Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Jeg har Bredband2 gennem HSB bolina og er ganske tilfreds med selve forbindelsen. Desværre har jeg problemer med min mail da jeg ryger i ganske mange spamfiltre :-( Kan man bruge andre servere til at sende med end den man får fra sin udbyder? eller skal jeg skifte til en anden udbyder?

• Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Hej Jeg har Bredband2 gennem HSB bolina og er ganske tilfreds med selve forbindelsen. Desværre har jeg problemer med min mail da jeg ryger i ganske mange spamfiltre :-( Kan man bruge andre servere til at sende med end den man får fra sin udbyder? eller skal jeg skifte til en anden udbyder?
Er det en mail-adresse tilhørende BB2 som du bruger? Og bruger du BB2's SMTP gateway...
Besvaret
Det kommer an på om de har blokeret for alt andet end port 25. Surftown bruger port 587 for at omgåes det og det gør jeg også til mine kunder.
Har intet at gøre med at ryge i et spamfilter hvilken port du sender via...
Besvaret
Hvis nu BB2's SMTP er røget på en DNS blacklist og Surftowns ikke er......og man kan omgåes den blokade på port 25 på en udbyders SMTP, ved at bruge 587..... Så synes jeg da det er relevant....:)
Flot udtalelse... En DNS blacklist har intet at gøre med om din mailklient sender via port 25 eller port 587... En blacklisting gør at andre mailservere ude i verden som anvender den pågældende blacklist ikke vil modtage trafik fra den pågældende server... Der kan fortegnet jo vendes mod Surftown og sige, hvad hvis det nu var dem som røg på listen... Det du taler om er portblokering fra din ISP's side, men det er ikke det der er issuet her... For så kunne TS jo slet ikke sende noget som helst nogen steder...
Besvaret

Nu ta'r vi den lige igen.... THN's mail ryger i mange spamfiltre.....Ergo kunne man mistænke BB2's mailserver for at være på de sorte lister. De bruger temmeligt sikkert port 25 til at sende mail på. THN kunne omgåes dette ved at bruge f.eks Surftown da de bruger port 587 til at kommunikere med mailserveren og ikke port 25 som BB2 blokerer for alt andet end deres egen trafik. Og derved slippe for at skulle skifte linieudbyder..... Er det mere klart nu?? :)

Besvaret
Nu ta'r vi den lige igen.... THN's mail ryger i mange spamfiltre.....Ergo kunne man mistænke BB2's mailserver for at være på de sorte lister. De bruger temmeligt sikkert port 25 til at sende mail på. THN kunne omgåes dette ved at bruge f.eks Surftown da de bruger port 587 til at kommunikere med mailserveren og ikke port 25 som BB2 blokerer for alt andet end deres egen trafik. Og derved slippe for at skulle skifte linieudbyder..... Er det mere klart nu?? :)
Hør her mester... Det kan godt være at DIN mailklient kommunikerer med Surftown via port 587, men jeg kan GARANTERE for dig at det gør deres mailservere ikke når de sender mails ud... Port 25 er vedtaget ved en RFC standard som værende den der kommunikeres via når det er SMTP trafik og 99% af alle mailservere vil ikke tale på andet... Lad nu være med at udtale dig om noget du ikke ved noget om... Desuden ændrer du jo intet ved at rette et port nummer når vi snakker DNS... Når du laver DNS opslag får du jo blot en adresse, ikke et port nummer...
Besvaret
Er det en mail-adresse tilhørende BB2 som du bruger? Og bruger du BB2's SMTP gateway...
Nu er i godt nok inde på nogle ting jeg ikke har forstand på. Men jeg bruger min egen email som ligger på hotel i dk. Gateway? altså jeg bruger den der hedder noget med smtp.bredband2.se eller sådan noget (kan ikke huske præcis hvad den hedder og jeg er ikke hjemme lige nu) Men jeg fandt lige dette på deres hjemmeside: http://www.bredband2.com/2008/11/skicka-e-mail-i-utlandet/ Det er altid udenlandske adresser jeg sender til (DK), men det har måske ikke noget med dette at gøre?
Besvaret
Nu er i godt nok inde på nogle ting jeg ikke har forstand på. Men jeg bruger min egen email som ligger på hotel i dk. Gateway? altså jeg bruger den der hedder noget med smtp.bredband2.se eller sådan noget (kan ikke huske præcis hvad den hedder og jeg er ikke hjemme lige nu)
Må man spørge hvad for et hotel du har din mail liggende på? Det kan være at de har en smtp server du kan bruge -- Weiser
Besvaret
Nu er i godt nok inde på nogle ting jeg ikke har forstand på. Men jeg bruger min egen email som ligger på hotel i dk. Gateway? altså jeg bruger den der hedder noget med smtp.bredband2.se eller sådan noget (kan ikke huske præcis hvad den hedder og jeg er ikke hjemme lige nu) Men jeg fandt lige dette på deres hjemmeside: http://www.bredband2.com/2008/11/skicka-e-mail-i-utlandet/ Måske er det noget?
Så vidt jeg forstår dig anvender du en mailadresse som ikke tilhører BB2? Så har du dit problem der... Du sender via en SMTP server som ikke er godkendt til det mail domæne du anvender... Skift til dit danske hotels SMTP server, så kommer det til at blive bedre :)
Besvaret
Må man spørge hvad for et hotel du har din mail liggende på? Det kan være at de har en smtp server du kan bruge
Det er cliche.dk
Så vidt jeg forstår dig anvender du en mailadresse som ikke tilhører BB2? Så har du dit problem der... Du sender via en SMTP server som ikke er godkendt til det mail domæne du anvender... Skift til dit danske hotels SMTP server, så kommer det til at blive bedre :)
Aha.. ser man det. Jeg troede bare man som standard brugte sin udbyders. Men jeg vil da lige prøve når jeg kommer hjem. Og evt. skifte port som de også skriver på deres FAQ at man kan
Besvaret
Det er cliche.dk Aha.. ser man det. Jeg troede bare man som standard brugte sin udbyders. Men jeg vil da lige prøve når jeg kommer hjem. Og evt. skifte port som de også skriver på deres FAQ at man kan
Det kan man også godt, men en modtagende mailserver ude i verden tjekker hvilken server der afsender mailen og holder det op imod mail-adressen... Er der uoverenstemmelser er chancen for at det er spam større...
Besvaret
Så vidt jeg forstår dig anvender du en mailadresse som ikke tilhører BB2? Så har du dit problem der... Du sender via en SMTP server som ikke er godkendt til det mail domæne du anvender...
Men hvis den ikke er godkendt hvorfor kommer nogle mails så frem mens andre ryger i spamfilter? EDIT: Det nåede du så lige at svare på :-)
Besvaret
Men hvis den ikke er godkendt hvorfor kommer nogle mails så frem mens andre ryger i spamfilter?
Fordi nogle spamfiltre er mere aggresive end andre... Det kommer an på hvilken administrator der har konfigureret filteret... Nogle er meget fintmaskede, andre grovmaskede og nogle steder slet ikke eksisterende... Det er også derfor du oplever at nogle mails kommer igennem og andre ikke gør...
Besvaret
Så vidt jeg forstår dig anvender du en mailadresse som ikke tilhører BB2? Så har du dit problem der... Du sender via en SMTP server som ikke er godkendt til det mail domæne du anvender...
Det er som oftest ikke noget problem. De fleste ISP'er relay'er hvad som helst, så længe du befinder dig på deres net. Det er almindeligt. Her f.eks. Bredbandsbolaget:
~$ telnet smtp.bredband.net 25
Trying 195.54.106.231...
Connected to smtp.bredband.net.
Escape character is '^]'.
220 smtp.bredband.net ESMTP
EHLO foobar
250-smtp.bredband.net
250-8BITMIME
250-SIZE 10485760
250-AUTH PLAIN LOGIN
250 AUTH=PLAIN LOGIN
MAIL FROM: 
250 sender  ok
RCPT TO: 
250 recipient  ok
DATA
354 go ahead
blah blah blah
.
250 ok:  Message 57356274 accepted
QUIT
221 smtp.bredband.net
Connection closed by foreign host.
Og her mailens ankomst til min private mailserver i Lyngby:
Oct 21 11:28:42 slash courierd: newmsg,id=00045978.4ADED44A.00005760: dns; proxy2.bredband.net ([::ffff:95.128.25.113])
Oct 21 11:28:43 slash courierlocal: id=00045978.4ADED44A.00005760,from=,addr=,size=928,success: Message delivered.
Oct 21 11:28:43 slash courierd: completed,id=00045978.4ADED44A.00005760

Besvaret
Det er som oftest ikke noget problem. De fleste ISP'er relay'er hvad som helst, så længe du befinder dig på deres net. Det er almindeligt. Her f.eks. Bredbandsbolaget:
~$ telnet smtp.bredband.net 25
Trying 195.54.106.231...
Connected to smtp.bredband.net.
Escape character is '^]'.
220 smtp.bredband.net ESMTP
EHLO foobar
250-smtp.bredband.net
250-8BITMIME
250-SIZE 10485760
250-AUTH PLAIN LOGIN
250 AUTH=PLAIN LOGIN
MAIL FROM: 
250 sender  ok
RCPT TO: 
250 recipient  ok
DATA
354 go ahead
blah blah blah
.
250 ok:  Message 57356274 accepted
QUIT
221 smtp.bredband.net
Connection closed by foreign host.
Og her mailens ankomst til min private mailserver i Lyngby:
Oct 21 11:28:42 slash courierd: newmsg,id=00045978.4ADED44A.00005760: dns; proxy2.bredband.net ([::ffff:95.128.25.113])
Oct 21 11:28:43 slash courierlocal: id=00045978.4ADED44A.00005760,from=,addr=,size=928,success: Message delivered.
Oct 21 11:28:43 slash courierd: completed,id=00045978.4ADED44A.00005760

Korrekt, men et spamfilter som laver f.eks. SPF tjek vil jo opdage at mailen ikke er hjemmehørende fra den pågældende host = potentiel spam og så har du problemet som TS oplever... Det er jo ikke mail submission som fejler for TS...
Besvaret

Ja så nemt skulle det ikke være. Mail bliver ikke afsendt. Kom lige til at læse deres FAQ igen: "Hvilken SMTP server skal jeg benytte i mine ASP/PHP scripts? Der kan du benytte: "smtp.cliche.dk" Dette er en mailserver som kun er åben for vore servere. DETTE GÆLDER IKKE I MAIL PROGRAMMER SOM OUTLOOK OG LIGN." Så kiggede jeg i deres mail som de sendte til mig ved oprettelse og der står at jeg skal bruge min internetudbyders smtp server... hvad gør jeg så?

Besvaret
Ja så nemt skulle det ikke være. Mail bliver ikke afsendt. Kom lige til at læse deres FAQ igen: "Hvilken SMTP server skal jeg benytte i mine ASP/PHP scripts? Der kan du benytte: "smtp.cliche.dk" Dette er en mailserver som kun er åben for vore servere. DETTE GÆLDER IKKE I MAIL PROGRAMMER SOM OUTLOOK OG LIGN." Så kiggede jeg i deres mail som de sendte til mig ved oprettelse og der står at jeg skal bruge min internetudbyders smtp server... hvad gør jeg så?
Jeg har fanget denne fra deres FAQ: Udgående mailserver (SMTP) til brug i mailprogrammer Hvis ens udbyder ikke tillader at man sender emails på port "25" (standard), kan kunder i de fleste mailprogrammer ændre det til port "587". Desuden skal man huske at bruge samme brugernavn og kodeord som når man henter mail. Udbydere vi er bekendt med der pt. spærrer for port 25 er: TDC Privat / Webspeed osv. Stofanet Tele2 Fra: http://www.clichehosting.com/dk/?wid=130&mid=2&id=6#168 Prøv det... -- Weiser
Besvaret
Hør her mester... Det kan godt være at DIN mailklient kommunikerer med Surftown via port 587, men jeg kan GARANTERE for dig at det gør deres mailservere ikke når de sender mails ud... Port 25 er vedtaget ved en RFC standard som værende den der kommunikeres via når det er SMTP trafik og 99% af alle mailservere vil ikke tale på andet... Lad nu være med at udtale dig om noget du ikke ved noget om... Desuden ændrer du jo intet ved at rette et port nummer når vi snakker DNS... Når du laver DNS opslag får du jo blot en adresse, ikke et port nummer...
clubbing.gif Når jeg læser begges indlæg, får jeg fornemmelsen af, at I egentligt blot taler forbi hinanden her.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...