Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hvem kan hjaelpe? Jeg skal bruge det sted hvor der staar, at man har krav paa at blive optaget i en svensk akasse (EU-regler), helst henvisning direkte til en paragraf.

Besvaret
Søg i de utallige tråde om emnet der allerede findes. Der finder du det.
Tak for venligheden - jeg har netop anvendt et par timer for at finde det - uden held - det er derfor jeg forsoeger at faa hjaelp fra jer andre! :fight:
Besvaret
Hvem kan hjaelpe? Jeg skal bruge det sted hvor der staar' date=' at man har krav paa at blive optaget i en svensk akasse (EU-regler), helst henvisning direkte til en paragraf.[/quote'] Troede du var blevet optaget hos Akademikerne eller røg det på gulvet:confused: Du skal prøve at kigge på IAF´s hjemmeside. Det er den svenske pendant til Arbejdsdirektoratet og dermed dem, som fører tilsyn med a-kasserne. Der kan du bl.a. finde både EU reglerne og de nordiske aftaler:) http://www.iaf.se/iaftemplates/Page.aspx?id=195
Besvaret
Troede du var blevet optaget hos Akademikerne eller røg det på gulvet:confused: Du skal prøve at kigge på IAF´s hjemmeside. Det er den svenske pendant til Arbejdsdirektoratet og dermed dem, som fører tilsyn med a-kasserne. Der kan du bl.a. finde både EU reglerne og de nordiske aftaler:) http://www.iaf.se/iaftemplates/Page.aspx?id=195
Ja, er blevet optaget i AEA men først fra 1. september. Den danske a-kasse havde da stillet mig i udsigt, at jeg kunne være fortsat medlem hos dem i august, men pludselig ændrede de mening - var bange for at det kunne være imod reglerne. Jeg prøvede at overtale dem i telefonen men de bad mig klage skriftligt med så mange argumenter som muligt. Jeg kunne ikke blive optaget i Lärarnas her i august. Den afvisning vil jeg også klage over og det er til det, jeg har brug for en paragraf at henvise til. Håber så på at få medhold et af stederne. Føler mig lige nu fanget i bureaukratiet. Dit link til IAF ser ud til at være det, jeg har brug for - så jeg kan henvise til en svensk side om reglerne.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...