homer132 Skrevet July 21, 2009 Rapporter Skrevet July 21, 2009 har tænkt mig at starte på at redigere private video optagelser (HD) på mac'en. Nogen som har et forslag til hvilket program som vil være bedst egnet til dette? Havde tænkt på final cut express, men har endnu ikke en dyt forstand på området så det er bare et gæt.
thomas_lund Besvaret July 21, 2009 Rapporter Besvaret July 21, 2009 Du kan jo altid starte med iMovie og iDVD - de kan langt mere end man tror, og er gratis på din Mac. Ellers er final cut vel næste skridt op, eller?!?!
Rene Larsen Besvaret July 21, 2009 Rapporter Besvaret July 21, 2009 Her er en Guided Tour til iMovie: http://www.apple.com/ilife/imovie/guided-tour/medium.html
MRoderick Besvaret July 21, 2009 Rapporter Besvaret July 21, 2009 Du kan jo altid starte med iMovie og iDVD - de kan langt mere end man tror, og er gratis på din Mac. Lidt præcisering: Man får iLife pakken med, når man køber sig en ny Mac ... men når der kommer ny generation af iLife er det ikke gratis ... dog syntes jeg stadig at det er pengene værd... og vil heller betale for en ny version af iLife, end at købe en ny Mac :-)
samson Besvaret July 21, 2009 Rapporter Besvaret July 21, 2009 har tænkt mig at starte på at redigere private video optagelser (HD) på mac'en. Nogen som har et forslag til hvilket program som vil være bedst egnet til dette? Havde tænkt på final cut express, men har endnu ikke en dyt forstand på området så det er bare et gæt. Jeg er lige med på en lytter, da vi selv for noget tid har købt et Canon HD kamera, som jeg gerne vil kunne redigere filmene fra på Mac. Så skriv gerne noget mere om dine erfaringer når du kommer så langt. Du kan måske få lidt tips og gode råd på www.davk.dk som er et webforum for videoamatører.. Jasper
thomas_lund Besvaret July 21, 2009 Rapporter Besvaret July 21, 2009 Ahhh right - iLife koster dog ikke alverdens for hvad man får i pakken. Bare GarageBand er alle pengene værd i sig selv. Alle $79 :-D Har lavet et par reklamefilm i iMovie og det funger skide godt og nemt. Og har nem integration til kamera'er. Amatør niveauet dækkes ind til fulde. Til screen grab bruger jeg ScreenFlow - glimrende program /T
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu