Jump to content

Erfaring med ehandel i SE (og Amentio specifikt)

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har ehandlet meget, også før jeg flyttede til SE, og synes generelt, at svenske eshops har en markant lavere service end danske. Men forsendelsprisen taget i betragtning, så vælger jeg som regel de svenske alligevel. Denne gang har jeg valgt at købe 3 pc-stumper hos Amentio.se, og valgte bevidst varer som var på lager, da de lover afsendelse samme eller næste dag for lagervarer. Dagen efter bestilling kan jeg på deres side se, at der er kommet track&trace nummer på min ordre, og da pakken ankomer er jeg godt tilfreds, indtil jeg opdager at det kun er den ene af de 3 varer. Jeg sender en mail og spørger hver resten bliver af, men får aldrig svar, i stedet opdateres min ordrestatus 2 dage efter med endnu et forsendelsesnummer (uden forklaring), og da jeg så endelig modtager denne pakke, er det vare 2 af 3. Jeg mangler altså stadig den 3 vare (som naturligvis var den vigtigste for mig), og kan ikke få kontakt med selskabet eller en status. Der står bare på ordren, at varene er 'på lager'. :( Og de hævede selvfølgelig den fulde betaling dagen efter bestillingen. Så man rigtigt kan føle sig til grin. Nu har jeg sendt en skarp mail, og overvejer om jeg skal trække betalingen tilbage, bare for at vække dem, men det får jeg nok mere bøvl ud af. Og tager jeg ud og køber den sidste ting i en butik (første den bedste = høj pris), så modtager jeg den nok samme dag i posten.:fight: Jeg havde samme frustration i over en måned med CDON sidste år, og har ofte oplevet at det tager over en uge at få varene, selvom eshoppen glad proklamerer hurtig leverance. Er der ikke nogle der stiller krav til de ehandlende i Sverige?

Besvaret

Ældre tråd: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=766488 Uddrag: "Jag har beställt därifrån i tron om att deras lagerstatus skulle stämma, vilket den verkligen inte gjorde. Av de 3 grejer jag beställde, som fanns inne enligt sidan, så visade det sig efter att beställningen var gjord att 2 av dem inte alls fanns inne och skulle inte komma in på ett bra tag. Jag ringde till dem och fick ordern annulerad men har fortfarande inte fått tillbaka mina pengar. Har gått en vecka nu." Prisjakt.nu har dem karaktersat 4,6/10 ud fra brugernes egne bedømmelser. Ikke at det hjælper dig nu - men det burde give et billede af hvad du har kastet dig ud i. Som en sidebemærkning, så var det ikke et sted jeg ville handle, efter at have Googlet dem lidt. Men igen - hvis de var de eneste der havde dimsen "På Lager", og jeg ikke kunne undvære...tja - så måske.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...