cbpwr Skrevet August 9, 2009 Rapporter Skrevet August 9, 2009 Hejsa. Der en lille forskel på Danmark og Sverige, mht til Vejarbejde i byzoner. I Danmark er det meget normalt (har i hvertfald aldrig set andet)... At man skrive hvis et vejarbejde ikke kan passeres med den fart der er tilladt. Fx er man i byen, kan man skilte med 20km/t iforbindelse med et vejarbejde. Står der ingen ting må man regne med det kan passeres med 50km/t Sådanne er det så ikke i Sverige, her der det åbenbart nok at skilte med der er vejarbejde, hvor hurtigt du kan køre igennem må du selv finde ud af, dvs den erfarne billist kører 5-10km Jeg kom kørende igennem et vejarbejde, hvor man skilter med der er vejarbejde, der var ikke skiltet med andet. Men det er åbenbart nok, jeg kører som jeg ville gøre i Danmark, og ser først meget sent at man har gravet vejen op og der er en rende tværs overvejen som er ca 10cm dyb. Det klarede Fiesta'en ikke uden men :( Fik skrabet det nederste af kofangerne, plasticpladen under motoren rev sig løs, en plasticliste ved kofangeren lige ledes løs plus en bule i Kat'en. PEAM som står for vejarbejdet siger skiltningen har været ok, det som jeg så ikke forstår er det her skete en Fredag, Søndag opdager jeg der er sat extra skilte op med ujævnvej, disse skilte har man sat op mellem Fredag aften og Søndag Middag. Hvorfor sætter man dem op i en weekend hvis man ikke mente skiltningen var utilstrækkelig ? Jeg har ringet til den ansvarlige på PEAM, han fortalte mig at det IKKE var dem som har sat de extra skilte op, og de mener den først skiltning var rigeligt. hmmmm............... Talte også med politiet, idet, jeg nævnte at folk hellere tog turen over fortovet end igennem vejarbejdet, og kommer der en knallert igennem så er chancen for en ulykke tilstede. Men politimanden sagde at man i Sverige ikke skilter med anbefalet hastighed, når man er i en byzone, var det på en motorvej eller landevej er det en anden sag. Øv må nok bare indse at jeg selv skal betale min selvriciko og få fixet bilen, men synes eller jeg burde kunne få en erstatning efter som nogle (vides ikke hvem) har sat extra skiltning om, som følge af for dårlig skiltning da jeg kørte igennem...........
Menace Besvaret August 9, 2009 Rapporter Besvaret August 9, 2009 Kan være det her svar kan hjælpe dig lidt på vej http://www.sunddebat.com/debat/showpost.php?p=191403&postcount=21 Så vidt jeg kan læse skal der skiltes hvis du ikke kan køre den tilladte hastighed uden at der kommer skade på bilen.... det er dog ved vejbump, men må gøre sig gældende ved huller Jeg ville høre vegverket, hvad generelt lovgivning er på området..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu