Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

har tænkt mig at starte på at redigere private video optagelser (HD) på mac'en. Nogen som har et forslag til hvilket program som vil være bedst egnet til dette? Havde tænkt på final cut express, men har endnu ikke en dyt forstand på området så det er bare et gæt.

Besvaret
Du kan jo altid starte med iMovie og iDVD - de kan langt mere end man tror, og er gratis på din Mac.
Lidt præcisering: Man får iLife pakken med, når man køber sig en ny Mac ... men når der kommer ny generation af iLife er det ikke gratis ... dog syntes jeg stadig at det er pengene værd... og vil heller betale for en ny version af iLife, end at købe en ny Mac :-)
Besvaret
har tænkt mig at starte på at redigere private video optagelser (HD) på mac'en. Nogen som har et forslag til hvilket program som vil være bedst egnet til dette? Havde tænkt på final cut express, men har endnu ikke en dyt forstand på området så det er bare et gæt.
Jeg er lige med på en lytter, da vi selv for noget tid har købt et Canon HD kamera, som jeg gerne vil kunne redigere filmene fra på Mac. Så skriv gerne noget mere om dine erfaringer når du kommer så langt. Du kan måske få lidt tips og gode råd på www.davk.dk som er et webforum for videoamatører.. Jasper
Besvaret

Ahhh right - iLife koster dog ikke alverdens for hvad man får i pakken. Bare GarageBand er alle pengene værd i sig selv. Alle $79 :-D Har lavet et par reklamefilm i iMovie og det funger skide godt og nemt. Og har nem integration til kamera'er. Amatør niveauet dækkes ind til fulde. Til screen grab bruger jeg ScreenFlow - glimrende program /T

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...