Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle sammen.. Jeg kunne godt bruge jeres hjælp til følgende: I tirsdags var et af mine familiemedlemmer og hendes chef impliceret i et uheld i tunnellen ved Tårnby. Uheldet skete som følger: Klokken ca. 8 tirsdag morgen i retning mod Kbh. bliver de hårdt presset af en svensk indregistreret bil. De kører i selv i en mørk Mini Cooper på danske plader. Den svenske bil har iflg vidner kørt som en sindssyg i længere tid op til ulykken. Det ender med at han skærer ind foran dem og (vistnok) snitter dem samtidig med at de prøver at undvige ham. De drejer rundt og smadrer ind i tunnellens væg. Det sker med sådan en kraft at bilens motor ender i kabinen. Personskaderne er ret omfattende og alligevel er de sluppet heldigt fra uheldet: Mit familiemedlem bræker en del ribben, en ankel, muligvis en arm/hånd og der går hul på milten plus diverse andre småskader. Hendes chef brækker ryggen 3 steder plus en del andre skader og man ved endnu ikke om hun får førligheden helt tilbage. Den hjernedøde "svensker" flygter, så jeg søger vidner der har set ulykken eller lignende, så vi kan finde personen. Vi håber på at kameraerne i tunnellen kan vise noget, men det vides endnu ikke.. På forhånd tak! Jakob

Besvaret

Jeg var ikke selv med i bilen. Vi har ikke fået noget signalement endnu, da de begge har været indlagt på traumecentret og endnu ikke har været i stand til at fortælle noget... Hvad politiet ved, har vi ingen idé om..

Besvaret

OK......der er jo trods alt mange herinde fra der kører over på samme tid. Fruen kørte forbi, da de var ved at blive trukket ud af bilerne af civile folk der var stoppet op. Jeg kan da lige høre hende ad om hun har observeret noget på vejen over broen.

Besvaret

Har lige snakket med hende og hun har ikke lagt mærke til noget usædvanligt. Jeg har lige givet hende resten af eftermiddagen til at tænke over om der var noget usædvanligt eller om hun er blevet overhalet af noget der har kørt hasarderet ude på broen. Så jeg vender lige tilbage iaften...:) Ønsk dem go' bedring!

Besvaret

Har desværre ikke set noget, men håber alt løser sig... Kunne det tænke sig at personen ikke er klar over det ? hvis man er i tvivl om han/hun snitter dem så kan det jo tænkes at han/hun ikke har ramt, og de derfor ikke ligger mærke til det, hvis personen køre så råddent så kigge han/hun sikkert kun fremad.....og er måske ik klar over at hans/huns kørsel har forudsagtet et uheld bagved ?? Der skal virkelig noget til at stikke af midt i morgen trafikken, der er jo mange vidner..

Besvaret

Jeg fik bare at vide at personen havde snittet dem, men som sagt har vi ikke fået noget nærmere at vide endnu.. De prøvede vi at trække ind i højre vognbane fordi personen havde presset dem (og andre) gennem længere tid, men han/hun valgte så at trække indenom samtidigt.. De prøvede at undvige, hvorved han/hun "snitter" dem og så spandt bilen rundt.. Holder Jer selvfølgelig opdateret..

Besvaret

Hvorfor skriver du egentlig det???

Uhh...medmindre bilen er i brand eller anden akut fare skal man ALDRIG begynde at hive folk ud af forulykkede biler. Det kan i dén grad forværre folks tilstand men der er desværre en masse godhjertede mennesker der ikke er klar over dette.
Besvaret
Hvorfor skriver du egentlig det???
Fordi enhver anledning til at få lige netop den pointe ind skal bruges da mange mennesker af ren reaktion vil begynde at hive folk ud af bilen hvis der er sket noget og det er i den grad ikke smart MENMINDRE der er livstruende omstændigheder. Såmænd bare derfor. Kan godt forstå fra dit skriveri at din kone IKKE gjorde det men at det var andre som var igang.
Besvaret

Først og fremmest: God bedring med familiemedlemmet. Jeg er meget interesseret i, at høre beskrivelsen af bilen, når de tilskadekommende er i stand til, at fortælle noget om ulykken. Jeg har selv været i lignende situationer med én bestemt billist :mad: Gudskelov, har jeg været i stand til, at undvige begge gange. Ovenstående billist kører i en nyere mørkegrå Volvo som jeg har registreringsnummeret på! Det er ikke for at lege stikker svin :eek: beskrivelsen af hændelsen minder bare utrolig meget om mine oplevelser. Chancen/risikoen for, at det er den samme billist er selvfølgelig minimal, ikke desto mindre ville jeg dele disse oplevelser. Som en anden skriver, det er muligt, at snitte en bil uden at opdage at dette sker, så lad os håbe, at dét er tilfældet :) Endnu engang god bedring med dem.

Besvaret
Kontakt Øresundsbroen for evt bevismateriale....Det kunne måske hjælpe med løsningen.
Vejdirektoratet har desuden nogle meget højopløslige PTZ kameraer rettet mod motorvejen imellem afkørsel 15 og 16, og desuden sidder der et kamera på Ferring bygningen, så der må kunne laves en fartmåling imellem disse to (efter at man har tidssynkroniseret dem naturligvis, og såfremt de gemmer billederne). Bilen må ret sikkert også kunne identificeres ved hjælp af disse og dermed kan den så også fartmåles vha tunnel-kameraerne (hvis den er ellers er kommet den vej fra). Selv kørte jeg 2-3 minutter bag ulykken og blev fanget i køen, men husker ingen hasarderede overhalinger el.lign. så jeg kan desværre ikke hjælpe som vidne.
Besvaret
Jeg er nok ikke helt uvildig i min bedømmelse af beskrivelsen. Jeg ser straks en S40 for mig: http://www.thetorquereport.com/2008_s40_front-thumb.jpg Nummerpladen på denne bil har INGEN relation til den billist jeg tidligere har beskrevet :fight:
Den sindsyge mand som kører med sin kone hver morgen i den mørke volvo er en model s 60. Jeg har også taget hans reg nr. Han kører sindsygt hver morgen, ikke bare stærkt men sindsygt. Han kører af ved jyllingevej hvor jeg har prøvet at banke lidt fornuft ind i hans hoved, men han stak af :sick:
Besvaret
Den sindsyge mand som kører med sin kone hver morgen i den mørke volvo er en model s 60. Jeg har også taget hans reg nr. Han kører sindsygt hver morgen' date=' ikke bare stærkt men sindsygt. Han kører af ved jyllingevej hvor jeg har prøvet at banke lidt fornuft ind i hans hoved, men han stak af :sick:[/quote'] S40/S60 - Tomato/Tomato :laugh: Har lige tjekket, det er self. en S60 det drejer sig om. Troede ellers at, han var holdt op med, at benytte broen, da jeg ikke havde set ham i mange måneder - men så heldig skulle man ikke være :mad:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...