Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Inspireret af en anden tråd, og af at det er fredag. Hvor mange her har lagt Linux (Ubuntu) på deres PS3. Jeg skal nok starte med at stemme nej. Jeg købte mig en af de første modeller for at jeg bare ville ej den, og for at jeg ville have en maskine jeg kunne spille PS2 spil på. Men derudover kunne jeg aldrig i min vildeste fantasi finde på at sidde og fedte med at lægge Ubuntu på skidtet.

Besvaret
Inspireret af en anden tråd, og af at det er fredag. Hvor mange her har lagt Linux (Ubuntu) på deres PS3. Jeg skal nok starte med at stemme nej. Jeg købte mig en af de første modeller for at jeg bare ville ej den, og for at jeg ville have en maskine jeg kunne spille PS2 spil på. Men derudover kunne jeg aldrig i min vildeste fantasi finde på at sidde og fedte med at lægge Ubuntu på skidtet.
Hvis du laver det om linux istedet, da man kan vælge ubuntu, openSUSE, debian, yellow dog linux (YDL) som er den sony favorisere eller gentoo som bliver kompilet perfekt til dyret Jeg valgte bare at skrive ubuntu i anden tråd da den er mest "xp-agtigt" Fordelen er jo netop at hvis du alligevel har en maskine som du bruge til linux, skal du ikke både have en ps3 OG en pc, men kan bruge dyret til det hele Hvis man mangler en maskine at surfe på, læse mail og skrive lidt på, er det godt alternativ :th2:
Besvaret

Tja.. Kører med Ubuntu som primært OS (har lige smidt Win7 på for at lære det at kende, men llers kører jeg ren ubuntu). Er også godt klar over, at en PS3 behøver software for at kunne anvendes. Så det er ikke fordi jeg ikke ved hvad du mener med spørgsmålet. Men da jeg ikke selv har en PS3 har jeg været nødsaget til at svare "Hvad snakker du om" eller hvordan det var. Som nogen tidligere har været inde på ville det give mere mening at skrive Linux eller Unix.

Besvaret
Hmm... det giver ikke en god afstemning hvis folk der ikke har en PS3 deltager i den.... Hvor mange har stemt "hvad snakker du om" uden at have en PS3 ?:fight:
Nu ved jeg ikke om jeg stiller for store krav til mine medmennesker, men jeg skal da gerne indrømme at den kunne have været skåret skarpere. Jeg stemmer for at den næste bliver en; "Har du lagt et andet styresystem end det originale på din PlayStation 3?" og svarmulighederne
  • Ja
  • Nej
  • Jeg forstår ikke afstemningen men jeg vil pinedød have lov til at sætte et kryds

Og så kunne alle supernørderne ellers skrive hvilket fortræffeligt 'ikke windows' system de havde kastet på skidtet, og hvorfor netop dette er så meget bedre end det Sony oprindeligt havde smidt på (må indrømme at jeg aner intet om hvad der faktisk ligger på den). Og sidenhen diskutere hvorfor 95% af verdens pc-brugere er så dumme at de stadig kører Windows.

Besvaret
Nu ved jeg ikke om jeg stiller for store krav til mine medmennesker, men jeg skal da gerne indrømme at den kunne have været skåret skarpere. Jeg stemmer for at den næste bliver en; "Har du lagt et andet styresystem end det originale på din PlayStation 3?" og svarmulighederne
  • Ja
  • Nej
  • Jeg forstår ikke afstemningen men jeg vil pinedød have lov til at sætte et kryds

Lad os lige blive enige om at man ikke sletter det "gamle" men installere linux ved siden af så det både kan bruges til "pc" samt til PS3 Så er det "udpenslet" :love2:
Besvaret
Lad os lige blive enige om at man ikke sletter det "gamle" men installere linux ved siden af så det både kan bruges til "pc" samt til PS3 Så er det "udpenslet" :love2:
Jeg giver op ;-)
  • 4 months later...
Besvaret

Ville gerne kunne sige ja til dette, men har efter en del forsøg opgivet... Nogen der kan hjælpe evt med link til image som virker for dem? Har prøvet: Xubuntu 9.10 - ubuntu 9.10 - ubuntu 9.04 -> alle udgaver som powerpc... Disse er blot forsøgt da de er nyeste release samt skulle være mest brugervenlige... Fejl på udgave der er kommet længst er ved 6% install af basis system??? Ønsket er at køre sputnik i firefox, så kæresten skal også kunne være med...

• 2 weeks later...
Besvaret

Næste opgradering lukker for "Other OS" på PS3 http://www.engadget.com/2010/03/28/older-ps3s-losing-install-other-os-option-in-thursdays-firmwa/ Bad news, Linux fans. The older PlayStation 3 consoles are losing one of the features they could tout over their Slim successor. Firmware 3.21 is coming out this Thursday, April 1st, and its major raison d'être is to kill the "install other OS" option. (This is "not an April fools joke," as the PlayStation Europe blog clarifies.)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...