trafikken meget alvorligt. Det danske og europæiske vejnet er vores primære arbejdsplads, og vi ønsker her at prioritere trafiksikkerheden meget højt. Vi arbejder dagligt med at implementere og forbedre tiltag, der skal lette og fremme en sikker afvikling af vores transporter på et presset europæisk vejnet - dette både for vores medtrafikanters, kunders og vores egen skyld. http://www.kim-johansen.dk/Omos/Trafiksikkerhed/ Hvis sandkassen har så evigt ret med sit hidtil ukendte parlamentariske retorik-kør-stærkt-er-fint-fint-propaganda så kunne det da være spænnende at prøve selskabet af på denne, jeg kan lige se pressemeddelelsen for mig: "Vi på Kim Johansen prioritere trafiksikkerheden meget højt, medtrafikanter og andre undermålere må simpelthen sætte farten op, så undgår i at havne i grillen eller hjulhuset på vore pæne biler"
michael k Besvaret June 12, 2009 Rapporter Besvaret June 12, 2009 Og NEJ - det kan aldrig være en bil der skal ud og trække bagved en lastbil fordi lastbilen ikke gider holde sin afstand. läs hvad jeg skriver ... hvis han ikke selv gider göre sit for at afvärge en evt farlig situation uanset hvor dum den anden bilist er så er han jo ikke et hak bedre selv... det var sjovt nok en af de ting jeg lärte da jeg tog körekort "gör dit for at undgå farlige situationer selvom de er skabt af andre"
Basse Besvaret June 13, 2009 Rapporter Besvaret June 13, 2009 Hehe - endnu en tråd hvor Mulen citerer de paragraffer i en lov der passer i hans mening, men glemme alle de andre paragraffer der modsiger ham. Herunder undtagelserne:-) Med andre ord, så er det kun den halve sandhed. Afstand skal holdes, kan man ikke det må man sætte fart op hvor det er muligt og overhale, eller bremse ned, så man holder bremseafstanden. Lastbil eller ej. I morges kl. 7.30 var der 70 km/t på broen og suverænt skidt vejr - men der er det vel også ok for en lastbil at køre 90 km/t fordi hans fartpilot sidder fast på det tal ? hehe Og Michael kommer med på banen med en af hans troll-kommentarer eller 2. Om man vil, en sort hvid holdning til det farverige liv, formentlig bare for at skabe lidt drama. Tråden omhandler at chaufføren kørte som en klaphat - og ja, lå han 2 m fra en anden bilist, så er han sq for dum - og ikke mindst overtræder han den del af færdselsloven der hedder afstand til andre bilister. Og nej, gider ikke slå det op - er almen viden, for selv mulen,michael og alle andre, der har haft 1 og 2. teoritime i tidernes morgen :-)
JakobH Besvaret June 13, 2009 Rapporter Besvaret June 13, 2009 Jeg forstår ikke helt alt det her postyr med regler, love og paragraffer der bliver hevet frem. I en anden tråd fik jeg at vide af Rikke Rost at færdselsloven ikke var en straffelov og derfor var det ikke en forbrydelse af bryde den. Og efter som det ikke er en forbrydelse er der jo heller ikke nogen grund til at holde den, ej heller bruge den som argument. Jeg ville meget gerne linke til den pågældende tråd, men pludselig forsvandt den mens den flyvende argumentation var ved at blive allerbedst :-)
Pede Besvaret June 13, 2009 Rapporter Besvaret June 13, 2009 läs hvad jeg skriver ... hvis han ikke selv gider göre sit for at afvärge en evt farlig situation uanset hvor dum den anden bilist er så er han jo ikke et hak bedre selv... det var sjovt nok en af de ting jeg lärte da jeg tog körekort "gör dit for at undgå farlige situationer selvom de er skabt af andre" Man afværger netop den farlige situation ved at slippe speederen og lade bilens fart aftage indtil den bagvedkørende bilist har den rette afstand. At begynde - som langsomtkørende - at trække ud for at blive overhalet INDENOM af en lastbil er BESTEMT ikke med til at afværge en evt farlig situation. Tværtimod. :-)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu