Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej forum - og hej alle iPhoners :th2: Jeg har lige et forståelsesproblem: Jeg har en iPhone3G. Købt i Danmark hos Telia, og efter "barselsperioden" hos dem fik jeg den låst op. Tror jeg nok. Når jeg er i DK står telefonen fint nok på 3's net, og 3G når det er tilstede. Det er det ikke altid - en gang imellem hoppes der lidt rundt (muligvis første problem hér). Fint nok - jeg har slået funktionen fra, og nøjes godt med Edge - så sparer jeg vel også lidt strøm. Når jeg så krydser over til Sverige - har jeg Telia som udbyder. Og kan ikke finde 3's net - selv om en anden telefon på 3's net ligger lige ved siden af, og viser fuld styrke på signalet (dette er så det andet problem). Betyder det, at min iPhone stadig på en eller anden måde er SIM-låst, på et dybere niveau, eller ?? Hvis det er tilfældet vil jeg overveje at bruge UltrasnOw (link) men det kunne jo så gå hen og blive mit tredje problem !! Så hvad siger i andre iPhoners ? hack/no hack ? DK-køb/SV-køb ?? Jeg ER naturligvis godt klar over, at det nok ikke er tilladt på den måde at ødelægge et ellers udemærket produkt, men lad mig slå fast, at det indtil videre kun er noget jeg overvejer (hvis nogen af jer skulle være ansat hos Apple :- ) PM'er modtages gerne, og fuld diskretions loves, hvis man gerne vil gå stille med dørene (jeg føler mig pludselig helt alfons-agtig ;- )

Besvaret

Jeg har også min iPhone fra Telia DK, oplåst hos Telia, og den finder også altid 3 nettet selv når jeg kommer over den svenske grænse. Det er vigtigt, at din iPhone er sat op til at søge efter netværk i auto. Så burde den selv finde rette 3 netværk i sverige. Har du prøvet at søge manuelt i sverige og se hvilke udbydere der dukker op? 3 burde gå klart og tydeligt igennem i hvertfald.... Det med 3G kommer og går i Dk burde ikke ha noget med sagen at gøre. Personligt ville jeg ikke jailbreake min iPhone når nu den alligevel er "sluppet fri" af Telia, men det er jo op til dig selv. Husk i øvrigt, at alle iPhones købt hos Telia DK før ca. 1 juni ´09 og med iOn abb. kan frit opsiges fra Telia inden de 6 måneder er gået. Deadline for opsigelse af binding er 1 juli!! Link: http://www.altomdata.dk/index.php?mo...tid=1&pid=9637

Besvaret

Mange tak for alle de fine tilbagemeldinger. Modsat Homer132 lader det nu til at opdateringen til 3.0 har haft en gavnlig effekt på min iPhone: Efter en opsætning i DK med 3 & 3G bliver min forbindelse hængende på 3 - også når jeg kommer til Sverige. Sjovt - for før 3.0 kunne jeg kun finde Telia, og 2 andre net - ikke noget som helst 3. Nu har jeg både 3 og 3SE - og kan fint få den til at blive hængende. JkMa - ja, det der med 3G kommer og går - både i DK og SE - men nu lader det til jeg hænger bedre fast. Gadvide om ikke det var opdateringen til 3.0 der fik "renset" min iPhone helt i bund, og fil sletter sporene efter Telia ? well - we will probably never now :-) Igen - tak for indlæggene. Jeg anser denne tråd for at være afsluttet.

Besvaret
Mange tak for alle de fine tilbagemeldinger. Modsat Homer132 lader det nu til at opdateringen til 3.0 har haft en gavnlig effekt på min iPhone: Efter en opsætning i DK med 3 & 3G bliver min forbindelse hængende på 3 - også når jeg kommer til Sverige. Sjovt - for før 3.0 kunne jeg kun finde Telia, og 2 andre net - ikke noget som helst 3. Nu har jeg både 3 og 3SE - og kan fint få den til at blive hængende. JkMa - ja, det der med 3G kommer og går - både i DK og SE - men nu lader det til jeg hænger bedre fast. Gadvide om ikke det var opdateringen til 3.0 der fik "renset" min iPhone helt i bund, og fil sletter sporene efter Telia ? well - we will probably never now :-) Igen - tak for indlæggene. Jeg anser denne tråd for at være afsluttet.
Godt at høre du fik styr på det :th2: Personligt har jeg endnu ikke opdateret til 3.0, jeg hører for mange negative ting, som sløv telefon og brug af mere strøm efter folk opdaterer. MMS-delen skulle heller ikke fungere så godt. Lige nu venter jeg på en 3.01 som retter de småfejl ;) Men igen, godt det virker for dig...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...