Jump to content

PS3 og linux - hvilken distro ?

Recommended Posts

Skrevet

Nogen der interessere sig for playstation3 og diverse distroer dertil ? Jeg har søgt og søgt og søgt og kan ikke rigtigt få svar på spørgsmålet der klinger i mit hoved "hvilken distro for PS3"...... Mit ønske er at kunne få x264 til at afspille på den, har siddet og kigget meget på yellowdog (YDL), ubuntu og gentoo Mener at gentoo er hurtigst, men kan ikke rigtigt finde en oversigt over sammenligning og YDL er jo lavet til PS3'ern officielt, men så vidt jeg kan læse understøtter den kun hovedcpuen (hvor der jo er 6 "under-cpuer" som er åbne til brug), men gør den også det i 6.2 versionen ? ubuntu er jo ligetil og stort community, men stadig sløv grundet mainstream..... Gentoo skulle være langt det bedste, hurtigst osv. da man kompiler direkte på PS3'ern så det passer 100% på, mens man installere... (hvor man dog kan downloade en stage4 kompile som er hurtig at installere, man kan også gøre det fra bunden) ` Jeg sidder så stadig efter flere timers læsning og tænker... "hvilken distro skal jeg suge" Hvilken udnytter flest CPUer? Hvilken kan køre x264 bedst ? Hvilken medieplayer er bedst til distroen (ved at VLC og ubuntu har problemer på en PPC som PS3 jo er) Hvilken er hurtigst og giver de andre røv.... :-)

Besvaret

Tak, som skrevet har jeg brugt flere timer på google som ikke har gjort mig klogere :-) Det er ikke x264 på PS3, men x264 på linux på PS3 jeg er ude efter og heller ikke bare de 3 ting i sammenhæng for der mangler stadig udvælgelsen af distroen med sammenligning af hastigheder x264 direkte på PS3 er umuligt (har brugt mkv2vob), der skal man reencode det hele og så er det ikke x264 længere hvilket igen gør at man ikke behøver encode i x264 til at starte med men bare vælge et andet codec såsom xvid/divx som ps3ern kan afspille (det kan mit fjernsyn dog også direkte, så der er slet ikke behov for ps3ern så) Jeg har ikke købt et x264 kamera med surroundsound, nyt anlæg med HD-DTS, nyt TV med hele pisset for at sidde og reencode mine filer i et format hvor jeg lige så godt kunne beholde mit gamle årgang 1980 TV og kamera :D Selvom jeg lige har købt et nyt grafikkort med HDMIudgang til mit mediacenter, ville jeg gerne af med det og så kun bruge PS3'ern som mediacenter med noget linux på Alt undtagen x264 i en mkv kan jeg afspille via XMB i ps3 eller tvet, så derfor er jeg blevet enig med mig selv om at installere linux på ps3ern Jeg stiller mig dog også gerne tilfreds hvis en af jer kan lave en signeret PS3 pakke med mkv-understøttelse i :th2: Men kræver sku nok man ejer sony...

• 4 weeks later...
Besvaret

Henvist fra anden tråd Hmm, som jeg forstår er der ikke mange som har brugt specielt meget tid på dette? Jeg er forholdsvis ny mht. at afspille div. ting på ps3 og har holdt mig til divx indtil videre fordi det var nemmest(tager en krig at konvetere sine film/iso'er om), og jeg ikke finde en "sådan her gør du så kan du se alt på din ps3 (iso, mkv, divx etc.) uden problemer så konen også kan bruge det"... Men nu har jeg for sjovt forsøgt mig med en mkv fil - og kan forstå den ikke kan afspilles direkte via eks. mediaplayer til ps3?

Besvaret

Har ikke prøvet den, men ift. specs ser det ud til den kun er til H264/mpeg2 og ikke x264 (H264/AVC-mpeg4) Ihvertfald skal det prøves når jeg på et tidspunkt finder ud af hvilken distro jeg skal installere.... indtil videre har jeg set mig varm på gentoo, men igen tager det lang tid at compile alle sin pakker

Besvaret

Ser ok, og har også haft det i tankerne... Men jf. http://playstadium.dk/2009/01/20/guide-ps3-media-server (eksempelvis) så skal diverse medieservere også konvertere filerne - så kan jeg næsten lige så godt selv vel? Specielt når den skal stå og knokle mindst lige så lang tid... Ville gerne have et setup hvor jeg kan have en mappe struktur/opdeling som ikke kræver forskellige filer i forskellige mapper - eller har jeg misforstået hvordan det virker siden jeg ikke tror det kan? Men hvad er så fordelen ved at installere linux? udover man kan gemme sine bd på en hd/server? Ps3mediaserver skal jo benyttes i stedet for mp mv....?

• 4 weeks later...
Besvaret
Jeg bruger PS3 Mediaserver på min Win7 uden problemer.
Dette kan bekræftes herfra! Virker super... Nogen der har erfaringer med at afspille x264 via løsningen? Eller er det nødvendigt som tråden beskriver at installere linux? Har læst en masse om at det er nødvendigt at opdele filen mv...? Har nogen prøvet at benytte sputnik, drtv mv. via linux på ps3 og funger' det?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...