GoldMan Skrevet July 28, 2009 Rapporter Skrevet July 28, 2009 Mig og familien har fundet en bostadsrett i samme område som vi bor i lige nu. Vi er interesseret i og købe den men har allerede en lige nu (bostadsrett) Kan man lave bytte aftale med mæglerne? Skal jeg starte forfra med Nordea om at ansøge om boliglån hvis jeg vil have den anden? Eller skal vores nuværende bolig først sælges før vi kan få den anden? Hvad er smartest og gøre? Boligen som vi er interesseret i kan blive solgt i mellemtiden men vi er meget interesseret i den
Markowitch Besvaret July 29, 2009 Rapporter Besvaret July 29, 2009 Kunne du ikke købe den nye bolig, med en overtagelse et par måneder fra nu, og så benytte den mellemliggende tid til at sælge din eksisterende bolig? Der er risiko for at manøvren vil efterlade dig med udgifter til to boliger, hvis du ikke kan få solgt din egen inden overtagelsen af den nye bolig. Dog skal du holde dig langt væk fra denne strategi, hvis banken i sit låneløfte kræver at du har solgt din eksisterende lejlighed først. Iøvrigt tror jeg ikke at incitamentet til at bytte lejligheder i Sverige er så stort, da omkostningerne ved lån og registrering af pant ofte kun koster 1000 SEK samlet set. Det er virkeligt billigt ifht. Danmark.
Miriam Besvaret July 29, 2009 Rapporter Besvaret July 29, 2009 til at starte med skal du snakke med din bank, for at høre om de vil tage risikoen ved at du evt. sidder med 2 boliger hvis du ikke for solgt inden overtagelse. Tror desværre ikke de er helt så lette at lege med på det punkt lige nu...kommer selvfølgelig an på prisklassen.
Menace Besvaret July 29, 2009 Rapporter Besvaret July 29, 2009 Jeg ville gå i min bank for at få et lånebevis, det kan også svare på dine spørgsmål :-) Selvfølgelig er der altid mulighed for at lejligheden du kigger på bliver solgt imens, men mon ikke der er flere på markedet, hvor du så kan slå hurtigere til pga. lånebeviset
GoldMan Besvaret July 29, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 29, 2009 Så må jeg hellere bestille tid hos den "danske" Nordea i Sverige :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu