Mohlin Skrevet December 18, 2009 Rapporter Skrevet December 18, 2009 Efter att ha installerat IE 8 har scrollningen blivit väldigt irriterande. Istället för att bara flytta texten på skärmen, så är de som om sidan laddas om varje gång man scrollar. Det blir liksom en "vågrörelse" i bilden. Plus att det tar längre tid. Är detta en inställning? Add-on? Nån som vet? OBS. Jag TROR det är IE8 som är problemet, men det behöver inte vara det. Jag har fått "skjuta om" min maskin 4 gånger, för den slutar fungera lite då och då. Jodå, jag ska köpa en ny, men nu till jul är allting slut i butikerna. Kör XP sp2.
Mohlin Besvaret December 18, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret December 18, 2009 Skit i det. Jag deletade 8:an och installerade IE7 istället. Fungerar bättre, men inte bra. Nu VILL jag ha en ny maskin...
briped Besvaret December 19, 2009 Rapporter Besvaret December 19, 2009 Prøv at opdatere driver til grafikkortet. Som regel er hakkende scrolling forårsaget af forkert driver til grafikkort. Se evt. denne tråd hvor mere eller mindre samme spørgsmål blev besvaret :) http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=16810
Mohlin Besvaret December 19, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret December 19, 2009 Jepp, jag upptäckte det också när jag installerade ett nytt spel som krävde en ny driver... Och en till ljudkortet också förresten. Efter en jäkla massa letande fick jag allting på plats, och min man sa att "du blir ju rätt duktig på det där med IT o sånt" - "Ja, sa jag man kanske skulle börja jobba med det" Vi är alltså båda programmerare. ;) HUR klarar sig folk som inte ens vet var man ska börja leta? Det tog mig två timmar att få sakerna att uppföra sig ordentligt.
Menace Besvaret December 20, 2009 Rapporter Besvaret December 20, 2009 HUR klarar sig folk som inte ens vet var man ska börja leta? Det tog mig två timmar att få sakerna att uppföra sig ordentligt. Nogen lader professionelle tager sig af den slags ,-) eller også køber de en ny computer som du var ved.....
Gio Besvaret December 20, 2009 Rapporter Besvaret December 20, 2009 Nogen lader professionelle tager sig af den slags ,-) eller også køber de en ny computer som du var ved..... Ja...og det er de færreste der ved hvor lang tid vi egentlig bruger, når vi "lige" skal kigge på en pc. Jeg ville ønske jeg havde en mekaniker og en bunke håndværkere der arbejdede efter samme pincip
briped Besvaret December 20, 2009 Rapporter Besvaret December 20, 2009 HUR klarar sig folk som inte ens vet var man ska börja leta? Det tog mig två timmar att få sakerna att uppföra sig ordentligt. De tager deres computer med på arbejdet og spørger deres IT folk om de ikke lige kan hjælpe dem, ofte uden nogen form for tak; "det er jo deres arbejde". De spørger et familiemedlem som er god til "det der IT". De spørger en ven. De ringer til forhandleren som beder dem ringe til produktets supportlinje som beder dem ringe til deres internet udbyder som siger det har intet med internetforbindelsen at gøre og beder dem ringe til produktets supportlinje som siger de skal formattere og reinstallere computeren. De kaster computeren fra sig i frustration. De betaler en IT mand for at hjælpe dem. Til familie og venner er www.LogMeIn.com uundværligt til lige at hjælpe dem. Med mindre det er deres internet der er problemer med ;)
Mohlin Besvaret December 20, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret December 20, 2009 Jag vägrar befatta mig med andra människors maskiner, förutom min mammas - hon fick sin första när hon var 74 år, så där accepterar jag att hon inte vågar eller kan installera nya saker eller vet vad olika meddelande betyder. Min man däremot har suttit många timmar hos kompisar för att finna ut varför ditt o datt inte kör som det ska. Problemet är ju ofta att när man väl har gått igång, så kan det bli en större röra av allting än vad det var innan, just för att man är tvungen att pröva sig fram. Och vad får han för det? Tack - vill du ha en kopp kaffe?, typ. Eller "Nååå....var det bara det... tack, vill du ha en kopp kaffe..."
Gio Besvaret December 20, 2009 Rapporter Besvaret December 20, 2009 Och vad får han för det? Tack - vill du ha en kopp kaffe?' date=' typ. Eller "Nååå....var det bara det... tack, vill du ha en kopp kaffe..."[/quote']Hovedet på sømmet, Mohlin! På et tidspunkt begynder man at sige nej, når folk forventer man bare skal hjælpe dem - fordi man kan. Hvis IT-manden kom og forventede det samme af mekanikeren eller malermesteren ..uha.
Mohlin Besvaret December 20, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret December 20, 2009 Jotack, Gio.. "Nå var det bara fyret som skulle justeras...Tack, vill du ha en kopp kaffe". "Wow, ritningarna till garaget...tack vill du ha..." OT - Anledningen till att jag vill ha en ny maskin är att denna är 4 år nu, och vi har haft problem med den sen dag 1. Jag kan bara använda USB mus tex, ett "vanligt" musstick (vad det nu heter) fryser hela maskinen när man använder den, den har brakat samman 4 gånger och kommer ut med meddelande om dåliga sektorer osv, så jag tror att disken är skadad på nåt sätt. Nu fick den en sista chans att överleva julen. Jag gitter heller inte lägga ner för mycket tid på lortet. Det är en HP och jag läste nånstans att HP är skitbra på printers, och de ska de hålla sig till. Jodå, jag har virusskydd och firewalls osv.
briped Besvaret December 20, 2009 Rapporter Besvaret December 20, 2009 Och vad får han för det? Tack - vill du ha en kopp kaffe?' date=' typ. Eller "Nååå....var det bara det... tack, vill du ha en kopp kaffe..."[/quote'] Haha, jeg kunne ikke lade være med at grine, mest fordi at det er så sandt at det er sørgeligt. Den værste jeg har været med til er en kammerat (elektriker) der spurgte mig om jeg ikke lige kunne hjælpe en af hans ("orange") kunder med deres computerproblem. Venlig som jeg var sagde jeg OK. Regnede jo med at der nok faldt lidt af for hjælpen når det nu var en kunde. Efter at have brugt 5+ timer på det, og kun tilbudt kaffe og vand (jeg drikker ikke kaffe) var det et simpelt "tak for hjælpen".
Gio Besvaret December 20, 2009 Rapporter Besvaret December 20, 2009 Haha, jeg kunne ikke lade være med at grine, mest fordi at det er så sandt at det er sørgeligt. Den værste jeg har været med til er en kammerat (elektriker) der spurgte mig om jeg ikke lige kunne hjælpe en af hans ("orange") kunder med deres computerproblem. Venlig som jeg var sagde jeg OK. Regnede jo med at der nok faldt lidt af for hjælpen når det nu var en kunde. Efter at have brugt 5+ timer på det, og kun tilbudt kaffe og vand (jeg drikker ikke kaffe) var det et simpelt "tak for hjælpen".Så har du nogle kabeltræk tilgode på kontoen. Ikke værst. ...eller, sikkert ikke. Det koster jo penge, sådan noget. Det gør IT-support ikke. Eller... :o
Rikke Rost Besvaret December 20, 2009 Rapporter Besvaret December 20, 2009 Det er en hel sindssyg verden vi lever....alt der har med nettet at gøre må ikke koste noget som helst..... Jeg er igang med at smide en webshop på min hjemmeside.....ikke noget odiøst i det, men skal der arbejdes for en kunde, så betaler de bare up front. Ingen kredit hér længere...har fandme 80.000 ude at svømme lige nu, så jeg er træt af at lege bank for andre mennesker......
Miri Besvaret December 21, 2009 Rapporter Besvaret December 21, 2009 Det værste jeg var med til er hjælp til en som jeg ikke engang kendte, men via nogle venner havde fået mit nr. Fik faktisk 700-800dkk for det og var meget overrasket over det... men det hele begyndte derfra, han troede åbenbart der var blevet købt support 24/7 for de penge så kl 02.00 fik jeg opkald at han kunne ikke logge på en hjemmeside... :) Siden dengang om jeg hjælper nogen så er det kun dem jeg kender og kun når det passer mig....
hr.w Besvaret December 21, 2009 Rapporter Besvaret December 21, 2009 Alternativ til fjernopkobling Til familie og venner er www.LogMeIn.com uundværligt til lige at hjælpe dem. Med mindre det er deres internet der er problemer med ;) Hvor er jeg dog helt klart med på meningerne i denne tråd! Men lige et praktisk spørgsmål: til de få venner, som jeg så dog hjælper, bruger jeg TeamViewer. Nogen meninger om det ? - jeg synes det er godt nok til mit brug, og så er det gratis. Har nogen undersøgt varianterne, og inddraget et sikkerhedsaspekt i overvejelserne ?? Personlig mener jeg også det er en fordel, at jeg fra en Mac kan koble op og hjælpe en Windowsbruger.
Menace Besvaret December 21, 2009 Rapporter Besvaret December 21, 2009 teamviewer er fint fint Det bruger RSA private/public key exchange og 256 Bit AES
jpc Besvaret December 21, 2009 Rapporter Besvaret December 21, 2009 Och vad får han för det? Tack - vill du ha en kopp kaffe?, typ. Eller "Nååå....var det bara det... tack, vill du ha en kopp kaffe..." Ja, undskyld, jeg sådan kommer til at ødelægge "julestemningen" :D Men jeg har i mange går hjulpet rigtig mange mennesker, kolleger, venner, kollegers venner, med deres pc-problemer, mest fordi jeg har syntes det var sjovt at lege detektiv. Kun een gang har jeg vist oplevet noget, der lignede utaknemmelighed. Alle andre gange har jeg kun haft gode oplevelser og stor tilfredshed. Hvorfor, ved jeg ikke. Men sådan har det "desværre" ;) været.
briped Besvaret December 22, 2009 Rapporter Besvaret December 22, 2009 Hvordan skaber TeamViewer en forbindelse når begge ender er bag NAT? Uden at have kigget yderligere på det, vil jeg mene at det umiddelbart kun kan lade sig gøre hvis der er et mellemled? Hvordan håndterer den flere skærme?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu