emre Skrevet September 2, 2009 Rapporter Skrevet September 2, 2009 hej, jeg vil gerne opgradere min computer så jeg kan få flere ram.. er der nogen i kender som kan opgradere for en?nuværende tidspunkt har jeg 1mb..vil gerne have omkring 3mb.. hvordan kan jeg se hvor meget jeg kan have op til..har vista home basic
Rikke Rost Besvaret September 2, 2009 Rapporter Besvaret September 2, 2009 Hvilken konfiguration har du på Vista siden den kan køre på 1mb ram???? :D
Menace Besvaret September 2, 2009 Rapporter Besvaret September 2, 2009 hej, jeg vil gerne opgradere min computer så jeg kan få flere ram.. er der nogen i kender som kan opgradere for en?nuværende tidspunkt har jeg 1mb..vil gerne have omkring 3mb.. hvordan kan jeg se hvor meget jeg kan have op til..har vista home basic Hvilken slags computer har du? (bundkort) Hvilket slags bit system kører du med? (32 eller 64)
zabel Besvaret September 2, 2009 Rapporter Besvaret September 2, 2009 Du kan bruge cpu-id til at se hvad dit bundkort har af rampladser. Du kan ivørigt også se en anden masse nyttig info om bundkortet. Download her: http://www.cpuid.com/cpuz.php
Sune Besvaret September 2, 2009 Rapporter Besvaret September 2, 2009 Tillad mig som delvis hardwaremongol at hoppe på denne tråd. Hvis jeg vil have 8GB ram i en Aldi maskine (MEDION AKOYA MD 8833) der har nedenstående slot konfiguration, hvad skal jeg så købe? Ja, jeg har prøvet at søge på 2GB RAM på pricerunner.dk, det blev jeg faktisk bare mere forvirret af.
Gio Besvaret September 2, 2009 Rapporter Besvaret September 2, 2009 Tillad mig som delvis hardwaremongol at hoppe på denne tråd. Hvis jeg vil have 8GB ram i en Aldi maskine (MEDION AKOYA MD 8833) der har nedenstående slot konfiguration, hvad skal jeg så købe? Husk at du skal køre 64bit OS for at kunne addressere mere end 4GB ram.
Menace Besvaret September 2, 2009 Rapporter Besvaret September 2, 2009 Husk at du skal køre 64bit OS for at kunne addressere mere end 4GB ram. Og i de 4 gb er dit grafikkort inkl...... så hvis det har 1 gb så kun 3 gb ram
sup3rior Besvaret September 2, 2009 Rapporter Besvaret September 2, 2009 Husk at du skal køre 64bit OS for at kunne addressere mere end 4GB ram. Det kommer vel an på hvilket OS man kører... ;)
Gio Besvaret September 2, 2009 Rapporter Besvaret September 2, 2009 Det kommer vel an på hvilket OS man kører... ;)Dén må du lige forklare nærmere. 32 bit er limiteret til at håndtere 4GB. At du så kan fækumdikke med diverse switche (/PAE o.l.) på diverse server-OS, så ændrer det ikke på det faktum at der kun kan håndteres 4GB ad gangen.
sup3rior Besvaret September 2, 2009 Rapporter Besvaret September 2, 2009 Dén må du lige forklare nærmere. 32 bit er limiteret til at håndtere 4GB. At du så kan fækumdikke med diverse switche (/PAE o.l.) på diverse server-OS' date=' så ændrer det ikke på det faktum at der kun kan håndteres 4GB ad gangen.[/quote'] Der blev ikke snakket noget om hvordan et OS skulle kunne bruge dem, blot at de kunne ;) Med en PAE eller PSE kan der adresseres mere end 4GB fra operativsystemets side, dog maksimalt 4GB per proces... I Microsoft verdenen er det rigtigt vi skal i server operativsystemerne for at finde den mulighed, men i diverse Unix og Linux kerner er det vist meget almindeligt at gøre dette...
Sune Besvaret September 2, 2009 Rapporter Besvaret September 2, 2009 Når I er færdig med heres religionskrig, er der så ikke en af jer der kan komme med et forslag til mig?
Gio Besvaret September 2, 2009 Rapporter Besvaret September 2, 2009 Der blev ikke snakket noget om hvordan et OS skulle kunne bruge dem, blot at de kunne ;) Med en PAE eller PSE kan der adresseres mere end 4GB fra operativsystemets side, dog maksimalt 4GB per proces... I Microsoft verdenen er det rigtigt vi skal i server operativsystemerne for at finde den mulighed, men i diverse Unix og Linux kerner er det vist meget almindeligt at gøre dette...Uinteressant for en almindelig bruger - og en mulighed server-relateret, men ganske begrænsede fordele i et forholdsvis lille segment. Uden at kunne det på fingerspidserne dog, så mener jeg du kan drage fordel af dette på terminalservere og database-ditto. (Noget med at du laver nogle virtuelle MMU-lag ovenpå, og kan dén vej adressere mere ram.) For at holde tråden på topic, så kan Emre og Sune fare ud og købe 4GB ram, (DDR/DDR2/DDR3...alt efter hvad deres maskine nu kan æde) og nyde godt af dette under allemands-windows. At proppe mere end 4GB i en 32 bit Windåse svarer til at smide pengene ud ad vinduet. No more, no less.
Gio Besvaret September 2, 2009 Rapporter Besvaret September 2, 2009 Når I er færdig med heres religionskrig' date=' er der så ikke en af jer der kan komme med et forslag til mig?[/quote']Se mit tidligere indlæg. Hvilket OS kører du på dén tysker? Standard 32 bit Windows Vista? Så skal du ikke købe mere end 4GB.
Sune Besvaret September 2, 2009 Rapporter Besvaret September 2, 2009 P.t. kører jeg 7 RC, og er så glad for det at jeg har tænkt mig at købe et eksemplar af den endelige version den 22. oktober. Så hvis det der skal til for at kunne udnytte 8GB er en 64 bit version, så er det det jeg køber.... hvis altså mit hardware kan udnytte det.
Sune Besvaret September 2, 2009 Rapporter Besvaret September 2, 2009 DDR/DDR2/DDR3...alt efter hvad deres maskine nu kan æde Aaaaaaaarg, øhhhhhhhhhh hvad er forskellen? Og hvad kan min PC 'æde'?
sup3rior Besvaret September 2, 2009 Rapporter Besvaret September 2, 2009 Uinteressant for en almindelig bruger - og en mulighed server-relateret, men ganske begrænsede fordele i et forholdsvis lille segment. Uden at kunne det på fingerspidserne dog, så mener jeg du kan drage fordel af dette på terminalservere og database-ditto. (Noget med at du laver nogle virtuelle MMU-lag ovenpå, og kan dén vej adressere mere ram.) For at holde tråden på topic, så kan Emre og Sune fare ud og købe 4GB ram, (DDR/DDR2/DDR3...alt efter hvad deres maskine nu kan æde) og nyde godt af dette under allemands-windows. At proppe mere end 4GB i en 32 bit Windåse svarer til at smide pengene ud ad vinduet. No more, no less. Nu var det ikke anvendeligheden, men muligheden der blev debatteret ;) Men et OS som kører med PAE tildeler programmer adgang til hukommelsen i klumper af op til 4GB per styk så effektivt set kan dit OS nakke fulde 4 og en givent applikation kan igen nakke fulde 4 - hvis vi kigger fra en privatbrugers perspektiv hvor maskinen skal performe til f.eks. spil eller lign... Men bortset fra det er jeg enig i din sidste kommentar da det er spild at gøre det på en x86 Windows... Så kan man lige så godt investere det beskedne beløb mere og få sig en x64 maskine...
sup3rior Besvaret September 2, 2009 Rapporter Besvaret September 2, 2009 Aaaaaaaarg' date=' øhhhhhhhhhh hvad er forskellen? Og hvad kan min PC 'æde'?[/quote'] Det skal din hardware leverandør fortælle dig...
sup3rior Besvaret September 2, 2009 Rapporter Besvaret September 2, 2009 P.t. kører jeg 7 RC, og er så glad for det at jeg har tænkt mig at købe et eksemplar af den endelige version den 22. oktober. Så hvis det der skal til for at kunne udnytte 8GB er en 64 bit version, så er det det jeg køber.... hvis altså mit hardware kan udnytte det. Spørgsmålet er om den hardware der sidder i din maskine har 64-bit extensions, så den kan klare det... Ellers er det spild...
Rikke Rost Besvaret September 2, 2009 Rapporter Besvaret September 2, 2009 PC2-5300 333Mhz ram. Du skal bruge 1gb pr slot og CAS latency skal være 5. Kingston Value er ikke noget man kommer galt afsted med... Aaaaaaaarg' date=' øhhhhhhhhhh hvad er forskellen? Og hvad kan min PC 'æde'?[/quote']
Gio Besvaret September 2, 2009 Rapporter Besvaret September 2, 2009 PC2-xxxx er DDR2-ram i daglig tale. I dit tilfælde skal det også være SO-DIMM (der er forskel på modulets størrelse i.f.t. ram til en stationær maskine - se evt. http://en.wikipedia.org/wiki/DDR2_SDRAM) EDIT: Sorry...tjekkede lige modellen, og var ikke bekendt med at Medion havde udvidet Akoya-modellerne med stationære.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu