pixelworks Skrevet January 25, 2010 Rapporter Skrevet January 25, 2010 Vi har boet i Sverige i 2 1/2 år og hidtil betalt SEK 50,-/md til Fritids ordningen, men har nu fået brev om at vi skal oplyse vores indtægt der så bestemmer hvilken månedlig ydelse vi skal betale. Jeg har talt med kommunen og fortalt at hverken min hustru eller jeg har indkomst i Sverige, men fået oplyst at vi så bare skal omregne til svenske kroner og påføre dette beløb. Kan dette være rigtigt? - vi nul-deklarerer jo til Skatteverket .. burde disse omkostninger ikke blive dækket af den store check som Danmark sender til Sverige hvert år? (ja, som jeg godt er klar over ikke er stor nok og aldrig når til Skåne) Hvad er jeres erfaringer - vi vil skulle betale højeste takst på sek 840/md. På forhånd tak!
skallstorp Besvaret January 25, 2010 Rapporter Besvaret January 25, 2010 Ja, det er vel rigtigt Kommunen skal vel ikke lide under at i nul skatter. Er det ikke bare at betale det samme som din Svenske nabo??Vi har boet i Sverige i 2 1/2 år og hidtil betalt SEK 50,-/md til Fritids ordningen, men har nu fået brev om at vi skal oplyse vores indtægt der så bestemmer hvilken månedlig ydelse vi skal betale. Jeg har talt med kommunen og fortalt at hverken min hustru eller jeg har indkomst i Sverige, men fået oplyst at vi så bare skal omregne til svenske kroner og påføre dette beløb. Kan dette være rigtigt? - vi nul-deklarerer jo til Skatteverket .. burde disse omkostninger ikke blive dækket af den store check som Danmark sender til Sverige hvert år? (ja, som jeg godt er klar over ikke er stor nok og aldrig når til Skåne) Hvad er jeres erfaringer - vi vil skulle betale højeste takst på sek 840/md. På forhånd tak!
bananas Besvaret January 25, 2010 Rapporter Besvaret January 25, 2010 Jeg har talt med kommunen og fortalt at hverken min hustru eller jeg har indkomst i Sverige, men fået oplyst at vi så bare skal omregne til svenske kroner og påføre dette beløb. Jeg ville mene at for at sammenligne med en svensk indkomst vil det være fair også at tage højde for sociale avgifter da svenske indkomster altid er "netto" disse sociale avgifter, mens danske indkomster er "brutto" sociale afgifter. Svenske sociale avgifter er vist 31,42% Så I bør efter omregning dividere jeres løn med 1,3142
Nils Besvaret January 25, 2010 Rapporter Besvaret January 25, 2010 Prøv med lidt logik Kan dette være rigtigt? - vi nul-deklarerer jo til Skatteverket .. burde disse omkostninger ikke blive dækket af den store check som Danmark sender til Sverige hvert år? (ja, som jeg godt er klar over ikke er stor nok og aldrig når til Skåne) Du mener altså, at fordi du betaler skat, skal du ikke betale for fritidsordningen. Men dine svenske naboer betaler jo også skat - blot på mere direkte vis. Skal de så også slippe?
Thomas Besvaret January 25, 2010 Rapporter Besvaret January 25, 2010 Vi har boet i Sverige i 2 1/2 år og hidtil betalt SEK 50,-/md til Fritids ordningen, men har nu fået brev om at vi skal oplyse vores indtægt der så bestemmer hvilken månedlig ydelse vi skal betale. Jeg har talt med kommunen og fortalt at hverken min hustru eller jeg har indkomst i Sverige, men fået oplyst at vi så bare skal omregne til svenske kroner og påføre dette beløb. Kan dette være rigtigt? - vi nul-deklarerer jo til Skatteverket .. burde disse omkostninger ikke blive dækket af den store check som Danmark sender til Sverige hvert år? (ja, som jeg godt er klar over ikke er stor nok og aldrig når til Skåne) Hvad er jeres erfaringer - vi vil skulle betale højeste takst på sek 840/md. På forhånd tak! Syntes du ærligt talt ikke selv at det er rimeligt??? Og efter min mening burde i betale med tilbagevirkende kraft! Kan sku da ikk være sandt at du mener at mine skattepenge skal betale for at dit barn kan gå på "fritids" dem som bor i dk. Betaler da også selv. Selvom de betaler skat.
SanneJ Besvaret January 25, 2010 Rapporter Besvaret January 25, 2010 Kan dette være rigtigt? - vi nul-deklarerer jo til Skatteverket .. burde disse omkostninger ikke blive dækket af den store check som Danmark sender til Sverige hvert år? (ja' date=' som jeg godt er klar over ikke er stor nok og aldrig når til Skåne)[/quote'] Seriøst!? Håber sgu også I kommer til at betale med tilbagevirkende kraft! Tænk lige over hvordan vi har det med udlændinge i DK som vi ofte har en holdning om nasser på systemet...;)
Breznew Besvaret January 25, 2010 Rapporter Besvaret January 25, 2010 Seriøst!? Håber sgu også I kommer til at betale med tilbagevirkende kraft! Tænk lige over hvordan vi har det med udlændinge i DK som vi ofte har en holdning om nasser på systemet...;) vi fik altså at vide da vi henvendte os om at betale for skole og fritidshjem, at det blev betalt af den danske skat, som overførte milliader af penge til sverige. men daggis/förskola skulle vi betale for, som alle andre "naboer" :) jeg tror man lige skal forhøre sig om hvad der egentlig bliver spurgt om inden man kalder nogen for "nassere" :)
skallstorp Besvaret January 25, 2010 Rapporter Besvaret January 25, 2010 Lön Når man tager sin Svenske indtägt så er det alm. månedslön x 12. Så man skal ikke gange eller dividere noget. Men med en Dansk indtägt er det lige meget. Det bliver max betaling.Jeg ville mene at for at sammenligne med en svensk indkomst vil det være fair også at tage højde for sociale avgifter da svenske indkomster altid er "netto" disse sociale avgifter, mens danske indkomster er "brutto" sociale afgifter. Svenske sociale avgifter er vist 31,42% Så I bør efter omregning dividere jeres løn med 1,3142
skallstorp Besvaret January 25, 2010 Rapporter Besvaret January 25, 2010 Egenbetaling Det er jo en egenbetaling uanset om det er fritids eller dagis. Hvad skulle forskellen väre?vi fik altså at vide da vi henvendte os om at betale for skole og fritidshjem, at det blev betalt af den danske skat, som overførte milliader af penge til sverige. men daggis/förskola skulle vi betale for, som alle andre "naboer" :) jeg tror man lige skal forhøre sig om hvad der egentlig bliver spurgt om inden man kalder nogen for "nassere" :)
Breznew Besvaret January 25, 2010 Rapporter Besvaret January 25, 2010 Det er jo en egenbetaling uanset om det er fritids eller dagis. Hvad skulle forskellen väre? JEG ved det ikke, og forstår faktisk heller ikke HVORFOR vI ikke skulle/skal betale for det, men kan være vi er oplyst forkert! men at kalde mig for en nasser, hvis vi er oplyst forkert, finder jeg sgu stadig lige strengt nok :)
Miriam Besvaret January 25, 2010 Rapporter Besvaret January 25, 2010 stiller mig i samme kø som andre herinde, og håber da også det bliver med tilbagevirkende kraft.....840 sek er jo ingen ting....... og kan da også undre mig over nu du skriver at du godt ved at "pengene" aldrig når til Skåne, hvorfor så tvivle på om du skal betale....
SanneJ Besvaret January 25, 2010 Rapporter Besvaret January 25, 2010 JEG ved det ikke, og forstår faktisk heller ikke HVORFOR vI ikke skulle/skal betale for det, men kan være vi er oplyst forkert! men at kalde mig for en nasser, hvis vi er oplyst forkert, finder jeg sgu stadig lige strengt nok :)Ok. Jeg vil først kalde dig nasser (hvad det så end er, jeg ville nok hellere kalde dig nasserøv;)) HVIS/NÅR du brokker dig over at skulle betale efter at du er blevet bevidst om det:) Men det jeg mener er bare, at hvis os der betaler skat i sverige skal betale, hvorfor skulle jer der betaler skat i DK så ikke? Det forstår jeg ikke, vi betaler alle skat men skal betale alligevel, så kan det vel være ligemeget hvilket land man betaler skat i?
Breznew Besvaret January 25, 2010 Rapporter Besvaret January 25, 2010 Ok. Jeg vil først kalde dig nasser (hvad det så end er, jeg ville nok hellere kalde dig nasserøv;)) HVIS/NÅR du brokker dig over at skulle betale efter at du er blevet bevidst om det:) Men det jeg mener er bare, at hvis os der betaler skat i sverige skal betale, hvorfor skulle jer der betaler skat i DK så ikke? Det forstår jeg ikke, vi betaler alle skat men skal betale alligevel, så kan det vel være ligemeget hvilket land man betaler skat i? jeps, ok, og ja er enig.. :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu