Carsten H Skrevet October 18, 2009 Rapporter Skrevet October 18, 2009 Hej alle Jeg har prøvet at søge på forum efter svar på dette, men havde ikke det bedste resultat, så nu spørger jeg bare. Jeg vil gerne flytte til Sverige: Jeg bor i lejebolig i DK og vil gerne købe i SE. Jeg har til de 5% udbetaling som man skal lægge i SBAB. MEN jeg kan ikke søge om bolån før jeg har cpr-nr i SE..er det korrekt? Jeg kan ikke få cpr-nr før jeg bor i SE...er det også korrekt? Jeg har en mulighed for at få en C/O adresse i SE, men det kan jeg jo ikke benytte mig af, når jeg bor i lejebolig i DK, da jeg så ellers vil være "flyttet" og så ikke kan beholde min lejebolig i DK mens jeg evt. køber i SE. Hvordan fixer man lige den situation?
Kim79 Besvaret October 18, 2009 Rapporter Besvaret October 18, 2009 Det er ganske korrekt at du ikke kan søge lån i Sverige hvis du ikke har svensk CPR nummer. Svensk CPR får du først når du ER flyttet. Så ja det bliver svært at forklare en ejendomsmægler at du føst vil tage lånet når du HAR fået boligen. MEN du KAN søge lån i Danmark da du bor i Danmark og formentligt har du indkomst i Danmark.
Martin_M Besvaret October 18, 2009 Rapporter Besvaret October 18, 2009 Langt de fleste banker er flinke til at lave et midlertidigt "person-nummer" som de så opretter dig som kunde under. Dermed kan du søge om lån. Når du får dit rigtige person-nummer vil banken naturligvis have dette. Vi havde ikke nogen problemer med ovenstående løsning. Men det er også over 2 år siden.....
Martin_M Besvaret October 18, 2009 Rapporter Besvaret October 18, 2009 Det nemmeste er naturligvis hvis din danske bank også har filialer i SE - så kan din rådgiver i DK jo anbefale dig til en rådgiver i SE...
Mammut Besvaret October 18, 2009 Rapporter Besvaret October 18, 2009 Vi havde ingen problemer med at låne penge i svenske Nordea uden svensk personnummer. Det er halvanden år siden.
Carsten H Besvaret October 18, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 18, 2009 :) Jeg har Nordea i DK men ville gerne have lån gennem SBAB. Er lidt træt at Nordea
Gio Besvaret October 18, 2009 Rapporter Besvaret October 18, 2009 Det er ganske korrekt at du ikke kan søge lån i Sverige hvis du ikke har svensk CPR nummer. Svensk CPR får du først når du ER flyttet. Så ja det bliver svært at forklare en ejendomsmægler at du føst vil tage lånet når du HAR fået boligen.Forkert. Banken opretter dig bare på et midlertidigt nummer, som andre også skriver. Slet ikke et problem.
Carsten H Besvaret October 18, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 18, 2009 ... Her er hvad SBAB skriver til mig "Hör av er så kan vi gå igenom er lånemöjlighet. Vi vill nämna att man måste vara folkbokförd i Sverige för att kunna ta lån hos SBAB."
Gio Besvaret October 18, 2009 Rapporter Besvaret October 18, 2009 Her er hvad SBAB skriver til mig "Hör av er så kan vi gå igenom er lånemöjlighet. Vi vill nämna att man måste vara folkbokförd i Sverige för att kunna ta lån hos SBAB."Ja - så er den jo ikke længere. Så må man jo bare finde en anden bank der vil lege med. Ovenstående har ikke været fast praksis i nogle af de banker jeg har erfaringer med.
thn Besvaret October 18, 2009 Rapporter Besvaret October 18, 2009 Ja - så er den jo ikke længere. Så må man jo bare finde en anden bank der vil lege med. Ovenstående har ikke været fast praksis i nogle af de banker jeg har erfaringer med. Generelt er det vel sådan at man får et fiktivt personnr, men SBAB har altid holdt hårdt på dette, da de ikke har nogle afdelinger rundt om i landet og derfor ikke kan møde folk personligt. Så SBAB er no go til første bolig. ud over det, så har jeg altid været godt tilfredse med SBAB da jeg var kunde
Carsten H Besvaret October 19, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 19, 2009 .. ok...jamen så må jeg jo bare se hvad Nordea kan hjælpe mig med :( Men jeg takker for jeres input...nu håber jeg så bare at det kan løbe rundt med Nordea i starten af det nye år :) Ellers må jeg vel bare se at finde en lejebolig først. Any ideas???
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu