dannemare Besvaret December 12, 2009 Rapporter Besvaret December 12, 2009 FRS vs MRS http://www.evo.co.uk/videos/planetevovideos/245941/ford_focus_rs_vs_renaultsport_megane_250_cup_part_1.html
Basse Besvaret December 12, 2009 Rapporter Besvaret December 12, 2009 Hmmm renault - ja hvorfor ikke, de laver generelt rigtig gode biler :-) Og hvor man pt. ikke kan købe en Ford focus RS, kan man sikkert få fat i en renault :D
Kim H Besvaret December 15, 2009 Rapporter Besvaret December 15, 2009 Maxda 3 MPS prøvekørt Tjah - så er det også lykkedes at komme til at prøvekøre en Mazda 3 MPS. Det var helt klart en bedre oplevelse end den jeg havde med en Mitsubishi Lancer Ralliart. Sæderne er stadig ikke "tyske" - men jeg havde da en fornemmelse af at sidde ordentligt - og med en fornuftig mulighed for at indstille rattet, så det passer mig. Sådan en sag kunne jeg godt komme til "forelske mig i" :th2:
Basse Besvaret December 15, 2009 Rapporter Besvaret December 15, 2009 Tjah - så er det også lykkedes at komme til at prøvekøre en Mazda 3 MPS. Det var helt klart en bedre oplevelse end den jeg havde med en Mitsubishi Lancer Ralliart. Sæderne er stadig ikke "tyske" - men jeg havde da en fornemmelse af at sidde ordentligt - og med en fornuftig mulighed for at indstille rattet, så det passer mig. Sådan en sag kunne jeg godt komme til "forelske mig i" :th2: Hvordan kørte den ? - hvordan er accelerationen ? -det er jo en prisbillig alternativt til golf
Kim H Besvaret December 15, 2009 Rapporter Besvaret December 15, 2009 Hvordan kørte den ? - hvordan er accelerationen ? -det er jo en prisbillig alternativt til golf Hmmm - bilen havde kun kørt godt 200 km, og sådan en skyder jeg altså ikke bare af :) Men da den var blevet varm, kørte jeg alligevel lidt forceret igennem en rundkørsel - og det var helt klart positivt. Det virker som om motoren skal lidt op i omdrejninger for rigtigt at præstere - ladetryk skal bygges op. Min nuværende VW Eos 2.0 TFSI har lidt af det samme. Lige før jeg nåede tilbage til forhandleren, prøvede jeg en accelleration (moderat men alligevel) i 2. gear - her var bilen absolut potent - den ville gerne trække lidt til siden - i øvrigt noget som Eos'en også gør i de lave gear, når den bliver trykket af. Mit indtryk er, at motor og undervogn er nogenlunde på højde med en GTI - men så er der lige det med sæderne ... Motorlyden er fin fin. Og så er der det med udstyret. Du kan få den i een variant - men kan dog vælge mellem 4 farver. BOSE-anlæg med sub-woofer er standard - ville aldrig selv bestille sådan noget til en bil. Navigation med TMC er standard - men kan jo ellers købes for et par tusinde SEK. 18-tommer hjul er standard - fik ikke spurgt om den kan køre på mindre fælge med vinterdæk - ellers bliver det jo en større ekstraomkostning.
Juff Besvaret December 15, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret December 15, 2009 hehe tror måske det var mig der havde kørt de 50 af de 200km hvis det var i svedala du prøvede den. ja udstyr er der nok bla Rear vehicle monitor. den trækker godt må man sige og siger ikke så meget. man kan godt mærke der er skruet ned for momentet i 1 gear, men i 2 sker der noget mere. Jeg vil dog ikke bytte type r´en for MPS. Men MPS fortjener helt sikkert en prøvetur...
Basse Besvaret December 15, 2009 Rapporter Besvaret December 15, 2009 Den står på min liste over biler jeg skal prøve, når jeg køber nyt her til sommer :-) Prisen alene er værd en prøvetur - 285.000 sek inkl metallic lak Den er ikke imponerende hurtig 0-100 på 6.1 sek med 260 hk - men det er nok fordi de har begrænset den i 1. og 2. gear, så forhjulene kan få grip. Men det jeg har set af interiør mv. kan jeg godt lide - og med turboen tror jeg at mellem acc. tiderne er ganske ok - jeg kører anyway ikke dørtræk - skal bruge power fra 2. gear og frem - og 4.-6. på motorvejen.'
dannemare Besvaret December 15, 2009 Rapporter Besvaret December 15, 2009 Kim & Jan, bed I tilfældigvis mærke i, om de også havde en demomodel af den nye Leon Cupra R stående? Vil nemlig gerne prøve dem begge én og samme dag at hensyn til en direkte sammenligning.
Juff Besvaret December 16, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret December 16, 2009 Hmmm Jeg kom kun igennem seat afdeligen for at låne toilettet. Afd er lille. Har dog ikke bemærket den var der, men kiggede heller ikke specielt efter den :o ps. du får lige en pm...
Kim H Besvaret December 16, 2009 Rapporter Besvaret December 16, 2009 Hmmm en gang til Jeg kom slet ikke for at se på Seat'er. Som Juff skriver er Seat-salgsområdet lille og i et særskilt lokale. Og - heller ikke jeg kiggede efter Seat overhovedet.
dannemare Besvaret December 17, 2009 Rapporter Besvaret December 17, 2009 Scirocco R Et positivt review fra Edmunds. "All things considered, it's the best front-wheel-drive compact street racer on Earth." http://www.insideline.com/volkswagen/scirocco/2010/2010-volkswagen-scirocco-r-first-drive.html
Basse Besvaret December 17, 2009 Rapporter Besvaret December 17, 2009 Ingen tvivl om det - og den ser satme godt ud, sammenlignet med konkurrencen må jeg indrømme. Prisen på en Scirroco R er identisk med en Golf R - men i golfen får man 12 hk mere og et haldex spær med i prisen. De 12 hk er ikke så vigtige, men haldex spærret kan være afgørende tror jeg. Til gengæld vinder den 100% på udseende - den ligner en hothatch, hvor golfen stadig er.....en golf. Dog får man mere udstyr i som standard - så når jeg bygger scirrocoen, som jeg vil have den - så koster den faktisk 15.000 sek mindre end golfen. Hmmm.......skulle man trods alt overveje en fabriksny bil igen.......... Alternativt kan jeg se at en 2009 Nissan 370Z er godt nede i pris i Tyskland :-) - det kunne også være en sjov bil, og interiøret har virkelig fået et skub op af i kvalitet - med læder på instrumentbord og sygninger i rat og på instrumentdele ved midterkonsollen. Og så skulle den Syncro-revmatcher være "god send" til os bane gale tosser.
dannemare Besvaret December 18, 2009 Rapporter Besvaret December 18, 2009 Alternativt kan jeg se at en 2009 Nissan 370Z er godt nede i pris i Tyskland :-) - det kunne også være en sjov bil, og interiøret har virkelig fået et skub op af i kvalitet - med læder på instrumentbord og sygninger i rat og på instrumentdele ved midterkonsollen. Og så skulle den Syncro-revmatcher være "god send" til os bane gale tosser. Har selv overvejet 370z meget kraftigt MANGE gange det seneste halve år, selv om jeg så helt mister bagsædet, hvilket jeg utvivlsomt kommer til at fortryde efter noget tid. På samme måde har jeg så også meget kraftigt overvejet en Evo X (GSR) gennem længere tid, og jeg ender sikkert med at skulle prøvekøre den side om side med Golf R, når sidstnævnte lander som demo i lokalområdet. Det kommer meget an på støjniveauet i Evo'en ved motorvejskørsel (støj skulle der efter sigende også være ufatteligt meget af i 370z).
Basse Besvaret December 18, 2009 Rapporter Besvaret December 18, 2009 Støjen var et problem i 350z'eren - det skulle ikke være så galt i 370zeren. Der skal være lidt støj i sådan en bil, lige som der også er i Porsche f.eks. Men det skulle helst ikke være støj, men musik fra motoren jo hehe.
dannemare Besvaret December 18, 2009 Rapporter Besvaret December 18, 2009 Støjen var et problem i 350z'eren - det skulle ikke være så galt i 370zeren. Der skal være lidt støj i sådan en bil' date=' lige som der også er i Porsche f.eks. Men det skulle helst ikke være støj, men musik fra motoren jo hehe.[/quote'] Tonsvis af dækstøj trænger ind i kabinen i 370z'eren, hvis man skal tro utallige reviews. Well, min OPC er heller ikke ligefrem fri for relativt megen dækstøj ved motorvejskørsel, men hvis det "blot" er samme støjniveau i 370z'eren, er det i og for sig også et non-issue for mig. I seneste nummer af automotorsport.se er der dog en sammenligningstest af 370z, Cayman, m.fl. og også her nævnes støj som et problem med 370z, så du skal nok vente, at en Porsche er mere støjsvag (dæk/vind/etc).
Juff Besvaret December 18, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret December 18, 2009 . Men det skulle helst ikke være støj' date=' men musik fra motoren jo hehe.[/quote'] det er jo det jeg oplever fra 5400 - 8300 rpm :D
Rikke Rost Besvaret December 18, 2009 Rapporter Besvaret December 18, 2009 Lyden af en V8'er der synger, kan man ikke sådan lige glemme..... Nok noget af det jeg kommer til at savne mest når jeg skifter bil....
Basse Besvaret December 18, 2009 Rapporter Besvaret December 18, 2009 Lyden af en V8'er der synger, kan man ikke sådan lige glemme..... Nok noget af det jeg kommer til at savne mest når jeg skifter bil.... Du kan købe min M3 til sommer, så skal du få alt den V8 racing lyd du kan håndtere, i samtlige gear og ved samtlige omdrejninger :D
Basse Besvaret December 18, 2009 Rapporter Besvaret December 18, 2009 Tonsvis af dækstøj trænger ind i kabinen i 370z'eren' date=' hvis man skal tro utallige reviews. Well, min OPC er heller ikke ligefrem fri for relativt megen dækstøj ved motorvejskørsel, men hvis det "blot" er samme støjniveau i 370z'eren, er det i og for sig også et non-issue for mig. I seneste nummer af automotorsport.se er der dog en sammenligningstest af 370z, Cayman, m.fl. og også her nævnes støj som et problem med 370z, så du skal nok vente, at en Porsche er mere støjsvag (dæk/vind/etc).[/quote'] Der er forholdsvis meget dækstøj fra en 996'er f.eks - og det er endda ¨på standard 18" 285 bag på 245 foran. Selv min M3 har en del dækstøj på sommerdæk - men det overdøver v8eren dog fra 30 km/t og op :D Cayman ville være den ultimative bil fremfor 370z'eren, men servicepris,interval og reservedel er kunstigt høje, grundet prestigen i mærket. Så porsche bliver det ikke for mit vedkommen. M3'eren burde også være dyr i service, men en ting som at skifte bremsevæske koster sq kun 800 sek hos BMW i malmø - der blev jeg sq overrasket hehe positivt endda.
Gio Besvaret December 18, 2009 Rapporter Besvaret December 18, 2009 Du kan købe min M3 til sommer' date=' så skal du få alt den V8 racing lyd du kan håndtere, i samtlige gear og ved samtlige omdrejninger :D[/quote']Troll-food...
Rikke Rost Besvaret December 18, 2009 Rapporter Besvaret December 18, 2009 Ja det ser vi....... Troll-food...
Gio Besvaret December 18, 2009 Rapporter Besvaret December 18, 2009 Ja det ser vi.......Det virkede, såeh...
Rikke Rost Besvaret December 18, 2009 Rapporter Besvaret December 18, 2009 Nej.....du bli'r jo ved.... Troll-food... Det virkede' date=' såeh...[/quote']
Gio Besvaret December 18, 2009 Rapporter Besvaret December 18, 2009 Nej.....du bli'r jo ved....Tror du skal læse op på definitionen, og så ellers lade være med at føle dig yderligere truffet. Det ender op med at blive morsomt Skal vi så tilbage til topic...
Rikke Rost Besvaret December 18, 2009 Rapporter Besvaret December 18, 2009 Føler mig på ingen måde truffet, men er bare konstaterende.... Tror du skal læse op på definitionen, og så ellers lade være med at føle dig yderligere truffet. Det ender op med at blive morsomt Skal vi så tilbage til topic...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu