Tomcat Skrevet August 3, 2009 Rapporter Skrevet August 3, 2009 Hej Allesammen :) Jeg har en fin antenne oppe på taget også havde egenligt en forventning om at når jeg satte en digital box så var der åbnet for at jeg kunne se andet en analog dr1 og tv2 fra danmark. Min box kan sagtens finde 24 kaneler og navngive dem, men dem som er gratis hakker hele tiden. Gør jeg noget forkert? Der findes vel ikke som med paraboler "den rigtige retning" at pege antennen. Mvh Tom
Gio Besvaret August 3, 2009 Rapporter Besvaret August 3, 2009 Gør jeg noget forkert? Der findes vel ikke som med paraboler "den rigtige retning" at pege antennen.Jo da - antennen skal enten pege i retning mod Kbh (groft sagt) for de danske kanaler, og mod Jägersro (mener jeg det er) eller Hörby for de svenske (og det er næsten den stik modsatte vej af Kbh).
Tomcat Besvaret August 3, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret August 3, 2009 Hej Gio Så det du fortæller mig er at jeg enten kan vælge mellem danske eller svenske? (Skal siges jeg er lokaliseret i bunkeflostrand). Der er ikke en løsning hvor man kan se begge?
Thomas Besvaret August 3, 2009 Rapporter Besvaret August 3, 2009 Hej Gio Så det du fortæller mig er at jeg enten kan vælge mellem danske eller svenske? (Skal siges jeg er lokaliseret i bunkeflostrand). Der er ikke en løsning hvor man kan se begge? Jo da, 2 antenner såmænd;)
Tomcat Besvaret August 3, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret August 3, 2009 Jeg har været ude og kigge på huset. Min antenne peger 3 veje. Den ene mindre antenne peger mod "Køge/Greve" (altså lidt syd for kbh) mens den anden peger mod svågertorp. Til sidst har jeg en tredie "antenne" som udmærker sig ved at se væsentligt anderledes ud. Alt sammen sidder på samme "stativ" på taget.
Gio Besvaret August 3, 2009 Rapporter Besvaret August 3, 2009 Jeg har været ude og kigge på huset. Min antenne peger 3 veje. Den ene mindre antenne peger mod "Køge/Greve" (altså lidt syd for kbh) mens den anden peger mod svågertorp. Til sidst har jeg en tredie "antenne" som udmærker sig ved at se væsentligt anderledes ud. Alt sammen sidder på samme "stativ" på taget.Tag lige et billede af dén antenne - det lyder helt skævt! *gg*
Okroner Besvaret August 3, 2009 Rapporter Besvaret August 3, 2009 Tilkald en antenne mand Hej Tom Jeg fik i foråret en antenne mand (Antenn Bolaget i Skåne ) til at sætte en ny antenne op. På selve antennen har han instillet den ene modtager mod Danmark og en anden modtager mod Jägersro. Det virker ret godt. (Vi havde før Canal Digital kabel TV). I dit tilfælde tror jeg bare, at den skal instilles på ny så kan du også se både danske og svenske gratiskanaler (og mod betaling - de kodede kanaler) Mvh Ole
Tomcat Besvaret August 3, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret August 3, 2009 Her er et billed af min antenne konfiguration Jeg har snakket med PeterK og han siger som jer også at der skal vendes på antennen så den peger mod DK.
Rikke Rost Besvaret August 3, 2009 Rapporter Besvaret August 3, 2009 Den ligner et rødt kryds.....Det er nok der den er gal...:D
Sune Besvaret August 3, 2009 Rapporter Besvaret August 3, 2009 Der er ikke en løsning hvor man kan se begge? Jo, Triax laver en antenne som modtager signaler fra 360 grader.
Gio Besvaret August 4, 2009 Rapporter Besvaret August 4, 2009 Jo' date=' Triax laver en antenne som modtager signaler fra 360 grader.[/quote']Som kræver et ret kraftigt signal. Billedet ligner en gammel UHF-antenne, en fm-antenne og lidt andet knallerværk. Det optimale ville være at sætte to nye antenner op, pegende i hver sin retning. Jow...man kan ofte bruge sine gamle UHF-hegn til at modtage DVB-T - men det er bare ikke optimalt.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu