larscph Skrevet September 2, 2009 Rapporter Skrevet September 2, 2009 Hmmm.. Så har jeg fået min kopi af Snow Leopard og forsøger at opgradere den her MEGET brugervenlige MacOS computer jeg har. I med CD'en... Den starter op og jeg siger jeg er enig i licensaftale osv - og forsøger at vælge disken i MacBook'en som installationsdisk (der er kun én disk i) og får så beskeden: Mac OSX kan ikke installeres på Macintosh HD fordi disken ikke kan bruges til at starte computeren Hmmm!?!?!? Og kan ikke vælge andet! Men gad vide hvad den så starte op på.. heh.. Så ringer jeg til Apple support - får den dejlige besked.. "ventetiden er 10 minutter eller mindre".. Cool.. Og nu siger timeren på min telefon 25 minutter.. Hu-hej, Apple har opfundet deres helt egen variant af "Windows Progress Bar"
spinner Besvaret September 2, 2009 Rapporter Besvaret September 2, 2009 Hmmm.. Så har jeg fået min kopi af Snow Leopard og forsøger at opgradere den her MEGET brugervenlige MacOS computer jeg har. I med CD'en... Den starter op og jeg siger jeg er enig i licensaftale osv - og forsøger at vælge disken i MacBook'en som installationsdisk (der er kun én disk i) og får så beskeden: Mac OSX kan ikke installeres på Macintosh HD fordi disken ikke kan bruges til at starte computeren Hmmm!?!?!? Og kan ikke vælge andet! Men gad vide hvad den så starte op på.. heh.. Så ringer jeg til Apple support - får den dejlige besked.. "ventetiden er 10 minutter eller mindre".. Cool.. Og nu siger timeren på min telefon 25 minutter.. Hu-hej, Apple har opfundet deres helt egen variant af "Windows Progress Bar" Disk Utility ... Partitionere disken og vælge GUID. Husk lige en backup inden, da den jo rydder disken under partitionering ;)
larsk Besvaret September 2, 2009 Rapporter Besvaret September 2, 2009 Hmmm.. Så har jeg fået min kopi af Snow Leopard og forsøger at opgradere den her MEGET brugervenlige MacOS computer jeg har. I med CD'en... Den starter op og jeg siger jeg er enig i licensaftale osv - og forsøger at vælge disken i MacBook'en som installationsdisk (der er kun én disk i) og får så beskeden: Mac OSX kan ikke installeres på Macintosh HD fordi disken ikke kan bruges til at starte computeren Hmmm!?!?!? Og kan ikke vælge andet! Men gad vide hvad den så starte op på.. heh.. Så ringer jeg til Apple support - får den dejlige besked.. "ventetiden er 10 minutter eller mindre".. Cool.. Og nu siger timeren på min telefon 25 minutter.. Hu-hej, Apple har opfundet deres helt egen variant af "Windows Progress Bar" Hvis det var windows, så var det fordi du ikke kunne boote fra cd'en, og derfor ikke kunne gennemføre en install. Så skal du ind og sætte de rette flag på drevet, for at tillade at det booter (en 'sikkerhedsfeature' at man ikke kan boote fra cd).
spinner Besvaret September 2, 2009 Rapporter Besvaret September 2, 2009 Nå Googlede det lige. http://www.macfixit.com/article.php?story=20090901115158237 Du kan være heldig ikke at behøve formatere hele disken, men bare reparere tabellen.
larscph Besvaret September 2, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret September 2, 2009 Åååh.. Jeg troede jo navit at MacOS var fri for den slags fiduserier ;) Nå men tak for linket Spinner - jeg forsøger lidt med de forskellige muligheder!
larscph Besvaret September 2, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret September 2, 2009 Løsningen var at reducere partitionstørrelsen og så øge den igen til at fylde hele disken - nu kører installationen derudaf....
MRoderick Besvaret September 19, 2009 Rapporter Besvaret September 19, 2009 Min 2,5+ år gamle Macbook Pro har fået et helt nyt liv med Snow Leopard. Dog har jeg re-installeret mange af mine udviklingsværktøjer der var installeret via MacPorts, da Snow Leopard (for det meste) er 64-bit OS. Det tog lidt ekstra tid, men alt i alt er jeg MEGET godt tilfreds med resultatet ... det hele er blevet lidt mere responsive. Dejligt med et OS der bliver HURTIGERE for hver opgradering, og ikke langsommere.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu