slagteren Skrevet August 16, 2009 Rapporter Skrevet August 16, 2009 Hej med jer.. jeg har i mange år haft en drøm om at lære at spille Guitar, og jeg er sikkert ikke den eneste der har haft tanken.. men idag har jeg købt en billig flot sort Giutar og en lille stemme maskine til og en video... og så mente jeg at jeg bare kunne hoppe ud i det, der er en masse fede sange jeg kan spille efter som metallica. u2.smokie ovs... Men!!!!!!! jeg fatter jo ikke en skid af det, alle de tal og noter, og jeg ved ikke hvad der dukker op, har fået en søn for 9 måneder siden og ville ønske jeg kunne spille lidt for ham, uden han vågner af det og skriger :D er der nogen der kan hjælpe med at sætte en igang vil gerne betale for det ellers er jeg slagter også skulle jeg nok kunne sørge for noget godt kød ovs ovs til den som evt kunne hjælpe mig mvh dennis... ps ved godt jeg ikke lære det her på 14 dage at det nok tager flere år at lære at spille bare nogen lunde men jeg har viljen det må da være en start ;)
EBL Besvaret August 16, 2009 Rapporter Besvaret August 16, 2009 Hej med jer.. jeg har i mange år haft en drøm om at lære at spille Guitar, og jeg er sikkert ikke den eneste der har haft tanken.. men idag har jeg købt en billig flot sort Giutar og en lille stemme maskine til og en video... og så mente jeg at jeg bare kunne hoppe ud i det, der er en masse fede sange jeg kan spille efter som metallica. u2.smokie ovs... Men!!!!!!! jeg fatter jo ikke en skid af det, alle de tal og noter, og jeg ved ikke hvad der dukker op, har fået en søn for 9 måneder siden og ville ønske jeg kunne spille lidt for ham, uden han vågner af det og skriger :D er der nogen der kan hjælpe med at sætte en igang vil gerne betale for det ellers er jeg slagter også skulle jeg nok kunne sørge for noget godt kød ovs ovs til den som evt kunne hjælpe mig mvh dennis... ps ved godt jeg ikke lære det her på 14 dage at det nok tager flere år at lære at spille bare nogen lunde men jeg har viljen det må da være en start ;) jeg gik til guitar i 4-5 år hos en privatlærer og var stadig LAAANG vej fra lige at kunne spille efter lidt Metallica, U2 o.s.v, det var mere på "Se den lille kattekilling" niveauet :D ...selv efter så lang tid. Så hvis du er bare halvt så tungnem som jeg er, så er der stadig lang vej igen og du skal mønstre dig selv med en rigtig stor portion tålmodighed. Det letteste er nok at melde dig til noget undervisning på en musikskole, så får du lært noder og får også 'lektier' for som passer til dit niveau, og tro mig det er ikke lige Metallica noder du får til at begynde med ;) Men ja du har ret det er viljen der er det vigtigste og der er jo masser af gode guitarspillere der aldrig har modtaget undervisning, så måske du også kan lære dig selv det ...
MC Manden Besvaret August 16, 2009 Rapporter Besvaret August 16, 2009 jeg gik til guitar i 4-5 år hos en privatlærer og var stadig LAAANG vej fra lige at kunne spille efter lidt Metallica' date=' U2 o.s.v, det var mere på "Se den lille kattekilling" niveauet :D ...[/quote'] Så er det heller ikke sværere. Metallica er jo ikke ligefrem Beethoven's 7. ... U2 sange er iøvrigt røvsyge at spille, så er det sjovere med Nirvarna, netop fordi det er så super simpelt. Lær lidt akkorder og få en til at forklare dig hvordan man "læser" en melodi, ikke nødvendigvis noder, så er du rimelig langt
Markowitch Besvaret August 16, 2009 Rapporter Besvaret August 16, 2009 Det er bare at komme i gang med at øve, øve og øve. :) Inde på Ulitimate-Guitar har de nogle begynder tutorials, som du kunne prøve. Der er også en hel del lessons på YouTube, som er rigtig gode, da tabs og chords normalt ikke har tid med i notationen. Men så er tabs og chords også en del lettere end rigtige noder. http://www.ultimate-guitar.com/lessons/ Hvis du har fingrene sat ordentlig på så prøv at følge linket her: Der er både videoer og tabs! http://jaw.iinet.net.au/stuff/tab.html /Up to eleven!!
APGraph Besvaret August 16, 2009 Rapporter Besvaret August 16, 2009 Apples Garageband kan også lærre en at apille guitar mener jeg mvh A
MC Manden Besvaret August 16, 2009 Rapporter Besvaret August 16, 2009 Apples Garageband kan også lærre en at apille guitar mener jeg mvh A Mangler du stadig en guitar ? Jeg har 2 stk til salg. En halvakustisk western og en el-guiter. Og, så har jeg vist en lille øveforstærker også :)
Gio Besvaret August 16, 2009 Rapporter Besvaret August 16, 2009 Mangler du stadig en guitar ? Jeg har 2 stk til salg. En halvakustisk western og en el-guiter. Og' date=' så har jeg vist en lille øveforstærker også :)[/quote']*gg* Palles Flytteudsalg Hvad er det for en western? M.h.t. til at lære at spille guitar, så "kæmper" jeg stadig :o
MC Manden Besvaret August 16, 2009 Rapporter Besvaret August 16, 2009 *gg* Palles Flytteudsalg Hvad er det for en western? M.h.t. til at lære at spille guitar, så "kæmper" jeg stadig :o Hvis jeg dog bare kunne huske det... Der kommer billeder i morgen eller tirsdag Og ja.. jeg har flyttesalg....sig endelig til hvis du mangler noget.
spinner Besvaret August 16, 2009 Rapporter Besvaret August 16, 2009 MC: Hvad er det for en el-guitar?
slagteren Besvaret August 16, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret August 16, 2009 ja sider på engelsk er ikke lige mig tror sku jeg må finde mig en aften skole et sted så.. bare så man har styr på de grundlæggende ting så man kan øve og øve der hjemme men lige nu fatter jeg jo slet igen ting *G* men kender i en afsten skole et sted feks... og det med u2 ovs det var bare en cd jeg købte for begyndere skulle det hede sig.. troede man bare startede med at læse på den og så øve de sange og efter en tid ja så kunne man måske lidt men kunne lige så godt læse en kinesisk bog på hovedet
spinner Besvaret August 16, 2009 Rapporter Besvaret August 16, 2009 Mht. til at lære at spille guitar, kommer det vel meget an på hvor musikalsk du er i forvejen. Er du helt ny i musikverdenen, eller kender du i forvejen til begreber som akkorder og 1., 4. og 5.? (f.eks. G-C-D) Da jeg selv startede for en 3 års tid siden, startede jeg med at lære nogle akkorder. Kan man først nogle akkorder, kan man spille med på det meste. Selvom ens musik måske lyder lidt kedeligt, fordi man ikke lige har den sidste sus4 med på, lyder det i det mindste ikke falsk. Så start med at lære en 4-5 akkorder, og øv dig i at skifte hurtigere i mellem dem. I starten vil det tage lang tid, og man skal placere fingrene een efter een, og man føler sig som en 2-årig der lærer at håndtere en tusch for første gang. Når så de første akkorder sidder der, og man kan skifte imellem dem uden at tabe rytmen, kan man begynde at fylde lidt på, ved at udvide sit akkord-repertoire og lære små fills man kan fylde på sine akkorder. Så kommer tingene lige så stille og man begynder at blive mere avanceret i sit spil. Der er allerede nævnt gode kilder som ultimate-guitar og youtube, der er rigtig gode steder at finde tabs og se hvordan folk spiller sangene.
JNG Besvaret August 17, 2009 Rapporter Besvaret August 17, 2009 Jeg lærte da at spille rigtig mange Metallica numre, på en times tid!! Nu synes jeg osse jeg er rimelig lærenem. Bare tryk på on knappen på fjersynet, ligeledes på ps3'eren, og så bare derudaf :laugh: Ps, 5 knappede guitarer er nemmere at have med at gøre end 6-strengede.
Markowitch Besvaret August 17, 2009 Rapporter Besvaret August 17, 2009 ja sider på engelsk er ikke lige mig Så prøv at kigge ind på tabz.dk. De har en del tabs af danske kunstnere, som kan være svære at finde andre steder. Derudover er der også øvelser skrevet på dansk. http://www.tabz.dk/links.php http://www.guitaren.dk/
Per Birk Besvaret August 17, 2009 Rapporter Besvaret August 17, 2009 Start med en stemmegaffel og en cd... Min 13-årige tøz har rimelig succes med en elektronisk stemmegaffel og cd'en fra Ole Kibsgaard...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu