Weiser Skrevet January 5, 2010 Rapporter Skrevet January 5, 2010 Hej, Jeg skal bruge et mastercard, men har lige snakket med min bankrådgiver i Swedbank, de tilbyder ikke mastercard i DK og i SV kan jeg ikke få det via Swedbank da jeg ikke har nogen lønindkomst i SV. :( Er der nogen der har et forslag til en god løsning, gerne med fordele og ulember listet op? Udmildtbart vil jeg gerne have et dansk kort, så pengene kan blive trukket fra min danske konto. Men om det gør nogen forskel ved jeg ikke lige?
larscph Besvaret January 5, 2010 Rapporter Besvaret January 5, 2010 Skift bank.... Hos Nordea har jeg med med udelukkende indkomst i DK fået udstedt såvel dansk Mastercard samt et svensk VISA Gold (kreditkort ligesom Mastercard). De er i øvrigt gratis (udover alt det man køber på dem ;) ) hvis man er fordel+ kunde i banken, det er man typisk mere eller mindre automatisk hvis man har bolån osv hos dem.
SanneJ Besvaret January 5, 2010 Rapporter Besvaret January 5, 2010 Tjeck først om I snakker om det samme, hvilket jeg går udfra er et kreditkort. Det hedder rigtig nok mastercard i DK, men mit mastercard i SE er det samme som et visa i DK... Og som Larscph skriver hedder hans kreditkort i SE noget med "visa"
larscph Besvaret January 5, 2010 Rapporter Besvaret January 5, 2010 Kort hos Nordea: Sverige: http://www.nordea.se/Privat/Kort+och+betalningar/Kort/205684.html Danmark: http://www.nordea.dk/Privat/Kort+og+betalinger/R%C3%A5dgivning+om+kort+og+betalinger/Sammenligning+af+kort/30532.html Deres guld-kort inkluderer i øvrigt også bl.a. rejsesygesikring hvis man køber rejsen på kortet, det er bestemt også en sjat værd hvis man altså har noget at bruge det til.
Weiser Besvaret January 5, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 5, 2010 Det er et kredit kort jeg er ude efter... håbede nu at jeg kunne slippe for at skulle skifte bank igen...
Basse Besvaret January 5, 2010 Rapporter Besvaret January 5, 2010 Visa gold hos Nordea SE er et rigtig kreditkort, hvor man modtager faktura hver måned. Det er ikke koblet på lønkonto. Har selv et :-) Hvis du ikke kan få et mastercard via din danske bank, så er der jo andre muligheder for den slags. Men banken kan nok levere det billigste hvad angår rente - betaler du fuld saldo hver måned, så rente er lige meget kan du jo f.eks ansøge om et FDB mastercard. Nogle bilmærker har også mastercard tilknyttet, hvor man også får procenter på bildele mv. I sverige er der f.eks også mastercardet Re:member, som swedbank sjovt nok har andel i :D
thn Besvaret January 5, 2010 Rapporter Besvaret January 5, 2010 Det er et kredit kort jeg er ude efter... håbede nu at jeg kunne slippe for at skulle skifte bank igen... Jeg fik altså uden problemer et mastercard i Swedbank med kredit (ja ja før krisen). Så det kan altså sagtens lade sig gøre uden indkomst i SE. Ring til den danske afdeling. De kan også fixe svenske ting.
Weiser Besvaret January 5, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 5, 2010 Jeg fik altså uden problemer et mastercard i Swedbank med kredit (ja ja før krisen). Så det kan altså sagtens lade sig gøre uden indkomst i SE. Ring til den danske afdeling. De kan også fixe svenske ting. hmm, mærkeligt for jeg snakkede med min rådgiver i den danske afdeling (Som er svensker)...
Basse Besvaret January 5, 2010 Rapporter Besvaret January 5, 2010 Swedbank har da ikke deres eget mastercard i DK - men mener da de har et i SE ? -
Weiser Besvaret January 5, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 5, 2010 Swedbank har da ikke deres eget mastercard i DK - men mener da de har et i SE ? - De har noget mastercard i SE, men fik afvide at jeg ikke kunne få det da jeg ikke har lønindkomst i SE. Men hvis det her under er sant, så er det ikke et mastercard i SE jeg vil have: Det hedder rigtig nok mastercard i DK' date=' men mit mastercard i SE er det samme som et visa i DK... Og som Larscph skriver hedder hans kreditkort i SE noget med "visa" [/quote'] Det er fordi jeg er nød til at lægge ud for en del regninger det næste stykke tid, så vil jeg betale dem med mastercard, så får jeg dem refunderet inden de bliver trukket fra min konto...
thn Besvaret January 5, 2010 Rapporter Besvaret January 5, 2010 Så tror jeg altså nærmere det handler om kreditvurdering end principper. Desværre
Mohlin Besvaret January 5, 2010 Rapporter Besvaret January 5, 2010 Jag har ett Mastercard via Handelsbanken i Danmark, men det heter Globe card, för att göra debatten ännu mer förvirrande!
Rikke Rost Besvaret January 5, 2010 Rapporter Besvaret January 5, 2010 Intet problem i at få et mastercard i Swedbank.....
polar Besvaret January 5, 2010 Rapporter Besvaret January 5, 2010 Du kan prøve her https://www.supremecard.com/
SanneJ Besvaret January 5, 2010 Rapporter Besvaret January 5, 2010 Det er fordi jeg er nød til at lægge ud for en del regninger det næste stykke tid' date=' så vil jeg betale dem med mastercard, så får jeg dem refunderet inden de bliver trukket fra min konto...[/quote']Anledningen er jo os uvedkommende;), vil bare sikre mig om at du fortæller din bank, at du ønsker et KREDITKORT, da dette har forskellige navne i forskellige banker i de forskellige lande:)
Weiser Besvaret January 5, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 5, 2010 Anledningen er jo os uvedkommende;)' date=' vil bare sikre mig om at du fortæller din bank, at du ønsker et KREDITKORT, da dette har forskellige navne i forskellige banker i de forskellige lande:)[/quote'] Det var nu også mest for at belyse min situration, det kunne jo være at der er nogen der kunne komme med bedre løsninger når baggrunden var kendt. det ville undre mig, men omvendt så ville det bare være en ting mere der undre mig... Lige nu hælder jeg hvis mest til at bestille et via mit EuroBonus kort fra SAS. Da Swedbank alligevel kun levere kort i SE, så vil det nok også betyde at de vil hæve pengene på min svenske konto. Også skal jeg til at overfører et variablet beløb til SE hver månede, det er for besværligt.
thn Besvaret January 5, 2010 Rapporter Besvaret January 5, 2010 Da Swedbank alligevel kun levere kort i SE' date=' så vil det nok også betyde at de vil hæve pengene på min svenske konto. [/quote'] Nu hæver de ikke pengene, men sender en regning når måneden er gået. Men ja, regningen er i SEK
ahmad.dk Besvaret January 5, 2010 Rapporter Besvaret January 5, 2010 Det var nu også mest for at belyse min situration, det kunne jo være at der er nogen der kunne komme med bedre løsninger når baggrunden var kendt. det ville undre mig, men omvendt så ville det bare være en ting mere der undre mig... Lige nu hælder jeg hvis mest til at bestille et via mit EuroBonus kort fra SAS. Da Swedbank alligevel kun levere kort i SE, så vil det nok også betyde at de vil hæve pengene på min svenske konto. Også skal jeg til at overfører et variablet beløb til SE hver månede, det er for besværligt. Du skal henvende dig til Swedbank i SE og bed dem on noget som hedder "koncept mer" Der faar du et Mastercard,Et Amex og de bytter dit Visa Debit kort ud med et som passer med de andre (rent udseende maessigt) Har selv saadan en ordning og fik tilbudt 50.000SEK i kredit paa begge kort tilsammen og jeg kunne selv bestemme hvordan de skulle fordeles. Vil lige klart anbefale at man tager mest paa Mastercard'et for de er rigtig mange steder man ikke kan bruge Amex kort.
RS6 Besvaret January 5, 2010 Rapporter Besvaret January 5, 2010 Du skal henvende dig til Swedbank i SE og bed dem on noget som hedder "koncept mer" Der faar du et Mastercard,Et Amex og de bytter dit Visa Debit kort ud med et som passer med de andre (rent udseende maessigt) Har selv saadan en ordning og fik tilbudt 50.000SEK i kredit paa begge kort tilsammen og jeg kunne selv bestemme hvordan de skulle fordeles. Vil lige klart anbefale at man tager mest paa Mastercard'et for de er rigtig mange steder man ikke kan bruge Amex kort. Fik også Konceptt Mer på 5 min med min danske selvangivelse, kontrakt og 3 seneste lønsedler. Ingen problemer. Det er dog 4 år siden nu, kan godt tænkes de er lidt mere forsigtige i dag....
Weiser Besvaret January 6, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 6, 2010 Her er hvad jeg er endt med... Droppede EuroBonus Mastercard, da man ikke kunne vælge at betale hele beløbet via BetalingsService, men kun minimums beløbet på 5% eller 250dkr. Også skulle man selv ind og betale hele beløbet via netbank hver månede, hvis man ikke skulle trækkes på deres kredit... Endte med at bestille et dirkete fra http://www.globecard.dk som er dem der håndtere mastercard i Danmark. De har nogle kort som ikke er sat sammen med andre tilbud... Tak for alle indputene
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu