homer132 Skrevet January 28, 2010 Rapporter Skrevet January 28, 2010 Jeg har en ansat som påstår at han tidligere har opdelt sit fradrag, sådan at SU anvendte hovedkortet, samt job ved siden af anvendte det resterende fradrag på 1500 kr. Multidata siger det må han ikke. Kan godt se at han naturligvis skal kunne udnytte hele sit fradrag, men hvis kun en lønudbetaler kan anvende hovedkort. Hvem har ret?
jolin Besvaret January 28, 2010 Rapporter Besvaret January 28, 2010 Jeg har en ansat som påstår at han tidligere har opdelt sit fradrag, sådan at SU anvendte hovedkortet, samt job ved siden af anvendte det resterende fradrag på 1500 kr. Multidata siger det må han ikke. Kan godt se at han naturligvis skal kunne udnytte hele sit fradrag, men hvis kun en lønudbetaler kan anvende hovedkort. Hvem har ret? Multidata (er jeg ret sikker på)
LotteB Besvaret January 28, 2010 Rapporter Besvaret January 28, 2010 Ja, Multidata har ret. Iflg. Kildeskatteloven må hovedkortet kun benyttes af én lønudbetaler ad gangen.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu