Eg Egemarke Skrevet February 23, 2010 Rapporter Skrevet February 23, 2010 Ja jeg fatter ikke meget af det her kamera jungle. Kort fortalt, jeg vil gerne have et digital kamera, hvor jeg kan skifte linserne ?!? Dette hedder vel system kamera ikk ! Det skal kunne tage en masse billeder i hurtig rækkefølge, samt være i en anstændig opløsning Så langt så godt. Men hvad skal jeg have, hvad skal det koste osv Jeg er træt af "kodak Moments" på mobil telefonen og et almindeligt digital kamera er heller ikke en mulighed, da kameraet ikke kan vokse sammen med mine evner, eller udbygges senere.
ice Besvaret February 23, 2010 Rapporter Besvaret February 23, 2010 Man ville nok kalde det et spejlrefleks eller et SLR kamera i daglig tale. Alt efter budget og interesse, kan man sige at det nok skal være et godt begynder kamera, og her er det nye Canon 550D et godt bud. http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_550D/index.asp man kunne så vælge at købe et allround objektiv som kan klare det meste med et rimelig godt resultat http://www.tamron.com/lenses/prod/18270_vc.asp Det sæt koster omkring 9.000 og er et godt begynder set med massere af muligheder.
Frakkel Besvaret February 23, 2010 Rapporter Besvaret February 23, 2010 Jeg vil igen anbefale et lille system kamera som olympus ep2. Der er så mange med de større spejlreflekskameraer som ikke gider at slæbe dem med, fordi de er alt for store. Resultatet bliver så at de får taget mange billeder med lommekameraet i stedet for det forchromede dyre spejlreflekskamera. Størrelse har en betydning!
samson Besvaret February 23, 2010 Rapporter Besvaret February 23, 2010 Surprice surprice, Frakkel ;) Jeg vil nu sige at det er hip som hap om man vælger Olympus, Canon, Nikon eller i visse tilfælde Pentax - de kan stort set alle det samme, har samme udstyrs-program og leverer (med marginelle forskelle) samme resultat! Så egentlig er det kun et spørgsmål om personlige prioriteringer og smag. Har man i forvejen Canon, syntes man måske det er smart med et DSLR som bruger samme begreber og piktogrammer, eller er man vildt begejstret for udbudet af objektiver til Nikon, eller igen måske den mere kompakte størrelse Olympus er lykkedes med. Tag ud og prøv og føl på det, og se evt sammenlignings billeder og dan dig en mening om hvad du selv vægter højest. Skarphed, farve-gengivelse eller mætning, og så læs lidt reviews på fx www.dpreview.com God jagt... Jeg vil igen anbefale et lille system kamera som olympus ep2. Der er så mange med de større spejlreflekskameraer som ikke gider at slæbe dem med, fordi de er alt for store. Resultatet bliver så at de får taget mange billeder med lommekameraet i stedet for det forchromede dyre spejlreflekskamera. Størrelse har en betydning!
michael k Besvaret February 23, 2010 Rapporter Besvaret February 23, 2010 Man ville nok kalde det et spejlrefleks eller et SLR kamera i daglig tale. ikke i sverige !! de skal som vi alle ved ha deres egne ord for mange ting .. om det så hedder noget andet i hele resten af verden så skal det da hedde noget andet på svensk ..
Don A Besvaret February 23, 2010 Rapporter Besvaret February 23, 2010 ikke i sverige !! de skal som vi alle ved ha deres egne ord for mange ting .. om det så hedder noget andet i hele resten af verden så skal det da hedde noget andet på svensk .. på svensk hedder det et System kamera.
ice Besvaret February 23, 2010 Rapporter Besvaret February 23, 2010 ikke i sverige !! de skal som vi alle ved ha deres egne ord for mange ting .. om det så hedder noget andet i hele resten af verden så skal det da hedde noget andet på svensk .. Man kunne jo antage at efter som hele teksten er på Dansk så må man vel gengive hvad det hedder på Dansk, eller det er måske bare mig.
Menace Besvaret February 23, 2010 Rapporter Besvaret February 23, 2010 For at guide dig er det nemmest at sige hvilket leje du ønsker at starte i rent økonomisk
michael k Besvaret February 23, 2010 Rapporter Besvaret February 23, 2010 på svensk hedder det et System kamera. ja precis det jeg mener... hverken spejlrefleks eller dslr... ice: mjaeh men eftersom langt de fleste herinde bor i sverige ..
Don A Besvaret February 23, 2010 Rapporter Besvaret February 23, 2010 ja precis det jeg mener... hverken spejlrefleks eller dslr... ice: mjaeh men eftersom langt de fleste herinde bor i sverige .. ahhh ikke helt rigtig,, det kan også hedder systemkamera DSLR. D = Digital.
Frakkel Besvaret February 23, 2010 Rapporter Besvaret February 23, 2010 Hvis man snakker om pen serien fra Olympus er den korrekte betegnelse et system kamera, da der ikke er noget spejl i. Olympus har erkendt at folk godt kan lide små kameraer og har derfor fjernet spejlet men beholdt muligheden for at skifte til andre objektiver.
Gio Besvaret February 23, 2010 Rapporter Besvaret February 23, 2010 Hvis man snakker om pen serien fra Olympus er den korrekte betegnelse et system kamera' date=' da der ikke er noget spejl i. Olympus har erkendt at folk godt kan lide små kameraer og har derfor fjernet spejlet men beholdt muligheden for at skifte til andre objektiver.[/quote']Pris-klassen er dog ikke for de sarte - og udbuddet indenfor four thirds / micro four thirds-standarden er dog heller ikke overvældende...endnu. Men det ser lovende ud, når det hele lige får lov at modnes lidt mere. For at gentage andre, så er det overmåde interessant at høre hvilken prisklasse du vil starte i, samt hvad dine motiver overvejende vil bestå af.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu