Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Vi overvejer at købe en lille ejerlejlighed i København, som vi kan overnatte i engang i mellem - alt. leje ud i kortere perioder. Nogen der kan fortælle mig om der er særlige issues man skal tage højde for. Vi bor i Sverige (skal ikke lave om på noget der = ingen adresse flyt) og er beskattet som grænsegængere i DK. Jeg kender til: 1. Bopælspligt i DK - går efter lejl uden det. 2. Beskatning i Sverige af en evt. gevinst ved et senere salg. Er i tvivl om: 1. Hvordan håndteres ejendomsskat 2. Ændrer det faktum at vi ejer en bolig i DK på vores beskatningspligt eller grænsegænger status. 3. er der andre detaljer jeg overser ? På forhånd tak ! /Martin

Besvaret

Jeg ville opstille et regnskab med køb af lejlighed med mulig udledning (som vil være en usikker indtægt) kontra blot at overnatte på hotel de gange i vil overnatte i København. Det er selvfølgelig fint nok, hvis det er én til 2 dage i træk, men hvis i ønsker at overnatte der i en uges tid fx. i en ferie periode, så bliver det nok lidt kedeligt med hotel. Så vidt jeg husker er lejligheder i København uden bopælspligt ikke specielt billige.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...