Lollikken Besvaret July 24, 2009 Rapporter Besvaret July 24, 2009 @Bananas: Enig omkring den meningsløse debat om fart og opmærksomhed, så jeg er med på at begrave det i denne tråd :) Ang. det med at åbne det andet spor så tror jeg simpelthen ikke at det kan betale sig. Enten skal der sættes kegler op (dem af plastik, ikke ansatte hos Øresundsbron) ellers kan de ændre lystavlerne. Den første løsning minimerer sandsynligheden for ulykker men tager tid at sætte op. Den anden løsning kan iværksættes ret hurtigt, men kræver at der er lystavler på begge sider af bommene (ikke kun i kørselsretningen) og sandsynlighed for en ny ulykke (hvis man skal dømme efter billisterne på Motorring 3 så er det ikke altid lystavlerne overholdes). Éen oprydning tager vel mellem 1-2 timer (ligesom på motorvejen) og brugen af begge baner giver mulighed for at transportere materiel hurtigt fra begge sider af sundet. Ved større ulykker er det andet spor sikkert i brug af samme årsag. For kort at ridse op: Jeg tror ikke at broen ser nogen grund til at bruge tid eller penge på at opdele det andet spor for mindre ulykker, når der sikkert er ryddet op inden de er klar til at åbne broen igen.
Basse Besvaret July 24, 2009 Rapporter Besvaret July 24, 2009 Der var ingen problemer med at skærme en vejbane af, da de lavede arbejde i tunnelen her for et par måneder siden. Syns også det er sindsygt de lukker hele broen, for et uheld - hvor uheldet kun spærrer en enkelt bane, den ene vej.
Lollikken Besvaret July 24, 2009 Rapporter Besvaret July 24, 2009 Der var ingen problemer med at skærme en vejbane af, da de lavede arbejde i tunnelen her for et par måneder siden. Ja, men der skal de jo også arbejde hele natten, og det er planlagt, så tiden det tager at sætte keglerne op kan marginaliseres af arbejdet der udføres. Syns også det er sindsygt de lukker hele broen, for et uheld - hvor uheldet kun spærrer en enkelt bane, den ene vej. Ja, men det ved de jo ikke før de er derude. Der er sku mange grunde til hvorfor de handler som de gør, men en af dem er helt sikkert ikke nydelsen af at lade bilpendlere vente ;)
Rene Larsen Besvaret July 24, 2009 Rapporter Besvaret July 24, 2009 Broen har vel set hvordan der køres på broen, og må derfor tage sine forholdsregler i forbindelse med en ulykke - for at forhindre en ny. Så undlad I bare at tale om hastigheden - I skulle nok heller tale om danskernes (specielt dem i Svensk indregisteret biler) trafik moral og stille jer selv det spørgsmål hvordan man får opdraget danskerne til at ha' en bedre trafik moral - som det er i dag er det jo kun "Her kommer jeg - hvad laver du i MIN vognbane, kan du så se og komme væk" Hvis danskerne (igen specielt dem i Svensk indregisteret biler) dog bare kunne lære at vise hensyn overfor andre bilister - så kunne det måske også være at broen måske kunne finde på at ændre deres beredsskabsplan i.f.m. ulykker. Som det er i dag kan jeg udemærket godt forstå broens holdning - det er jo ikke broen som skal bevise noget, de kan jo bare (hvis de vil) afspille deres video optagelser - der er den måde køres på, på broen som skal ændres - alle har et ansvar - så tag jer nu sammen. Vis dog for F***** hensyn overfor de andre billister - I når det nok aligevel *SUK* Det var så mit sure opstød for i dag...
michael k Besvaret July 24, 2009 Rapporter Besvaret July 24, 2009 Broen har vel set hvordan der køres på broen, og må derfor tage sine forholdsregler i forbindelse med en ulykke - for at forhindre en ny. Så undlad I bare at tale om hastigheden - I skulle nok heller tale om danskernes (specielt dem i Svensk indregisteret biler) trafik moral og stille jer selv det spørgsmål hvordan man får opdraget danskerne til at ha' en bedre trafik moral - som det er i dag er det jo kun "Her kommer jeg - hvad laver du i MIN vognbane, kan du så se og komme væk" Hvis danskerne (igen specielt dem i Svensk indregisteret biler) dog bare kunne lære at vise hensyn overfor andre bilister - så kunne det måske også være at broen måske kunne finde på at ændre deres beredsskabsplan i.f.m. ulykker. Som det er i dag kan jeg udemærket godt forstå broens holdning - det er jo ikke broen som skal bevise noget, de kan jo bare (hvis de vil) afspille deres video optagelser - der er den måde køres på, på broen som skal ændres - alle har et ansvar - så tag jer nu sammen. Vis dog for F***** hensyn overfor de andre billister - I når det nok aligevel *SUK* Det var så mit sure opstød for i dag... hvad med den ret store del af de svenske bilister der konsekvent insisterer på at köre 30% under hastighedsgränserne? er det at vise hensyn? er det at vise hensyn at köre 70kmt i ydersporet på en 110kmt vej? de mange mange svenskere jeg möder hver dag på vej 11 som ligger med 60-70kmt på en ensporet 90kmt vej og så snart der er 2 baner og man skal overhale accelererer de er det hensyn? de 9 ud af 10 svenskere man möder om natten der af en eller anden sär grund ikke kan finde ud af at blände ned selvom man gör dem opmärksom på det er det at vise hensyn? störstedelen af svenskere der ikke kan udvise den höflighed at blinke i en rundkörsel når man holder og venter på de skal passere men de så svinger af ved vejen för men ikke blinker er det hensyn? svenske billister er MINDST ligeså hensynslöse og ofte helt VÄK når de körer bil så at gi danskere skylden for situationen på broen er fjollet ..
Rene Larsen Besvaret July 24, 2009 Rapporter Besvaret July 24, 2009 [...] svenske billister er MINDST ligeså hensynslöse og ofte helt VÄK når de körer bil så at gi danskere skylden for situationen på broen er fjollet .. Nu skrev jeg også "specielt (danskerne)..." dette begrænser jo ikke til KUN danskerne. Men enig der er også en del svenskere som ikke har samme trafik moral som jeg er vant til - og ja specielt i.f.m. en rundkørsel, hvor svenskerne ikke en gang køre efter den svenske færdselslov.
michael k Besvaret July 24, 2009 Rapporter Besvaret July 24, 2009 Nu skrev jeg også "specielt (danskerne)..." dette begrænser jo ikke til KUN danskerne. Men enig der er også en del svenskere som ikke har samme trafik moral som jeg er vant til - og ja specielt i.f.m. en rundkørsel, hvor svenskerne ikke en gang køre efter den svenske færdselslov. netop det "SPECIELT" betyder jo at du mener danskerne er den overvejende synder.. men nok om det .. ja det er ufatteligt måske er det fordi de bliver rundtossede .. men det med konstant at ligeg 30% under gränsen er de altså fandens gode til.. og så burde der bara väre en lov mod at köre traktor OG EPA traktor på ensporede veje i myldretiden ... jeg mener.. kan kornet ikke lige vente 1 time til det värste trafik er afviklet.. men nej man SKAL ud på landevejen med 30kmt og skabe 8km lange köer
Rene Larsen Besvaret July 24, 2009 Rapporter Besvaret July 24, 2009 netop det "SPECIELT" betyder jo at du mener danskerne er den overvejende synder.. men nok om det .. ja det er ufatteligt måske er det fordi de bliver rundtossede .. men det med konstant at ligeg 30% under gränsen er de altså fandens gode til.. og så burde der bara väre en lov mod at köre traktor OG EPA traktor på ensporede veje i myldretiden ... jeg mener.. kan kornet ikke lige vente 1 time til det värste trafik er afviklet.. men nej man SKAL ud på landevejen med 30kmt og skabe 8km lange köer Det er da det samme i DK, hvis man bevæger sig ud på de små landeveje (de behøver ikke engang at være så små endda) Jeg kan også af og til blive irriteret over at køre bag ved nogen på en én sporet vej, som sikket køre det de må i følge deres speedometer, men det er jo typisk 10 km/t bagefter, og mit er 'kun' 2 km/t bagefter. Det er lidt samme problem som lastbilerne har når de fx bliver nød til at overhale en alm. billist på en motorvej som ikke 'tør' køre mere end 90 km/t i. følge speedometret - en lastbils speedometer viser stort set altid korrekt hastighed - hvis ikke det gør det skal det skiftes.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu