Jump to content

Er det nemmere at finde en god lejebolig i Malmø end i Købenahvn?

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er 31 og har boet i Århus hele mit liv, hvilket mildest talt hænger mig langt ud af halsen efterhånden, da jeg synes det er en lorteby. Desuden kender jeg flere som er flyttet til København. Jeg har nu fundet en lejlighed i KBH i 2 måneder fra og med 11 april, hvorefter jeg skal ud og finde et nyt lejemål. Så vidt jeg kan se på nettet er det både ekstremt svært og dyrt i leje at finde en ordentlig lejerlejlighed i Kbh og de nærmeste forstæder--medmindre man kender nogen, hvilket jeg ikke gør. Jeg er kun interesseret i mindst 60 kvm til en leje på ikke over 6000 kr om måneden da jeg modtager førtidspension, men dette er tilsyneladende umuligt at finde i Kbh... Er det nemmere at finde lejemål i Malmø som lever op til disse krav end i Kbh, og er de også billigere i månedlig leje? På forhånd tak.

Besvaret
Jeg er kun interesseret i mindst 60 kvm til en leje på ikke over 6000 kr om måneden da jeg modtager førtidspension, men dette er tilsyneladende umuligt at finde i Kbh... Er det nemmere at finde lejemål i Malmø som lever op til disse krav end i Kbh, og er de også billigere i månedlig leje? På forhånd tak.
Du bliver vidst nødt til at ændre lidt på dine krav... >60 kvm til <6000,- kan du godt skyde en hvis pil efter -måske er det muligt i Malmö, hvis det er 6000,- danske, men det er også svært at finde lejebolig her. Brug søgefunktionen til at finde tråde om lejebolig, der finder du mange gode tips og råd. Men SKAL det være Kbh el. Malmö? Jeg mener, hvis du er førtidspensionist, SKAL du så bo i de dyreste byer? Du kan komme en del længere for pengene i omegnskommunerne. Og selvom lejebolig er billigere herovre skal du tænke på at du i så fald har flere udgifter i transport (hvis du skal til DK). Tjek også om du er stavnsbundet til DK hvis du skal modtage førtidspension, kender ikke reglerne, synes bare jeg har hørt om visse skrækeksempler, ikke sikkert der er noget om det, men for en sikkerheds skyld -ellers er der måske andre herinde der ved om det kan blive et problem :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...