Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Vi skal til at se på at bestille digitalt Kabel TV. Vi er bestemt ikke de store TV kiggere, men vi vil gerne have Dansk DR og TV2 (og DR2 hvis muligt) og så Discovery. Vi har kigget hos Com Hem og hos Boxer (jeg ved det ikke er kabel), men ingen af stederne har dansk TV-2. Hvilke udbydere har disse kanaler digitalt og kan anbefales? Edit: Eller kommer det helt automatisk, hvorfor TV2 ikke fremgår på nogens lister? Som I nok kan gætte har vi ikke digitalt tv i dag...

Besvaret

Jeg kunne egentlig også godt tænke mig at vide om det overhovedet er muligt at modtage andre danske kanaler end lige TV2, DR1. Her tænker jeg mere på kanaler som TV2 ZULU, TV2 Sport, TV3 DK, TV3+ DK :)

Besvaret
Vi skal til at se på at bestille digitalt Kabel TV. Vi er bestemt ikke de store TV kiggere, men vi vil gerne have Dansk DR og TV2 (og DR2 hvis muligt) og så Discovery. Vi har kigget hos Com Hem og hos Boxer (jeg ved det ikke er kabel), men ingen af stederne har dansk TV-2. Hvilke udbydere har disse kanaler digitalt og kan anbefales? Edit: Eller kommer det helt automatisk, hvorfor TV2 ikke fremgår på nogens lister? Som I nok kan gætte har vi ikke digitalt tv i dag...
DR1+2, TV2 og KanalKøbenhavn via bredbånd http://www.perspektivbredband.se
Besvaret

Hvis i bor fx. bor i hus og har egen tv-antenne på taget, så kan man via en af digitale tv-modtagere, man kan købe, modtage blandt andet TV2, DR og DR2 (foruden resten af de gratis tv-kanaler SVT1, SVT2, Tv4, Tv6 etc.).

Besvaret
Jeg kunne egentlig også godt tænke mig at vide om det overhovedet er muligt at modtage andre danske kanaler end lige TV2, DR1. Her tænker jeg mere på kanaler som TV2 ZULU, TV2 Sport, TV3 DK, TV3+ DK :)
Så skal man nok have fat i en parabol fra Viasat (indkøbt i Danmark med dansk abonnement). Men lige pt. sker der jo i Danmark en hel del på det digitale net (se fx. www.boxertv.dk og den svenske pendant www.boxer.se). TV2 Sport og TV2 Zulu kommer dog på det danske Boxer. Det er blot at teste, om man kan modtage disse kanaler.
Besvaret

Ja, jeg fandt lige svar i denne gamle tråd http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=16032&highlight=kabel+tv&page=2 Så det ser ud til at vi "bare" skal have check på om husets antenne peger i den rigtige retning og så må vi jo forsøge at købe en digitalboks til at dekode signalet fra antennen og håbe på at det går igennem helt ude ved Husie. Det er jo også ret tæt på jægersbro senderen som jeg kan forstå kan overdøve det danske signal. Så skal jeg bare finde et billigt tilbud til enten antennen eller kabelTV at modtage Discovery (gider ikke bredbånds TV).

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...