Cici_Barn Skrevet August 18, 2009 Rapporter Skrevet August 18, 2009 Sveriges tredjestørste by er nemlig blandt verdens hårdest ramte, når det kommer til kriminelle, som kopierer kreditkort. http://borsen.dk/privatokonomi/nyhed/163741/
credde Besvaret August 18, 2009 Rapporter Besvaret August 18, 2009 Citat: "Ca. 250 personer fra Malmø står for den absolut største del af kortbedragerierne, og den typiske kriminelle er mellem 20 og 30 år. Han er arbejdsløs eller studerende, og viser sig ofte frem ved at køre rundt i en BMW, lyder det på hjemmesiden" Hmmm biltypen nævnes ligefrem ! Hele artiklen fra Sydsvenskan: http://sydsvenskan.se/sverige/article538109/Svart-att-komma-at-de-stora-bedragarna.html
dkrath Besvaret August 18, 2009 Rapporter Besvaret August 18, 2009 Når det er BMW bliver det altid nævnt... det er til at brække sig over!
Miriam Besvaret August 18, 2009 Rapporter Besvaret August 18, 2009 Når det er BMW bliver det altid nævnt... det er til at brække sig over! Så hvad kan vi få ud af det ?? Kriminelle har god smag ??
Juul90 Besvaret August 18, 2009 Rapporter Besvaret August 18, 2009 Så hvad kan vi få ud af det ?? Kriminelle har god smag ?? Ja det må man da sige :D
Rikke Rost Besvaret August 18, 2009 Rapporter Besvaret August 18, 2009 Synes sgu ikke det er god smag.....Tværtimod skulle de deporteres til tvangsarbejde i Sibirien....OG lave rust på gamle Alfa'er.....:D
Futz Besvaret August 18, 2009 Rapporter Besvaret August 18, 2009 Jeg troede Black Cobra medlemmerne kørte Audi.
Juul90 Besvaret August 18, 2009 Rapporter Besvaret August 18, 2009 Jeg troede Black Cobra medlemmerne kørte Audi. Tror de kører da lige så meget BMW!
Humle Besvaret August 18, 2009 Rapporter Besvaret August 18, 2009 Jeg troede Black Cobra medlemmerne kørte Audi. Men det er kun fordi der er så lang leveringstid på den nye Tata Nano :D
skallstorp Besvaret August 18, 2009 Rapporter Besvaret August 18, 2009 Kopiering En ting er at folk er kriminelle, en anden ting er at bankerne er det også. Det burde IKKE være mulig at hæve større beløb når der er så meget fup og fidus.
Tomcat Besvaret August 19, 2009 Rapporter Besvaret August 19, 2009 Jeg arbejder hos PBS, så jeg kender til problematikken banken nævner i artiklen. Uden at gå for meget ind i tekniske detaljer så er den svenske kreditkort infrastruktur ret gammel og stadig baseret på magnetstriber. Disse magnet striber kan aflæses af kortlæsere og kan ligge i en inderlomme. Derimod er chipbaserede betalinger langt sikrere pga langt flere og hårdere sikkerhedsmekanismer i denne løsning. Indtil man i sverige får et dicideret forbud af Visa/Mastercard mod magnetstriber vil vi stadigvæk se fup og svindel i højt gear i hele sverige. \Tom
skallstorp Besvaret August 19, 2009 Rapporter Besvaret August 19, 2009 Burde ikke väre muligt Så burde det netop ikke väre muligt at hente 25000 ud i en bankomat i MalmöJeg arbejder hos PBS, så jeg kender til problematikken banken nævner i artiklen. Uden at gå for meget ind i tekniske detaljer så er den svenske kreditkort infrastruktur ret gammel og stadig baseret på magnetstriber. Disse magnet striber kan aflæses af de fleste kort læsere på 2 sekunder og kan ligge i en inderlomme. Derimod er chipbaserede betalinger langt sikrere pga langt flere og hårdere sikkerhedsmekanismer i denne løsning. Indtil man i sverige får et dicideret forbud af Visa/Mastercard mod magnetstriber vil vi stadigvæk se fup og svindel i højt gear i hele sverige. \Tom
Jakriborg Besvaret August 19, 2009 Rapporter Besvaret August 19, 2009 Uanset hvad, så hæfter du jo som meningmand aldrig for andres misbrug af dine kortoplysninger - det vil være de pågældende butikker eller banker, som står med tabet.
Tomcat Besvaret August 19, 2009 Rapporter Besvaret August 19, 2009 Så burde det netop ikke väre muligt at hente 25000 ud i en bankomat i Malmö Som udgangspunkt kan jeg anbefale at i de lande hvor brugen af chip stadigvæk ikke er udbredt at man holder øje med sit kort og ALDRIG giver det til nogle, så opstår problemerne ikke. I følge dansk lovgivning om betalingsmidler er der INGEN der har ret til at bede om dit kort også forsvinde væk med det. Hold det ALTID under opsyn i f.eks situationer hvor kortet køres igennem bag disken. Problemet løser sig selv når flere bruger chip. Hvad man vælger i sverige kan jeg ikke kommentere på, andet end at der er fokus på en omstilning til chip fra svensk side (se di.se) der var vist en artikkel om det for et stykke tid siden.
Tomcat Besvaret August 19, 2009 Rapporter Besvaret August 19, 2009 En sidste ting jeg lige vil tillægge er at vi jo alle sammen har en personlig pinkode tilknyttet vores kort. Så inden panikken spreder sig i malmö så hæld lidt koldt vand i blodet. Det er jo ret ofte folk der har været uagtsomme med sit kort og kode som er udsat for svindel.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu