larscph Skrevet June 16, 2009 Rapporter Skrevet June 16, 2009 Ja jeg ved godt at "man" ikke bør bruge dem, men de ligger jo behageligt tæt på når man alligevel bor i Malmö - og jeg havde udover almindelig olieservice på den et lille problem med gearvælgeren i min 330'er... Når man satte den i P blev det typisk ikke registreret at den stod i P og man kunne eksempelvis ikke klikke nøglen ud. Tilsvarende når man satte nøglen i for at køre så kom der en advarsel om fejl i gearkassen/gearvælger. Det var dog super simpelt at omgå ved blot at presse gearvælgeren let frem af - så blev den registreret som stående i P. Det bad jeg dem så kigge på når bilen alligevel skulle have skiftet olie, og de konstaterede til min delvise forbløffelse programmeres om (softwaren var den originale fra 2005) - jeg var ret overbevist om at det var en mekanisk fejl. Nå, men det insisterede de altså på, det kunne jo dog godt være andet der var galt - men step 1 var at opdatere softwaren. Godt så - fik aftalt tid til det og afleverede bilen om morgenen ved 8-tiden. Gider NO WAY deres hammer dyre leje-biler fra Sixt til 400 sek i døgnet med skallede 50 km så arbejdede bare hjemme og satser på at hente bilen senere - de ringer så ved 16-tiden for at sige at den ikke bliver klar(!!!) for den står stadig og er ved at opdatere. WTF... Siger at det er jo noget skidt for jeg skal faktisk bruge en bil samme aften og på arbejde dagen efter. Stilhed i den anden ende. Så spørger jeg hvad vi gør ved det - og han siger så at de har jo de hersens lejebiler. Hmm - efter lidt parlementeren om det nu var rimeligt siger jeg bare til ham at jeg syntes ærlig talt det rimelige er at de finder en bil jeg kan køre i og jeg forventer ikke at det koster mig noget - de havde jo lovet den klar samme dag. Så siger han - "ja men hvis du syntes det, så gør vi sådan"... Hehe... Ja tak... Så jeg tager forbi og henter en fin rød-metallic 118d på fine 17" alu fælge og lækkert læderrat - fin lille bil faktisk. Næste dag ringer de så om at den er klar, jeg spørger om problemet er løst - og ja det er det skam. Cool... Og mig ned for at hente. Og ja tak den er opdateret - nyt "friskere" design af det hele på iDrive skærmen og så var alle settings, bluetooth pairing og det hele selvfølgelig røget ad-h-til... Oh well.. Roder lidt med gearvælgeren frem og tilbage - og det ser faktisk ud til at dén også virker korrekt nu. Regningen lød på i alt 2.176 sek for opdatering af software er vel alt i alt OK, men det undrer mig nu stadig at det skulle være software der var problemet. Da jeg kommer hjem virker det jo stadig fint, men jeg bemærker så at "rammen" omkring gearvælgeren er kun halvt på plads i højre side - så de har altså haft den pillet af. Den er lige til at trykke ned på plads, så no harm. Men det tyder vist på at det alligevel var noget mekanisk som de så har fikset efter software opdateringen - uden lige at sige noget? Eller kan det være check inden fordi ham fyren jeg afleverede den til i anden omgang nu også var noget tvilende overfor om det bare var software? Altså jeg kan jo egentlig være ligeglad, for den blev jo så lavet som aftalt, til prisen og faktisk fint tilfreds med service og det hele hos Förenade. Men kan det virkelig passe at det er software alene der har været galt????
Rikke Rost Besvaret June 16, 2009 Rapporter Besvaret June 16, 2009 Nej.....Der sidder en magnet der styrer gearvælgeren og den kan løsne sig. Den skal udskiftes eller ha en klat lim.... Det er derfor de har haft pladen af. Et billede fra hvordan det ser ud i en RS6'er.
Guest PeterK Besvaret June 16, 2009 Rapporter Besvaret June 16, 2009 Ja jeg ved godt at "man" ikke bør bruge dem, men de ligger jo behageligt tæt på når man alligevel bor i Malmö - og jeg havde udover almindelig olieservice på den et lille problem med gearvælgeren i min 330'er... Når man satte den i P blev det typisk ikke registreret at den stod i P og man kunne eksempelvis ikke klikke nøglen ud. Tilsvarende når man satte nøglen i for at køre så kom der en advarsel om fejl i gearkassen/gearvælger. Det var dog super simpelt at omgå ved blot at presse gearvælgeren let frem af - så blev den registreret som stående i P. Det bad jeg dem så kigge på når bilen alligevel skulle have skiftet olie, og de konstaterede til min delvise forbløffelse programmeres om (softwaren var den originale fra 2005) - jeg var ret overbevist om at det var en mekanisk fejl. Nå, men det insisterede de altså på, det kunne jo dog godt være andet der var galt - men step 1 var at opdatere softwaren. Godt så - fik aftalt tid til det og afleverede bilen om morgenen ved 8-tiden. Gider NO WAY deres hammer dyre leje-biler fra Sixt til 400 sek i døgnet med skallede 50 km så arbejdede bare hjemme og satser på at hente bilen senere - de ringer så ved 16-tiden for at sige at den ikke bliver klar(!!!) for den står stadig og er ved at opdatere. WTF... Siger at det er jo noget skidt for jeg skal faktisk bruge en bil samme aften og på arbejde dagen efter. Stilhed i den anden ende. Så spørger jeg hvad vi gør ved det - og han siger så at de har jo de hersens lejebiler. Hmm - efter lidt parlementeren om det nu var rimeligt siger jeg bare til ham at jeg syntes ærlig talt det rimelige er at de finder en bil jeg kan køre i og jeg forventer ikke at det koster mig noget - de havde jo lovet den klar samme dag. Så siger han - "ja men hvis du syntes det, så gør vi sådan"... Hehe... Ja tak... Så jeg tager forbi og henter en fin rød-metallic 118d på fine 17" alu fælge og lækkert læderrat - fin lille bil faktisk. Næste dag ringer de så om at den er klar, jeg spørger om problemet er løst - og ja det er det skam. Cool... Og mig ned for at hente. Og ja tak den er opdateret - nyt "friskere" design af det hele på iDrive skærmen og så var alle settings, bluetooth pairing og det hele selvfølgelig røget ad-h-til... Oh well.. Roder lidt med gearvælgeren frem og tilbage - og det ser faktisk ud til at dén også virker korrekt nu. Regningen lød på i alt 2.176 sek for opdatering af software er vel alt i alt OK, men det undrer mig nu stadig at det skulle være software der var problemet. Da jeg kommer hjem virker det jo stadig fint, men jeg bemærker så at "rammen" omkring gearvælgeren er kun halvt på plads i højre side - så de har altså haft den pillet af. Den er lige til at trykke ned på plads, så no harm. Men det tyder vist på at det alligevel var noget mekanisk som de så har fikset efter software opdateringen - uden lige at sige noget? Eller kan det være check inden fordi ham fyren jeg afleverede den til i anden omgang nu også var noget tvilende overfor om det bare var software? Altså jeg kan jo egentlig være ligeglad, for den blev jo så lavet som aftalt, til prisen og faktisk fint tilfreds med service og det hele hos Förenade. Men kan det virkelig passe at det er software alene der har været galt???? Tror seriøst jeg har hyret SIXT-biler min 10 gange det sidste år pga service, skader etc. og det er jeg også bare træt af, når man jobber i Ballerup:sick: Det var ikke som i gamle dage, hvor man bare fik en "låner":th2: Ang. din og alle andre´s uheldige oplevelse med Förenade Bil, kan jeg bare sige at servicen er HELT anderledes når bilen er købt hos dem, også udover garantien!!! Har fået den vildelse positive behandling af dem med rettelse af 3 fejl U/B efter garantien var udløbet!!
larscph Besvaret July 8, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 8, 2009 Jeg var uplanlagt forbi Förenede her til morgen fordi jeg havde fået kørt en skrue op midt i mit højre bagdæk. Dog ikke mere end at det kunne holde luft nogenlunde (cirka 1 bars tryk efter en nat foran mit hus) så jeg tog chancen - pumpede det op igen - og trillede derned i stedet for at begynde at fuske med lappelim mv. De tog den med det samme, lappede dækket, monterede og afbalancerede og jeg havde bilen retur inden for en time. Mens jeg ventede kunne jeg drikke kaffe og låne internet til min laptop. Pris under 500 dkk. Det var nu da egentlig helt OK service... (og min bil er IKKE købt hos dem, derimod import fra Frankrig)
ahmad.dk Besvaret July 10, 2009 Rapporter Besvaret July 10, 2009 her er så en "anderledes" historie fra Forenade Jeg var forbi dem forleden for at skifte olie på min 525. Havde ikke bestilt tid, derfor så var jeg forbi kl 07.30 da de åbnede. En værkfører tog imod mig og sagde at den kan de godt tage med det samme, SUPER: vi gik ud for at kigge på bilen på P.pladsen og så spurgt han mig om jeg betaler kontant! prisen var 2010 SEK øøøøh, jeg havde kun 1000 sek svarede jeg , mens jeg undrede mig over hans spørgsmål. Så kom det og han foreslog at vi kan gøre det uden regning sådan "ORANGE" a la bedste Harry stil. så vil han selv skifte olien på bilen. Jeg valgte selvfølgelig ikke at gøre det, men jeg synes at det var skræmmende at tænke på hvor mange kunder de får "kørt" ind på den måde. Ikke nok med det, så foreslog han på vej ud til P.pladsen igen efter servicen at vi kan finde ud af noget i fremtiden hvis jeg skulle få fikset noget i bilen.! Jeg valgte så at ignorer hele episoden. ved ikke om nogen andre herinde har prøvet noget a la samme, og eller om jeg måske burde have "sladret" om ham. ikke min stil nemlig, saa må de selv finde ud af hvem de har ansat og hvad de render og laver.
Rikke Rost Besvaret July 10, 2009 Rapporter Besvaret July 10, 2009 Satme sindssygt for et olie skift....
ahmad.dk Besvaret July 10, 2009 Rapporter Besvaret July 10, 2009 Satme sindssygt for et olie skift.... du mener 2010SEK? Skønhed koster jo!
Sali1987 Besvaret July 10, 2009 Rapporter Besvaret July 10, 2009 2010sek ?! Damn... kan godt forstå han gerne ville beholde dig som kunde i fremtiden...
Menace Besvaret July 10, 2009 Rapporter Besvaret July 10, 2009 Hvad gives der egentligt for service diverse steder ? Jeg får selv udført alt hos Ysat bilcenter, autoriseret Mercedes/chrysler/BMW værksted og giver ca.: 1400 sek for lille service (alt muligt kontrolleres og der bliver skiftet olie/filter) 2200 sek for mellem service 6600 sek for stort service (dog inkl bytte af xenonpærer og 6 tændrør som lå ud over service) Og et stempel i bogen..... Alle service over 2000 sek får man madbilletter med i prisen til 2 på en spisested i byen så man kan spise og shoppe i mellemtiden De kan også afhente bilen i bla. malmø som er med i prisen, superservice....
samson Besvaret July 10, 2009 Rapporter Besvaret July 10, 2009 Jeg får selv udført alt hos Ysat bilcenter, autoriseret Mercedes/chrysler/BMW værksted.. Det lyder langt væk... er det i Tyrkiet? :D
ahmad.dk Besvaret July 10, 2009 Rapporter Besvaret July 10, 2009 2010sek ?! Damn... kan godt forstå han gerne ville beholde dig som kunde i fremtiden... 2010 var prisen MED regningen. 225 sek pr liter olie, den skal have 6,7 ltr. resten er vel olie filter +loen. Jeg tror at hvis jeg tog imod hans "tilbud" saa var det nok med halvpris.
biz Besvaret July 10, 2009 Rapporter Besvaret July 10, 2009 Det lyder langt væk... er det i Tyrkiet? :D Nej kun madbillet restauranterne :D
biz Besvaret July 10, 2009 Rapporter Besvaret July 10, 2009 2010 var prisen MED regningen. 225 sek pr liter olie, den skal have 6,7 ltr. resten er vel olie filter +loen. Jeg tror at hvis jeg tog imod hans "tilbud" saa var det nok med halvpris. Egentligt ikke dyrt med tanke på at det er "autoriseret", jeg köber olie i DE til ca. 1000 sek for 10 liter, ca. 200 for olie filter, 15 for ny oliebolts messing pakning og i omegnen af 160 sek for leje af GDS m lift= ca. 1400 sek bare i materialer og uden at beregne min "timelön" :D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu