Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hey, Ved ikke om jeg har valgt det rigtige forum at skrive i, men i er temmelig kompetente herinde når det drejer sig om elektronik generelt. Jeg har et enkelt spørgsmål, som ligger lige til højrebenet for jer. Hvad gør man den dag det hele overgår til digital tv-signal og man gerne vil beholde sit BeoVision 1 tv? Er der en boks man køber og sætter til eller hvordan? Mvh/Danny

Besvaret
Hey, Ved ikke om jeg har valgt det rigtige forum at skrive i, men i er temmelig kompetente herinde når det drejer sig om elektronik generelt. Jeg har et enkelt spørgsmål, som ligger lige til højrebenet for jer. Hvad gør man den dag det hele overgår til digital tv-signal og man gerne vil beholde sit BeoVision 1 tv? Er der en boks man køber og sætter til eller hvordan? Mvh/Danny
Egen antenne eller...? Du skal bruge enten en DVB-C eller DVB-T boks - hhv. til fællesantenne eller egen antenne. Læs meget mere på www.detnyetvsignal.dk (teknikken er den samme i Sverige)
Besvaret
Okay' date=' og det kan man godt slutte til sådan et 'gammelt' fjernsyn?[/quote'] Jeps, har koblet sådan en boks på et ældre CRT (billedrørs) TV virker fint. Hvis du køber sådan en digital boks så husk at den er MPEG4 kompatibel. :) Husk også at kigge på Gio's link for at se om du overhovedet har brug for en boks. Så vidt jeg ved vil de fleste fællesantenner (eller hvad det svenske modstykke hedder) bibeholde det analoge signal i noget tid endnu (dvs. ingen boks). I DK er det primært folk der har egen antenne som skal have digitalboks/TV :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...