Carsten H Skrevet June 14, 2009 Rapporter Skrevet June 14, 2009 Hej Jeg har besluttet mig at flytte over sundet og i den anledning vil jeg gerne høre fra folk herinde, hvilke områder man IKKE skal bosætte sig i. Jeg vil gerne bo i et område hvor der ikke er for mange af anden etnisk herkomst end europæisk :) Jeg har selvfølgelig hørt om Rosengården, men er der andre steder man skal se bort fra? Det skal være i Malmø...eller ihvertfald tæt på. På forhånd tak
BS Besvaret June 14, 2009 Rapporter Besvaret June 14, 2009 Hej Jeg har besluttet mig at flytte over sundet og i den anledning vil jeg gerne høre fra folk herinde, hvilke områder man IKKE skal bosætte sig i. Jeg vil gerne bo i et område hvor der ikke er for mange af anden etnisk herkomst end europæisk :) Jeg har selvfølgelig hørt om Rosengården, men er der andre steder man skal se bort fra? Det skal være i Malmø...eller ihvertfald tæt på. På forhånd tak Så skal du ikke vælge Malmö. Der bor rigtig mange af anden etnisk herkomst end europæisk i hele malmö. Nogen steder flere end andre.
michael k Besvaret June 14, 2009 Rapporter Besvaret June 14, 2009 ja tag sjöbo kommune .. der er ikke mange af dem ..
Lollikken Besvaret June 14, 2009 Rapporter Besvaret June 14, 2009 Nu vil jeg ikke være lige så sortseende som BS (pun intended), men i stedet sige at du kan betale dig fra det, hvis du betragter det som et problem. Vest Havnen (Västre Hamnen), Ön, Klagshamn har jeg indtryk af er bosat af hovedsagligt velstående europærere. Bare gå efter prisen ;) Personligt bor jeg i Lindeborg som er en blandet landhandel, men jeg har sku større problemer med pensionisterne end nogen anden gruppering :D Hvis du arbejder meget i DK er det jo også begrænset, hvor meget du kommer i kontakt med dine omgivelser =)
BS Besvaret June 14, 2009 Rapporter Besvaret June 14, 2009 Nu vil jeg ikke være lige så sortseende som BS (pun intended)' date=' men i stedet sige at du kan betale dig fra det, hvis du betragter det som et problem. Vest Havnen (Västre Hamnen), Ön, Klagshamn har jeg indtryk af er bosat af hovedsagligt velstående europærere. Bare gå efter prisen ;)[/quote'] Tænkte det samme men turde ikke skrive det. Var bange for at blive anklaget for racisme og det der er værre endnu :D Men nu skrev du det så får vi at se om nogen anklager dig? :D
michael k Besvaret June 14, 2009 Rapporter Besvaret June 14, 2009 Nu vil jeg ikke være lige så sortseende som BS (pun intended), men i stedet sige at du kan betale dig fra det, hvis du betragter det som et problem. Vest Havnen (Västre Hamnen), Ön, Klagshamn har jeg indtryk af er bosat af hovedsagligt velstående europærere. Bare gå efter prisen ;) Personligt bor jeg i Lindeborg som er en blandet landhandel, men jeg har sku større problemer med pensionisterne end nogen anden gruppering :D Hvis du arbejder meget i DK er det jo også begrænset, hvor meget du kommer i kontakt med dine omgivelser =) problemet er jo ikke så meget kontakten med dem men mere det sörgerlige faktum at i områder med höj koncentration af indvandrere herunder arabare i höj grad, er der mere ballade , härvärk osv ... jeg har boet et sådant sted i dk og man blir sgu trät når ens bil blir smadret, bestjålet eller stjälet min en gang om måneden... når du 3 gange indenfor en uge bliver väkket af politi og brandväsen midt om natten fordi de synes det er åh så sjovt at sätte ild i kälderrummene og/eller skralderummene... når ens gäster ikek kan komme på besög uden at skulle blive antastet på den ene eller anden ubehagelige måde af en flok alternativt pigmenterede tosser og det kan måske for visse närtagende mennesker tolkes som racisme .. men der kan jeg kun sige velkommen til den virkelige verden... og til #0 hvis du vil undgå det skal du ikke välge malmö.. sög ud i nogle af de mindre byer lidt udenfor... herude finder man sig ikke i deres pis.. så her lägger de låg på sig selv og opförer sig normalt for de ved godt at gör de ikke det blir de lynchet nede på toget en mörk aften.. og hvor hårdt og racistisk det end lyder ... her er sgu rart og fredeligt ... og man kan lade ting stå ude om natten uden at det er väk näste morgen
Lollikken Besvaret June 14, 2009 Rapporter Besvaret June 14, 2009 Tænkte det samme men turde ikke skrive det. Var bange for at blive anklaget for racisme og det der er værre endnu :D Men nu skrev du det så får vi at se om nogen anklager dig? :D Så går jeg vist i flyverskjul :) Men spyt til side, vi er sku også indvandre og jeg vil vove at påstå at mange af de unge assyrer og armenere som er i Sverige er lige så svenske som deres nordiske modstykker. (Hmm det var sku nok lidt off topic) On topic Du kan også flytte i rækkehus lidt uden for Malmø, og hvis du alligevel pendler over med bil, så er det jo lige meget om du bor 15 km fra broen i byen eller på landet ;)
michael k Besvaret June 14, 2009 Rapporter Besvaret June 14, 2009 Så går jeg vist i flyverskjul :) Men spyt til side, vi er sku også indvandre og jeg vil vove at påstå at mange af de unge assyrer og armenere som er i Sverige er lige så svenske som deres nordiske modstykker. (Hmm det var sku nok lidt off topic) On topic Du kan også flytte i rækkehus lidt uden for Malmø, og hvis du alligevel pendler over med bil, så er det jo lige meget om du bor 15 km fra broen i byen eller på landet ;) I REST MY CASE http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?p=192424#post192424
Lollikken Besvaret June 14, 2009 Rapporter Besvaret June 14, 2009 I REST MY CASE http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?p=192424#post192424 Hehe sødt :) Fordomme er godt, og alle troede også at en række af indbrud i biler på Lolland blev begået af en østeuropæisk bande. Hvem var det? 3 lokale i alderen 40-50 ....
Carsten H Besvaret June 15, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret June 15, 2009 :) Tak for alle jeres input....når det nu er sagt så har jeg skam ikke noget imod indvandrere af anden etnisk herkomst, men derfor vil jeg gerne bo et sted hvor det ikke er 95% af beboerne som er det. Jeg har valgt Malmø fordi jeg har mødt en pige som bor der og jeg vil gerne være lidt i nærheden af hende. Og det der med at kunne have sine ting i fred er da ret vigtigt for mig...men indbrud/hærværk kan jo ske alle steder....det sker såmænd også på strandvejen i DK så helt slipper man jo nok ikke. MEN når jeg nu har valgt Malmø....hvor skal man så bosætte sig...eller rettere...hvor er det smartest.
credde Besvaret June 15, 2009 Rapporter Besvaret June 15, 2009 Jeg har valgt Malmø fordi jeg har mødt en pige som bor der og jeg vil gerne være lidt i nærheden af hende. MEN når jeg nu har valgt Malmø....hvor skal man så bosætte sig...eller rettere...hvor er det smartest. Er det ikke smartest at flytte ind hos den pige, du har mødt? :p Men ellers kommer det jo også lidt an på, hvilken type af bolig du søger - lejlighed/hus, leje eller købe. Vil du pendle med bil til Danmark eller tog osv. Sidst men ikke mindst, så har økonomien jo også noget at skulle have sagt. Hvor meget vil du ofre på boligen.
Carsten H Besvaret June 15, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret June 15, 2009 :) Jeg regner med at i starten tager jeg min bil med fra DK (som giver lidt afgift tilbage) og så ellers MC. Jeg har set på en del lejligheder (købe)..bla i Rödkullastigen og slussen og flere andre steder men er ikke helt sikker på områderne. Når tiden kommer vil jeg selvfølgelig tage ud og se på de områder jeg umiddelbart er interesseret i for at se hvordan der ser ud til daglig. Jeg er rimelig let at stille tilfreds, når det drejer sig om beliggenhed (det kan I jo se med de steder jeg lige har nævnt da de jo slet ikke er i samme område) :) og mht at flytte ind hos hende er nok ikke lige det fedeste så hurtigt efter vi har mødtes. Det skal også lige siges at det ikke er pga. hende at jeg flytter...har tænkt på at flytte derover i de sidste 6 år men der kom lige noget andet i vejen i den periode så NU skal det være mens jeg har tid/lyst/lejlighed til det.
hpn Besvaret June 15, 2009 Rapporter Besvaret June 15, 2009 Pröv at spörge hende, hvad hun synes er "gode" områder. Måske kender hun dine behov bedre end os.
BS Besvaret June 15, 2009 Rapporter Besvaret June 15, 2009 Jeg har set på en del lejligheder (købe)..bla i Rödkullastigen Har boet i det område og var godt tilfreds. Der er masser af indvandrere men primært af bosnisk/serbisk oprindelse. Oplevede aldrig problemer.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu