larscph Skrevet July 2, 2009 Rapporter Skrevet July 2, 2009 Er der nogen der ved hvor jeg kan købe tøris i Malmö området?
larscph Besvaret July 2, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 2, 2009 hmm.. Den skulle måske ha' været i "indkøb" :o
Juff Besvaret July 2, 2009 Rapporter Besvaret July 2, 2009 Ja men det skulle du have tænkt på før... Nu kan du sidde og vente på moderator flytter dig.... skam dig
Rikke Rost Besvaret July 2, 2009 Rapporter Besvaret July 2, 2009 Han flytter vel egentlig kun emnet......Ellers ville Jesper jo nok være knap så kaxig mht til hvor folk er henne.....................:D Ja men det skulle du have tænkt på før... Nu kan du sidde og vente på moderator flytter dig.... skam dig
Lollikken Besvaret July 2, 2009 Rapporter Besvaret July 2, 2009 Torr is: http://www.aga.se/International/Web/LG/SE/likelgagase.nsf/DocByAlias/prod_torris_f%C3%B6rsstallen Malmö IVL Produkter AB, Singelgatan 6 tel 040-680 26 40 fax 040 - 680 26 49 öppettider Må - Fre 7 - 16:30 lunchstängt 12:30 - 13:00 Att tänka på: Tänk på att torr-is är en färskvara, den förgasas även i förpackningen, vilket gör att du bör hämta din torr-is högst 2 dagar innan du ska använda den. Förvara den så kallt som möjligt och öppna inte förpackningen förrän du ska använda den. Använd handskar när du hanterar isen Jeg hev engang en pose tøris med hjem fra en fest, hvor vi havde brugt det til at køle alkohollen og som underholdning. Stiv som jeg er tænker jeg jo ikke på at tøris har et sublimeringspunkt langt under de -20 grader og smider det i fryseren. Blev jeg skuffet næste morgen ? :) Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge tørisen til, men der er en anden lille detalje: Man skal lige være lidt forsigtig med store mængder tøris i små lukkede rum, da gassen fra den sublimerende tøris kan fortrænge ilten :( Enjoy
larscph Besvaret July 2, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 2, 2009 Jeg skal bruge - tja - til et par champagnekølere.. Så ikke så meget..
larscph Besvaret July 2, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 2, 2009 haha.. i øvrigt er det ikke nyttigt at sluge tøris.. "Torr-is ska aldrig serveras direkt i dricksglaset eftersom det inte är nyttigt att svälja den mycket kalla isen.".. Hvor hurtigt fordamper det egentlig ved stuetemperatur? F.x. hvor længe "varer" 1 kg hvis man har det liggende udpakket...
Rikke Rost Besvaret July 2, 2009 Rapporter Besvaret July 2, 2009 Det er jo frossen CO2, så jeg tror det går rimeligt hurtigt.....
larscph Besvaret July 2, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 2, 2009 Ja ved godt det er frossen CO2 - men hvor hurtigt er hurtigt? Hvis man tager en 1 kgs blok, brækker den i bider i en champaganekøler Er det så 10 minutter, 30 minutter eller 60 minutter vi taler om før det er gone? Ved alm stuetemperatur...
Rikke Rost Besvaret July 2, 2009 Rapporter Besvaret July 2, 2009 Apropos tøris....http://www.youtube.com/watch?v=D6AZoN0c6lI
larscph Besvaret July 2, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 2, 2009 Vi taler 2-5 minutter Er du sikker? 250 gram i varmt vand varer cirka 15 minutter iflg AGA's side: "Till Halloween i november, lagerförs torr-is på många fler ställen i landet. För säkerhets skull är det bra att beställa i förväg. Gör så här: Lägg torr-is, cirka 250 gram(1/4 block), i 2 liter varmt vatten vart 15:e minut. Vattnet svalnar efterhand och måste bytas ut eller värmas upp med t.ex värmeplatta." Jeg kan da ikke forestille mig det går hurtigere når det ligger i luft?
Juff Besvaret July 2, 2009 Rapporter Besvaret July 2, 2009 haha.. i øvrigt er det ikke nyttigt at sluge tøris.. "Torr-is ska aldrig serveras direkt i dricksglaset eftersom det inte är nyttigt att svälja den mycket kalla isen.".. ... aha :D Kanske man får nogle trælse sår på tungen og i halsen :o
Lollikken Besvaret July 2, 2009 Rapporter Besvaret July 2, 2009 haha.. i øvrigt er det ikke nyttigt at sluge tøris.. "Torr-is ska aldrig serveras direkt i dricksglaset eftersom det inte är nyttigt att svälja den mycket kalla isen.".. Hvor hurtigt fordamper det egentlig ved stuetemperatur? F.x. hvor længe "varer" 1 kg hvis man har det liggende udpakket... Det kommer an på hvordan det ligger og hvor meget der skal køles ned :) Hvis det ligger som en klump i noget isolerende materiale, så kan det måske holde en fest :) Rent empirisk så ved jeg at en 5-7 stykker alene i en cola flaske opløses hurtigt nok til at det bliver en "eksplosion" :D Mens 10-20 stykker i en flamingo kasse frøs vores snaps til en julefrokost. Måske kunne du prøve et setup, ala et vandbad, hvor du har tøris i en isolerende beholder og så en beholder på tørisen (måske bare en metal spand), hvor du har normalt is og champagne? PS: Hmm det lader til der lige sneg sig et par indlæg ind, mens jeg lavede mad til fruen =)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu