Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Venner. Jeg har rodet mig ind i en debat på BenzWorld om lukning af vinduer og soltag med fjernbetjeningen på CLK500 W209. I USA kan man, ved at rette fjernbetjeningen mod sensoren ved dør håndtaget og trykke på "Lås", lukke vinduerne og soltaget, angiveligt kan man osse i England. MEN MIN CLK IGNORERER MIG BARE, HVIS JEG FORSØGER. :sick: Problemet er nu blevet så stort for mig at jeg må have det løst, ellers bliver min middagslur spoleret.:rolleye: Er der nogen her der har erfaring med spørgsmålet, ka man eller ka man ikke? Eller er det bare min Mercer - ægte import fra Mercedes' hjemland - der ikke har den funktion?:eek: Jeg vil være meget taknemlig om nogen sikrer min middagslur ved, at give mig det endelige svar på dette yderst vigtige spørgsmål. Hilsener Thage

Besvaret

hold "lås" inde i 5 sekunder op til ~30cm fra sensoren på håndtaget, kræver vist mem, pakke på bilen, samme kan du gøre om sommeren ved at åbne alle vinduer, soltag, starte blæseren i føresæddet, du kan stoppe nedrulningen ved at slippe når du synes vinduerne er langt nok nede. (self. med "åbne/lås op" knappen.. hvis lås ikke virker, prøv da i passager siden istedet for.. nogen gange går de sensore i stykker.

Besvaret

Hej. Det virker altså ikke!!! Jeg kan ikke programere med til effekten på brugermenuen, men vil prøve at komme ind til "Engeneer" menuen. Det er bare bøvlet. Noget med at trykke på 8 knapper på engang, løbe rundt om bilen afsyngende tyske sange, dytte 3 gange mm. Har heldigvi opskriften nedskrevet, men er indtil nu for meget tøsedreng til at bruge menuen. MEN nu skal det være. Hyg jer Thage

Besvaret

De sensorer er ganske upraktiske, synes jeg. På min SLK skulle man stå ved dørhåndtaget, og holde knappen inde, med stor sandsynlighed for, at man lige skulle forsøge et par gange, inden det lykkedes. Det kaldes fjernbetjent variotag, selvom der ikke er meget fjerbetjent over det. Har nu installeret en lille dims, så jeg kan stå 30 - 40 meter væk, og betjene det hele. Et TRYK -> åbne, 2 TRYK --> rulle samtlige vinduer ned --> 3 tryk Vario tag ned.

Besvaret

Husk der er tit er store forskelle på UK/USA og euro modeller, hvad angår den slags. Mener bestemt man skal have noget comfort/keyless installeret i europa modellerne før du kan i W209/219 serien. SLK blev det vidst standard, da den nye model kom ud - den model der kom efter "97" modellen.

Besvaret
Husk der er tit er store forskelle på UK/USA og euro modeller, hvad angår den slags. Mener bestemt man skal have noget comfort/keyless installeret i europa modellerne før du kan i W209/219 serien. SLK blev det vidst standard, da den nye model kom ud - den model der kom efter "97" modellen.
Nu har jeg snakket lidt med Engelske og US MB ejere. Begge hævder at med w209 modellen skulle der ikke være særlige forskelle mellem EUR og US modeller. Men lige forbandet virker det ikke på min MB. Jeg venter på respons fra Tyske MB ejere - jeg ved de er på de sites jeg muntrer mig med, men vore germanske venner plejer jo ikke at være så skarpe til det engelske og de der kan gider nok ikke. Så lad os se. Dog må der være svenskere - ægte eller broflygtninger - der har MB og ka´de smarte ting der ikke står i manualen. Nu er det jo ikke så aktuelt at kunne åbne og lukke vinduer udefra, så jeg stiller projektet i bero indtil jeg får nye impulser fra den store eller lokale verden. Tak til alle der forsøgte at oplyse mig - og andre osse Hilsener Thage
Besvaret
Nu har jeg snakket lidt med Engelske og US MB ejere. Begge hævder at med w209 modellen skulle der ikke være særlige forskelle mellem EUR og US modeller. Men lige forbandet virker det ikke på min MB. Jeg venter på respons fra Tyske MB ejere - jeg ved de er på de sites jeg muntrer mig med, men vore germanske venner plejer jo ikke at være så skarpe til det engelske og de der kan gider nok ikke. Så lad os se. Dog må der være svenskere - ægte eller broflygtninger - der har MB og ka´de smarte ting der ikke står i manualen. Nu er det jo ikke så aktuelt at kunne åbne og lukke vinduer udefra, så jeg stiller projektet i bero indtil jeg får nye impulser fra den store eller lokale verden. Tak til alle der forsøgte at oplyse mig - og andre osse Hilsener Thage
Kan kun sige at i min CLS500 2004, forholdsvis godt udstyret - var der ingen af den slags smarte ting, og det kunne heller ikke aktiveres via engineering. Men jeg havde elsæder og den slags, dog ikke hukommelse - så jeg er ret sikker på at det enten ligger i den keyless funktionspakke eller i comfortpakken. Var vidst det eneste der manglende i den bil faktisk griner - ja ok, havde så heller ikke topmodellen i lydanlægget med CD spiller. Men spiller ingen rolle på døre og comfort jo. Men du kan stadig indstille nøglen til enten at låse hele bilen op, eller kun føresiden osv ikke ?
Besvaret
Kan kun sige at i min CLS500 2004, forholdsvis godt udstyret - var der ingen af den slags smarte ting, og det kunne heller ikke aktiveres via engineering. Men jeg havde elsæder og den slags, dog ikke hukommelse - så jeg er ret sikker på at det enten ligger i den keyless funktionspakke eller i comfortpakken. Var vidst det eneste der manglende i den bil faktisk griner - ja ok, havde så heller ikke topmodellen i lydanlægget med CD spiller. Men spiller ingen rolle på døre og comfort jo. Men du kan stadig indstille nøglen til enten at låse hele bilen op, eller kun føresiden osv ikke ?
have du så kassettebånd :scared: :D
Besvaret

Hmm, jeg har alle de dimser og dingenoter der kan proppes i dytten, incl sæde automatik Command og hvad ved jeg. Kan ikke nøjes med at åbne venstre dør. Konen smutter altid ind når jeg åbner. Jeg har mere end 100 knapper og en række menupunkter at gøre godt med. Jeg har fundet ud af de fleste - har læst 4 cm manual på tysk, men det der med lukke vinduer - nix. Ved faktisk ikke hvad infrarød sensor på dørhåndtag bruges til, den synes uden effekt. Samme gør portåbneren, selvom den siger den har fat i porten, er det ikke sandt. Porten rokker sig ikke når jeg aktiverer den. Burde måske invitere MB-folket til en legedag i parkeringskælderen, måske vi kunne finde narrestreger ved dytterne som kun de indviede kender. Nå, pyt Godnat og sov godt Thage

Besvaret

Har tidligere været ejer af en clk cab w208, ingen problemer med at kører vinduer op og ned, ved at holde kanpperne nede. Tilgengæld krævede det et modul at få den til at køre taget af og på. Mener af komfort lukning er standard i avantgarde..

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...