Gio Besvaret July 17, 2009 Rapporter Besvaret July 17, 2009 og her er windows udgave .... og måske mere frustrerendeStandard-fejl - størst sandsynlighed = manglende SATA-driver. Jeg må give Superior ret - det er sgu en fornøjelse at man rent faktisk kan læse hvad der står på skærmen, når man render ind i et problem
MRoderick Besvaret July 17, 2009 Rapporter Besvaret July 17, 2009 Jeg må give Superior ret - det er sgu en fornøjelse at man rent faktisk kan læse hvad der står på skærmen, når man render ind i et problem At man så 9 ud af 10 gange bare skimmer det, og gør som alle dumme brugere, er så en helt anden snak ;-)
Rikke Rost Besvaret July 17, 2009 Rapporter Besvaret July 17, 2009 Bestemt.....Gør det en del nemmere at ha' med at gøre.... :) Og det er Linux' største problem..... Ved fejl, hvad gør man så? Der er sjældent nogen i familien der ved noget om Linux og du kan ikke komme på nettet fordi den spand du sidder ved er nede.....Og den fortæller dig ingenting. Den booter bare ikke..... I Windows siger den i det mindste at du skal skaffe en driver til dine ting og ha den klar, eller også forsøge sig med at fortsætte uden....
sup3rior Besvaret July 17, 2009 Rapporter Besvaret July 17, 2009 Selv en BSOD (omend den efterhånden er meget sjælden) er sku mere informativ end den fejl jeg fik ved en frisk Ubuntu installation... Og jeg har nu for at være fair prøvet at køre installationen igen... Og downloadet mediet igen fra en anden kilde blot for at sikre mig der ikke var fejl i det... Samme fejl...
sup3rior Besvaret July 17, 2009 Rapporter Besvaret July 17, 2009 At man så 9 ud af 10 gange bare skimmer det' date=' og gør som alle dumme brugere, er så en helt anden snak ;-)[/quote'] Det er bare almindelig bruger stupiditet ;)
Rikke Rost Besvaret July 17, 2009 Rapporter Besvaret July 17, 2009 Og det er svært at gøre noget ved det.....:D Det er bare almindelig bruger stupiditet ;)
dannemare Besvaret July 17, 2009 Rapporter Besvaret July 17, 2009 Standard-fejl - størst sandsynlighed = manglende SATA-driver. Jeg må give Superior ret - det er sgu en fornøjelse at man rent faktisk kan læse hvad der står på skærmen, når man render ind i et problem Fint nok. Da jeg for et par måneder siden ville installere XP SP2 på min Thinkpad/Lenovo R61, fik jeg bare en helt sort skærm, netop som installationen skulle til at begynde. Som "supernørd" :p lykkedes det mig dog alligevel at løse XPs kompatibilitetsproblem med netop min hardware.
Gio Besvaret July 17, 2009 Rapporter Besvaret July 17, 2009 Selv en BSOD (omend den efterhånden er meget sjælden) er sku mere informativ end den fejl jeg fik ved en frisk Ubuntu installation...Ja - forudsat man kan komme på nettet og søge på 0x<indsætenmassetalogbogstaverhér>. :th2: IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL favner jo bredt :D
sup3rior Besvaret July 17, 2009 Rapporter Besvaret July 17, 2009 Ja - forudsat man kan komme på nettet og søge på 0x<indsætenmassetalogbogstaverhér>. :th2: IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL favner jo bredt :D Det har du så ganske ret i :D Men prøv du at skulle google og så finde det resultat der passer til dig ;)
Gio Besvaret July 17, 2009 Rapporter Besvaret July 17, 2009 Som "supernørd" :p lykkedes det mig dog alligevel at løse XPs kompatibilitetsproblem med netop min hardware. Sådan er vi jo nogle der ér - og det er vist meget godt at vi findes :th2:
dannemare Besvaret July 17, 2009 Rapporter Besvaret July 17, 2009 Bestemt.....Gør det en del nemmere at ha' med at gøre.... :) Og det er Linux' største problem..... Ved fejl, hvad gør man så? Der er sjældent nogen i familien der ved noget om Linux og du kan ikke komme på nettet fordi den spand du sidder ved er nede.....Og den fortæller dig ingenting. Den booter bare ikke..... I er desværre bare ikke 1337 nok. EOD. I Windows siger den i det mindste at du skal skaffe en driver til dine ting og ha den klar' date=' eller også forsøge sig med at fortsætte uden....[/quote'] BSOD: Error occured in HDKJS HKJ HFDKFH&(/"&(#&"(&(/&¤(&¤(& Yes, skidenemt at debugge. :p
webodin Besvaret July 17, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 17, 2009 find svaret på nettet.... muligheder i at rette fejl i linux er: 1. at læse LOG filer og komme frem til fejlen 2. over internettet via SSH kan man rette fejl på brugerens computer, hvis man i forvejen har installereret og konfigureret det hele fra starten. i modsætning til windows bliver man nød til at være fysisk til stede for at rette fejlen.. du kan muligvis læse Eventvieweren der kan give dig et billede af hvad du kan gøre... og engang i mellem kan du være heldig at finde svaret...
sup3rior Besvaret July 17, 2009 Rapporter Besvaret July 17, 2009 muligheder i at rette fejl i linux er: 1. at læse LOG filer og komme frem til fejlen 2. over internettet via SSH kan man rette fejl på brugerens computer, hvis man i forvejen har installereret og konfigureret det hele fra starten. i modsætning til windows bliver man nød til at være fysisk til stede for at rette fejlen.. du kan muligvis læse Eventvieweren der kan give dig et billede af hvad du kan gøre... og engang i mellem kan du være heldig at finde svaret... Fedt at åbne for SSH connections via sin internetforbindelse - mage til sikkerhedshul ;) Hvis du endelig vil ud i den slags laver windows da også både log-filer ved opstart og memory dumps ved crashede opstarter ;)
webodin Besvaret July 17, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 17, 2009 Fedt at åbne for SSH connections via sin internetforbindelse - mage til sikkerhedshul ;) Hvis du endelig vil ud i den slags laver windows da også både log-filer ved opstart og memory dumps ved crashede opstarter ;) nu gjorde det bare nemt ... man kunne bruge VPN og SSL til den slags..
sup3rior Besvaret July 17, 2009 Rapporter Besvaret July 17, 2009 nu gjorde det bare nemt ... man kunne bruge VPN og SSL til den slags.. SSL gør det da ikke sikkert for indbrud, det betyder blot at forbindelsen mellem dig og den pågældende maskine er krypteret...? Og hvor mange af dine venner og bekendte har du en VPN til ;)
webodin Besvaret July 17, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 17, 2009 SSL gør det da ikke sikkert for indbrud, det betyder blot at forbindelsen mellem dig og den pågældende maskine er krypteret...? Og hvor mange af dine venner og bekendte har du en VPN til ;) nu skrev jeg ... hvis man i forvejen har installereret og konfigureret det hele fra starten. RPD er heller ikke bedre ell let at danse med med config over nettet...
sup3rior Besvaret July 17, 2009 Rapporter Besvaret July 17, 2009 nu skrev jeg ... hvis man i forvejen har installereret og konfigureret det hele fra starten. RPD er heller ikke bedre ell let at danse med med config over nettet... Har jeg da påstået det ;)
Rikke Rost Besvaret July 17, 2009 Rapporter Besvaret July 17, 2009 Kan man det når maskinen slet ikke vil boote??? ;)
MRoderick Besvaret July 17, 2009 Rapporter Besvaret July 17, 2009 SSL gør det da ikke sikkert for indbrud, det betyder blot at forbindelsen mellem dig og den pågældende maskine er krypteret...? Præcis som også SSH er ... og som regel også med bedre krypteringsalgoritmer og private/public keys.... Den her tråd er godt nok blevet noget af en flamefest!
sup3rior Besvaret July 17, 2009 Rapporter Besvaret July 17, 2009 Præcis som også SSH er ... og som regel også med bedre krypteringsalgoritmer og private/public keys.... Den her tråd er godt nok blevet noget af en flamefest! Det må siges :) Men SSH ændrer jo ikke ved at hvem som helst kan forbinde til maskinen, det er stadig kun kryptering af trafikken der foregår...
Rikke Rost Besvaret July 17, 2009 Rapporter Besvaret July 17, 2009 Jeps.....Og det var ikke det det handlede om fra starten af..... ;)
MRoderick Besvaret July 17, 2009 Rapporter Besvaret July 17, 2009 Det må siges :) Men SSH ændrer jo ikke ved at hvem som helst kan forbinde til maskinen, det er stadig kun kryptering af trafikken der foregår... Det er jo så gældende for alle fjernstyrings redskaber, at man er nødt til at sende data BEGGE veje??? Anyhow, jeg har afmeldt denne tråd, alt for meget afsporing (omend ganske interessante emner). Hvis der er nogen der syntes det kunne være sjovt at være med til at arrangere en øl + os installfest af favorit-OS'er, må de råbe op på anden vis... jeg syntes stadig det kunne være sjovt (og er nysgerrig på at se om Win7 er noget ved).
Rikke Rost Besvaret July 17, 2009 Rapporter Besvaret July 17, 2009 Hvem smider noget i kalenderen og hvorhenne??
sup3rior Besvaret July 17, 2009 Rapporter Besvaret July 17, 2009 Det er jo så gældende for alle fjernstyrings redskaber, at man er nødt til at sende data BEGGE veje??? Anyhow, jeg har afmeldt denne tråd, alt for meget afsporing (omend ganske interessante emner). Hvis der er nogen der syntes det kunne være sjovt at være med til at arrangere en øl + os installfest af favorit-OS'er, må de råbe op på anden vis... jeg syntes stadig det kunne være sjovt (og er nysgerrig på at se om Win7 er noget ved). Jeg tror ihvertfald logfilerne på min Exchange server har logget lidt ekstra når jeg nu har øjeblikkelig notifikation på mine emner
webodin Besvaret July 17, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 17, 2009 linux boot på under 1 sek MontaVista Linux 6... boot up process på 1 sekund -l_DSZe8_F8
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu