Rikke Rost Besvaret July 24, 2009 Rapporter Besvaret July 24, 2009 Nej for helvede...........................
Vicksen Besvaret July 24, 2009 Rapporter Besvaret July 24, 2009 ...Pga. ulykke :( Der kom sgu' sms lige idét jeg åbnede din post :th2:
dannemare Besvaret July 24, 2009 Rapporter Besvaret July 24, 2009 yes sir. f'ing hell. jeg ankom til anlaegget netop som de lukkede alle baner. kundeservicedamen ved lernacken siger kl 11. FECK! :( booooooring
dannemare Besvaret July 24, 2009 Rapporter Besvaret July 24, 2009 jeg har vaeret heldig de fleste gange, skidtet er lukket ned, men naar man sidder lige midt i det, naar man sgu lyst til at flytte til sjaelland. det er alt alt alt for ofte, at den lortebro er en gene
sup3rior Besvaret July 24, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 24, 2009 jeg har vaeret heldig de fleste gange' date=' skidtet er lukket ned, men naar man sidder lige midt i det, naar man sgu lyst til at flytte til sjaelland. det er alt alt alt for ofte, at den lortebro er en gene[/quote'] Jeg forstår tilgengæld SLET ikke hvordan man kan køre galt i disse tider - der er jo _intet_ trafik pga. ferien her om morgenen
dannemare Besvaret July 24, 2009 Rapporter Besvaret July 24, 2009 en bil ligger paa taget ved peberholmen, siger radioen. wtf?
credde Besvaret July 24, 2009 Rapporter Besvaret July 24, 2009 Fra Dr.dk: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/07/24/100611.htm På grund af en ulykke er Øresundsbroen lukket i begge retninger. Det er en ulykke, der er årsag til lukningen, som forventes at vare til kort før middag. Ulykken skete, da en bilist på vej mod Sverige kørte ind i autoværnet på Peberholmen. Bilen væltede rundt på taget og endte midt på kørebanen, oplyser den vagthavende på Station Amager. ---- Mon der er nogen, som er faldet i søvn??
Rikke Rost Besvaret July 24, 2009 Rapporter Besvaret July 24, 2009 Ja.............. Behøves jeg virkelig sige det igen, eller er det ved at sive ind hos de tungnemme herinde???? :D
Hot Mamma Besvaret July 24, 2009 Rapporter Besvaret July 24, 2009 Har broudsigt, og så lige 2 ambulancer køre mod betalingsanlægget.
MC Manden Besvaret July 24, 2009 Rapporter Besvaret July 24, 2009 Mon der er nogen, som er faldet i søvn?? Ja, eller en turist der lige skulle nyde udsigten....
Rikke Rost Besvaret July 24, 2009 Rapporter Besvaret July 24, 2009 Er det nemmere når bilen ligger på taget??? :D Ja' date=' eller en turist der lige skulle nyde udsigten....[/quote']
sup3rior Besvaret July 24, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 24, 2009 Ja.............. Behøves jeg virkelig sige det igen' date=' eller er det ved at sive ind hos de tungnemme herinde???? :D[/quote'] Jeg tror der er nogle steder den aldrig fiser ind ;)
larsk Besvaret July 24, 2009 Rapporter Besvaret July 24, 2009 Jeg forstår stadig ikke at broen ikke kan administrere at sende trafikken over i den anden vejbane. Der ER 2 vognbaner, og hvis man sætter hastighedsgrænsen til f.eks. 50, så kan folk nok slippe over uden at bule modkørende. Der findes bomme, som kan sættes ud på tværs, hvor der samtidig bliver 'hul' i midterhegnet, så nogen må have planlagt med muligheden. Jeg mener de står 2 steder (mindst) lige på broen før tunnellem og lige før betalingsanlægget. At sende 2 brobumser ud i en bil med kegler og skilte, og så vippe bommene kan da ikke være uoverkommeligt?
sup3rior Besvaret July 24, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 24, 2009 Jeg forstår stadig ikke at broen ikke kan administrere at sende trafikken over i den anden vejbane. Der ER 2 vognbaner, og hvis man sætter hastighedsgrænsen til f.eks. 50, så kan folk nok slippe over uden at bule modkørende. Der findes bomme, som kan sættes ud på tværs, hvor der samtidig bliver 'hul' i midterhegnet, så nogen må have planlagt med muligheden. Jeg mener de står 2 steder (mindst) lige på broen før tunnellem og lige før betalingsanlægget. At sende 2 brobumser ud i en bil med kegler og skilte, og så vippe bommene kan da ikke være uoverkommeligt? De lukker for at undgå ulykker i det andet spor... Folk er simpelthen så røv-nysgerrige at de kører galt fordi de skal se hvad der sker...
Gio Besvaret July 24, 2009 Rapporter Besvaret July 24, 2009 Godt at se De Hellige Køer stadig er på græs.
larscph Besvaret July 24, 2009 Rapporter Besvaret July 24, 2009 De lukker også for at ambulancer og brandvæsen kan komme rundt ude der på Peberholmen hvor der er gennemkørsel.... Har lige snakket med en der holder derude på første parket og de skulle vist være ved at være færdige med at rydde op nu.
Rikke Rost Besvaret July 24, 2009 Rapporter Besvaret July 24, 2009 Troede du handlede ind i ICA eller Willys som os andre??? Godt at se De Hellige Køer stadig er på græs.
sup3rior Besvaret July 24, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 24, 2009 godt at se de hellige køer stadig er på græs. muuuuuuuuuuuuuuh :d
Lollikken Besvaret July 24, 2009 Rapporter Besvaret July 24, 2009 Fra Dr.dk: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/07/24/100611.htm På grund af en ulykke er Øresundsbroen lukket i begge retninger. Det er en ulykke, der er årsag til lukningen, som forventes at vare til kort før middag. Ulykken skete, da en bilist på vej mod Sverige kørte ind i autoværnet på Peberholmen. Bilen væltede rundt på taget og endte midt på kørebanen, oplyser den vagthavende på Station Amager. ---- Mon der er nogen, som er faldet i søvn?? Ja.............. Behøves jeg virkelig sige det igen' date=' eller er det ved at sive ind hos de tungnemme herinde???? :D[/quote'] Hvis bilen landede på taget midt på kørebanen, må det antages at bilen har ramt autoværnet i venstre spor. Eftersom det er på Peberholm findes der jo nødspor og så ville bilen højst sandsynligt ligge på taget ved nødsporet. Så det er jo meget muligt at en kikset overhaling eller høj fart har bidraget til ulykken ;) Det kan jo lige så godt være en overtræt familiefar der har kørt lige siden Scicilien, og ville lige kigge på Turning Torso fra Peberholm ;) Nøgleordene her er Ulykke, Bil, Autoværn, Tag, Midt på kørebane og Peberholm. At konkludere noget ud fra dette (uanset holdning til kørsel) er måske lidt forhastet ... meeen hvis man ikke har noget bedre at bruge sin tid på ......
Gio Besvaret July 24, 2009 Rapporter Besvaret July 24, 2009 At konkludere noget ud fra dette (uanset holdning til kørsel) er måske lidt forhastet ... meeen hvis man ikke har noget bedre at bruge sin tid på ......Jeg hentydede heller ikke til ulykken, egentlig ;)
bananas Besvaret July 24, 2009 Rapporter Besvaret July 24, 2009 Skal vi ikke bare lukke den diskussion med farten og ulykker ved at sige, at med hensyn til ulykker på Øresundsbroen er der så vidt jeg husker ingen ulykker hvor farten har været den eneste årsag til en ulykke. I et enkelt tilfælde i tunnellen var høj fart fra en bilist katalysator for at en anden bilist - som havde glemt at tjekke spejlene inden han trak ud - panikkede da han kiggede i spejlet og derefter resolut brasede ind i en tredje bilist med trailer. En anden langt mere relevant diskussion er om det virkeligt er nødvendigt at spærre broen totalt af i flere timer, hver gang der sker en mindre ulykke. Det må altså kunne gøres smartere. "Sikkerheden" siger super forsigtigpeterne på broen, men jeg spørger mig om de egentlig har tænkt 100% igennem, hvad det kan betyde at forsinke 10.000 mennesker i flere timer? Lad os sige at en person havde ventet længe for at kunne komme til scanning for kræft på den anden side af Sundet, og nu ikke kunne nå til sin scanningstid fordi vedkommende ikke havde kalkuleret med at kunne blive forsinket i 3 timer. I begge sundshedssystemer er der måske en måneds ekstra ventetid på en ny scanningstid, og hvis der er kræft kan det være denne forsinkelse, som i sidste ende koster livet for den uheldige. Hvad med en person, der er på vej ud i en mere og mere desperat økonomisk situation pga arbejdsløshed og nu missede et jobinterview og dermed et nyt job pga. forsinkelsen? For langt de fleste mennesker ryger der bare noget af deres fritid eller arbejdstid ved en forsinkelse, men når man forsinker 10.000 mennesker i så lang tid, så skal der nok være mindst 10, hvor konsekvenserne er yderst alvorlige. Og det for at få en enkelt person lidt hurtigere på hospitalet?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu