Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Har et mærkeligt problem med en HP stationær. Den har 8 GB ram installeret men Windows skriver "8,00 GB (3,99 GB kan bruges)" Se vedhæftede billede. Det er Windows 7 64 bit der er installeret. Ydermere står der i BIOS "4GB installed", men den viser også at der er 2GB i hver af de 4 ramslots? Jeg er forvirret...

Besvaret

Prøv at reset din BIOS, evt. en CLRTC eller hvad den jumper der laver en "Clear CMOS" hedder. Den sidste er mere effektiv end en almindelig nulstilling af BIOS til defaults, da en CLRTC tvinger computeren til at detecte alt hardware som var det lige blevet installeret.

Besvaret

Det er en HP Pavilion Elite HPE-030sc. Har tænkt at det måske har noget at gøre med grafikkortet der har 1,5 gb dedikeret memory, men kan allokere svimlende 5,1 GB iflg databladet på maskinen. "NVIDIA® GeForce™ GT230 med PureVideo® HD-teknologi, 1535 MB dedikeret hukommelse, op til i alt 5118 MB tilgængeliggrafikhukommelse som allokeret af Windows 7®" Jeg må rode videre med det efter jul, og prøver også CLRTC.

Besvaret
Det er en HP Pavilion Elite HPE-030sc. Har tænkt at det måske har noget at gøre med grafikkortet der har 1,5 gb dedikeret memory, men kan allokere svimlende 5,1 GB iflg databladet på maskinen. "NVIDIA® GeForce™ GT230 med PureVideo® HD-teknologi, 1535 MB dedikeret hukommelse, op til i alt 5118 MB tilgængeliggrafikhukommelse som allokeret af Windows 7®" Jeg må rode videre med det efter jul, og prøver også CLRTC.
Godt så...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...