dannemare Besvaret October 21, 2009 Rapporter Besvaret October 21, 2009 Korrekt' date=' men et spamfilter som laver f.eks. SPF tjek vil jo opdage at mailen ikke er hjemmehørende fra den pågældende host = potentiel spam[/quote'] Lige en tilføjelse... SPF er broken... eller måske snarere bare misforstået af alt for mange. Og hvis nogen tillader sig at benytte udelukkende SPF i sin bedømning af, hvorvidt en given mail er spam eller ham, er de skudt i bøtten. At man måske tager SPF med i en helhedsvurdering, kan jeg lidt bedre gå med til (men man må sgu ikke give SPF en for stor stemme).
dannemare Besvaret October 21, 2009 Rapporter Besvaret October 21, 2009 Opret en Gmail konto. Konfigurer din Gmail konto til at måtte sende på vegne af andre adresser. Brug Gmails SMTP server. nah... gør som mig. Implementér egne SMTP/POP3/IMAP-mailservere (og DNS-servere) i et professionelt hosting facility center. ;)
briped Besvaret October 21, 2009 Rapporter Besvaret October 21, 2009 nah... gør som mig. Implementér egne SMTP/POP3/IMAP-mailservere (og DNS-servere) i et professionelt hosting facility center. ;) Jeg har prøvet at hoste mit eget (bare på min fiber). Gad ikke bruge tiden på at vedligeholde det, mest fordi jeg jo ville lege og have vhosting, som var noget irriterende noget at sætte op så vidt jeg husker :P Har mit mail hosted ved Google gennem deres Google Apps. 7 GB (og stigende). SMTP/IMAP og POP3 adgang. Fed (synes jeg) webmail. Altsammen i hvad jeg må antage er i et "professionelt hosting facility center" ;) Selve webspace har jeg liggende hos Surftown.
dannemare Besvaret October 21, 2009 Rapporter Besvaret October 21, 2009 Så vidt jeg forstår dig anvender du en mailadresse som ikke tilhører BB2? Så har du dit problem der... Du sender via en SMTP server som ikke er godkendt til det mail domæne du anvender... Skift til dit danske hotels SMTP server, så kommer det til at blive bedre :) Det er cliche.dk Hør dem evt. ad, om de vil tilføje (rent SPF-mæssigt) din udbyders smtp servere. Ikke at jeg tror, de gider (for meget administrativt besvær) - men det er måske et forsøg værd, hvis det virkeligt er SPF, som volder problemer.
dannemare Besvaret October 21, 2009 Rapporter Besvaret October 21, 2009 Hej Jeg har Bredband2 gennem HSB bolina og er ganske tilfreds med selve forbindelsen. Desværre har jeg problemer med min mail da jeg ryger i ganske mange spamfiltre :-( Kan jeg lokke dig til at sende mig en mail (på helt almindeligvis via Bredband2, som du plejer), så skal jeg se, om min relativt restriktive spam-filtrering evt. afslører andre potentielle problemer end SPF. Du behøver ikke skrive noget i mailen; en helt tom mail er ok. Send den til frederik@dannemare.net - så vender jeg tilbage med et resultat hurtigst muligt.
thn Besvaret October 21, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 21, 2009 Kan jeg lokke dig til at sende mig en mail (på helt almindeligvis via Bredband2' date=' som du plejer), så skal jeg se, om min relativt restriktive spam-filtrering evt. afslører andre potentielle problemer end SPF. Du behøver ikke skrive noget i mailen; en helt tom mail er ok. Send den til [email']frederik@dannemare.net - så vender jeg tilbage med et resultat hurtigst muligt. done Opret en Gmail konto. Konfigurer din Gmail konto til at måtte sende på vegne af andre adresser. Brug Gmails SMTP server. http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&ctx=mail&answer=22370 http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer=13287 Jeg prøver lige at læse lidt på dine links og vender tilbage Jeg har fanget denne fra deres FAQ: Udgående mailserver (SMTP) til brug i mailprogrammer Hvis ens udbyder ikke tillader at man sender emails på port "25" (standard), kan kunder i de fleste mailprogrammer ændre det til port "587". Desuden skal man huske at bruge samme brugernavn og kodeord som når man henter mail. Udbydere vi er bekendt med der pt. spærrer for port 25 er: TDC Privat / Webspeed osv. Stofanet Tele2 Fra: http://www.clichehosting.com/dk/?wid=130&mid=2&id=6#168 Prøv det... -- Weiser Det giver for mig ikke rigtig mening. Min udbyder tillader det jo, det er modtagerens spamfilter der ikke tillader det, ellers kunne jeg jo ikke sende til nogen og ikke til andre.. eller har jeg misforstået noget?
sup3rior Besvaret October 21, 2009 Rapporter Besvaret October 21, 2009 Så var det jo ikke helt ved siden af.............alligevel....................:D Det er det... Prøv nu at forholde dig til hvad TS skriver... NOGLE mails ryger i spamfilter hos modtagerne... Dvs mail submission fra hans mailklient fungerer fint for TS hos BB2... Ergo løser du intet ved at mailklienten sættes op til at leverere via port 587...
sup3rior Besvaret October 21, 2009 Rapporter Besvaret October 21, 2009 Jeg har fanget denne fra deres FAQ: Udgående mailserver (SMTP) til brug i mailprogrammer Hvis ens udbyder ikke tillader at man sender emails på port "25" (standard), kan kunder i de fleste mailprogrammer ændre det til port "587". Desuden skal man huske at bruge samme brugernavn og kodeord som når man henter mail. Udbydere vi er bekendt med der pt. spærrer for port 25 er: TDC Privat / Webspeed osv. Stofanet Tele2 Fra: http://www.clichehosting.com/dk/?wid=130&mid=2&id=6#168 Prøv det... -- Weiser Men problemet i denne forstand er ikke at TS ikke kan sende mails... Det kan han godt... Men at nogle af dem ryger i filtre rundt omkring... Derfor er ovenstående omsonst...
sup3rior Besvaret October 21, 2009 Rapporter Besvaret October 21, 2009 Lige en tilføjelse... SPF er broken... eller måske snarere bare misforstået af alt for mange. Og hvis nogen tillader sig at benytte udelukkende SPF i sin bedømning af' date= hvorvidt en given mail er spam eller ham, er de skudt i bøtten. At man måske tager SPF med i en helhedsvurdering, kan jeg lidt bedre gå med til (men man må sgu ikke give SPF en for stor stemme). Det er vi så enige om :) Men hvis nu mailen i forvejen var lidt på kanten og SPF med sin stemme så kommer forbi, så ryger den en tur i filteret...
Rikke Rost Besvaret October 21, 2009 Rapporter Besvaret October 21, 2009 og er det så ikke BB2's SMTP der er problemet her og ikke Cliche's...Da det er BB2 der er hans mailexchanger for udgående mails....og kan det så ikke løses ved at bruge port 587 og så bruge sit eget domæne til mails via Cliché.... Eller er jeg galt på den???? I bliver vældig tekniske over noget der egentlig ikke er særligt teknisk.
thn Besvaret October 21, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 21, 2009 og så bruge sit eget domæne til mails via Cliché.... Mener du så at benytte smtp.cliche.dk? Det virker ikke, som de skriver: "Dette er en mailserver som kun er åben for vore servere. DETTE GÆLDER IKKE I MAIL PROGRAMMER SOM OUTLOOK OG LIGN."
Rikke Rost Besvaret October 21, 2009 Rapporter Besvaret October 21, 2009 Har du testet det??? For det er meget almindeligt at det bliver skrevet sådan. For at undgå at andre bruger deres SMTP service... Sæt din mail op til smtp.cliche.dk og brug port 587 som udgående port. Send en mail til Frederik for at teste det....Så kan du jo se om det er en muloighed og derved slippe for BB2's SMTP.
dannemare Besvaret October 21, 2009 Rapporter Besvaret October 21, 2009 done Der er umiddelbart ikke noget problematisk, og dog... det faktum, at din mailadresse hedder postmaster@[ditdomæne] kan faktisk godt få øjenbrynene til at løfte sig i forskellige filtreringssammenhænge, idet det absolut ikke er usædvanligt, at spam sendes med postmaster@somedomain som afsender (mit bayesian filter triggede faktisk lidt på det). Hvis du har mulighed for at sende mig en ny mail fra f.eks. andersand@[ditdomæne] (eller bare noget andet end postermaster), kunne det være interessant at sammenligne, hvordan mit bayesian filter reagerer anderledes på, at postermaster-navnet ikke længere indgår i "formlen". Til gengæld er det positivt, at 83.219.192.166 (smtp.bredband2.com) er listet i list.dnswl.org.
dannemare Besvaret October 21, 2009 Rapporter Besvaret October 21, 2009 Har du testet det??? For det er meget almindeligt at det bliver skrevet sådan. For at undgå at andre bruger deres SMTP service... Sæt din mail op til smtp.cliche.dk og brug port 587 som udgående port. Send en mail til Frederik for at teste det....Så kan du jo se om det er en muloighed og derved slippe for BB2's SMTP. der er ikke hul igennem.... slash:/etc/courier# telnet smtp.cliche.dk 587 Trying 195.249.40.2... ^C
dannemare Besvaret October 21, 2009 Rapporter Besvaret October 21, 2009 Til gengæld tror jeg nu, at jeg har fundet en løsning...: slash:/etc/courier# telnet mail.XXXde.se 587 Trying 195.249.40.164... Connected to mail.XXXde.se. Escape character is '^]'. 220 cdkp03.cliche.dk ESMTP Postfix ehlo sentinel.dk 250-cdkp03.cliche.dk 250-PIPELINING 250-SIZE 51200000 250-VRFY 250-ETRN 250-STARTTLS 250-AUTH PLAIN LOGIN 250-AUTH=PLAIN LOGIN 250 8BITMIME mail from: 250 Ok rcpt to: 450 : Recipient address rejected: Greylisting in action, please try later quit 221 Bye Connection closed by foreign host. slash:/etc/courier# slash:/etc/courier# [I]vente vente vente....[/I] slash:/etc/courier# slash:/etc/courier# telnet mail.XXXde.se 587 Trying 195.249.40.164... Connected to mail.XXXde.se. Escape character is '^]'. 220 cdkp03.cliche.dk ESMTP Postfix ehlo sentinel.dk 250-cdkp03.cliche.dk 250-PIPELINING 250-SIZE 51200000 250-VRFY 250-ETRN 250-STARTTLS 250-AUTH PLAIN LOGIN 250-AUTH=PLAIN LOGIN 250 8BITMIME mail from: 250 Ok rcpt to: 250 Ok data 354 End data with . testmail sendt via smtp-server mail.XXXde.se port 587. svar gerne tilbage, hvis den gaar igennem :) . 250 Ok: queued as CD4331028BD quit 221 Bye Connection closed by foreign host. Jeg har obfuscated (hvad hedder det på dansk? :o) dit maildomæne med 'XXX', så ikke jeg afslører din mailadresse i et public forum. :) Men i al sin enkelthed burde du med andre ord kunne relay'e (smtp'e) via mail.XXXde.se port 587 til al udgående mail. Så slipper du i hvert fald for din udbyders SMTP-server.
briped Besvaret October 21, 2009 Rapporter Besvaret October 21, 2009 Nu er smtp.cliche.dk jo ikke nødvendigvis den samme MTA som thn's domæne er på. Nu er jeg ikke super stærk på at bruge nslookup, men ellers vil tro at du kunne prøve at kigge hvilken server der er den primære Mail eXchange for dit domæne. Der er ofte god sandsynlighed for at det er den samme server du kan bruge som SMTP ved de her hosting virksomheder. Først åbn en kommandoprompt: [WIN]+[R] og skriv "cmd" (uden "") efterfulgt af [ENTER] I kommandoprompt skrives: nslookup Nu skrives: set type=mx efterfulgt af [ENTER] Derefter skrives dit domæne (uden www. og alt det foran) efterfulgt af [ENTER] F.eks. kan jeg se at den primære (den med laveste præference) for sunddebat.com er smtp.secureserver.net C:\>nslookup Default Server: resolver1.opendns.com Address: 208.67.222.222 > set type=mx > sunddebat.com Server: resolver1.opendns.com Address: 208.67.222.222 Non-authoritative answer: sunddebat.com MX preference = 0, mail exchanger = smtp.secureserver.net sunddebat.com MX preference = 10, mail exchanger = mailstore1.secureserver.net > Og dannemare er langt hurtigere end mig :) Obfuscate = sløre :) Security through obscurity = Sikkerhed gennem sløring
sup3rior Besvaret October 22, 2009 Rapporter Besvaret October 22, 2009 og er det så ikke BB2's SMTP der er problemet her og ikke Cliche's...Da det er BB2 der er hans mailexchanger for udgående mails....og kan det så ikke løses ved at bruge port 587 og så bruge sit eget domæne til mails via Cliché.... Eller er jeg galt på den???? I bliver vældig tekniske over noget der egentlig ikke er særligt teknisk. Nu har du fat i noget som kan løse det... Men som bestemt ikke passer overens med din første post... Hvis man skifter SMTP gateway til Cliche såfremt det kan lade sig gøre vil det måske afhjælpe problematikken... Men det er ikke et resultat af et eventuelt portskifte, men af skift af SMTP gateway... Om du sender via port 25 eller 587 er det jo stadig den samme mail der bliver sendt til den pågældende gateway...
Rikke Rost Besvaret October 22, 2009 Rapporter Besvaret October 22, 2009 Nå men det var det jeg mente fra starten af.....:D
sup3rior Besvaret October 22, 2009 Rapporter Besvaret October 22, 2009 Nå men det var det jeg mente fra starten af.....:D Klart klart...
webodin Besvaret October 22, 2009 Rapporter Besvaret October 22, 2009 Nu er jeg ikke super stærk på at bruge nslookup, F.eks. kan jeg se at den primære (den med laveste præference) for sunddebat.com er smtp.secureserver.net C:\>nslookup Default Server: resolver1.opendns.com Address: 208.67.222.222 > set type=mx > sunddebat.com Server: resolver1.opendns.com Address: 208.67.222.222 Non-authoritative answer: sunddebat.com MX preference = 0, mail exchanger = smtp.secureserver.net sunddebat.com MX preference = 10, mail exchanger = mailstore1.secureserver.net > og her er en linux udgave.... åben terminalen og... skriv: "dig mx sunddebat.com" og her er resultat
thn Besvaret October 23, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 23, 2009 Så er problemet løst. Den skulle via mail.cliche.dk. Desuden har jeg nu fået ændret min mail fra postmaster til noget andet (har alligevel "catch all") Tak for alle forslagene og især til Frederik som kom med den endelige løsning /Dennis
Rikke Rost Besvaret October 23, 2009 Rapporter Besvaret October 23, 2009 Og port 587??? :D Som jag sagde til at begynde med.............................
thn Besvaret October 23, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 23, 2009 Jeg kunne ikke få lov til at sende gennem port 587 på bb2´s server
Rikke Rost Besvaret October 23, 2009 Rapporter Besvaret October 23, 2009 Jamen den bruger du slet ikke :)
thn Besvaret October 23, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 23, 2009 okay. så ved jeg ikke hvad du snakker om. Det er også ligegyldigt for det fungerer fint med cliche´s server
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu