dannemare Skrevet September 20, 2009 Rapporter Skrevet September 20, 2009 For et par uger siden bed jeg mærke jeg, at vores bimmer brummede unormalt meget mellem (cirka) 1900 RPM og 2500 RPM. Det gælder for alle gear. Værst er det, når man slipper gassen en lille smule, mens det næsten helt forsvinder, hvis man træder lidt på speederen igen. Brummelyden forsvinder 100%, hvis man løfter foden helt fra gassen, selv om motoren snurrer i 1900-2500 intervallet. Nogle bud på, hvad det kunne være?? Jeg har ikke selv nogen som helst ide om, hvad det evt. kan være, og jeg havde en BMW-mekaniker med ude at køre for en uges tid siden, så han selv kunne lytte efter. Han var ikke i tvivl om, at den brummede unormalt højt i det nævnte RPM-interval, men han kunne ikke lige komme med nogle gode bud. Nu har jeg så en tid hos BMW d. 1. okt. - så må vi se, hvad de siger.
larscph Besvaret September 20, 2009 Rapporter Besvaret September 20, 2009 Hmm - det lyder som som dengang katalysatoren på min 530d E39 var ved at brænde igennem. Det blev værre og værre indtil den flækkede. Men det var også noget med sådan nogen unormalt kraftige brummelyde. Netop det at når man løftede foden fra gassen, så var det væk - var også sådan min gjorde. Man kunne se det helt tydeligt på min - bilen på lift - katalysatoren sidder helt fremme lige hvor udstødningsrøret kommer "ned" fra motoren.
dannemare Besvaret September 20, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret September 20, 2009 Hmm - det lyder som som dengang katalysatoren på min 530d E39 var ved at brænde igennem. Det blev værre og værre indtil den flækkede. Men det var også noget med sådan nogen unormalt kraftige brummelyde. Netop det at når man løftede foden fra gassen, så var det væk - var også sådan min gjorde. Man kunne se det helt tydeligt på min - bilen på lift - katalysatoren sidder helt fremme lige hvor udstødningsrøret kommer "ned" fra motoren. Cool, tak Lars. Det skal jeg sgu lige ud at tjekke, så snart fruen er tilbage med bilen igen. :th2: Kan du huske, hvad det kostede at udbedre? (så jeg ved, om jeg skal håbe - eller ikke håbe - på, at den er kilden til brummelyden :))
dannemare Besvaret January 3, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 3, 2010 Glemte helt at sige, at det rigtigt nok var kat'en, den var gal med. Helt præcis gjaldt det de to "sivsko" (jeg har taget et billede; se nedenfor). BMW (Englandsvej) ville have DKK 7.000 (ekskl. moms) for en ny + montering, så vi fik vores lokale og trofaste baggårdsmekaniker i Oxie til at fikse det for SEK 2.000 inkl. arbejde. Involverede lidt skæren og svejsen. :) [ATTACH]3415[/ATTACH] Nu er bilen så solgt med 209.000 km på tælleren for SEK 50.000.- (ren handel, ingen bytte) til en lokal bilforhandler her i Staffanstorp. Bilen stod over for at skulle have nyt batteri, nye vinterdæk samt nye bremseskiver hele vejen rundt, og der var rust på bagskærm og ved højre hjulskærm bagtil, som ligeledes skulle (bør) udbedres, så prisen er jeg fint tilfreds med. Sidst, men ikke mindst, vibrerede den irriterende meget ved 105-120 km/t grundet et issue med venstre forhjulsophæng (som 3 værksteder ikke har kunne fikse, herunder BMW i Lund samt BMW på Englandsvej).
carbon-customs Besvaret January 3, 2010 Rapporter Besvaret January 3, 2010 sjovt der er gået hul der, fordi på vores 530d er det net HELT væk, men de rustfri rør under fejler intet. men jeg har sq heller ikke tænkt mig at sætte nye katte på hvis der går hul der. ang dine katte, dem kan man sagtens se ovenfra motorrummet, sidder lige efter turboen.
Rikke Rost Besvaret January 4, 2010 Rapporter Besvaret January 4, 2010 Det kaldes for flexrør drenge :D
Lollikken Besvaret January 4, 2010 Rapporter Besvaret January 4, 2010 Det kaldes for flexrør drenge :D Det ligner dog stadig et par sivsko eller reservedele til motoren på Kontiki ;) @Dannemare: Fedt med en opfølger på historien og til lykke med salget! =)
dannemare Besvaret January 4, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 4, 2010 Det ligner dog stadig et par sivsko eller reservedele til motoren på Kontiki ;) @Dannemare: Fedt med en opfølger på historien og til lykke med salget! =) Takker. :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu