Guest PeterK Skrevet March 1, 2010 Rapporter Skrevet March 1, 2010 Har en Vista:sick: PC som pludselig er gået sort. Eneste text jeg kan få frem er please insert system disk og den har jeg ikke??? Hvad kan man så gøre?? Har ingen vigtige dato gemt på PC.
larsk Besvaret March 1, 2010 Rapporter Besvaret March 1, 2010 Lyder som om harddisken ikke bliver anerkendt? Hvis Bios ikke ser harddisken, så kan du åbne kabinettet (efter at have taget strømkablet af) og sikre dig at ledningerne til harddisken sidder fast / på plads Strøm på og boot - Hvis Bios ser harddisken, så er det Hirens Bootdisk fra CD-rom drevet, og prøv en diskrepair. Det er ofte af bootsporet er bliver defekt, og det kan fixes ret let.
Guest PeterK Besvaret March 1, 2010 Rapporter Besvaret March 1, 2010 Lyder som om harddisken ikke bliver anerkendt? Hvis Bios ikke ser harddisken, så kan du åbne kabinettet (efter at have taget strømkablet af) og sikre dig at ledningerne til harddisken sidder fast / på plads Strøm på og boot - Hvis Bios ser harddisken, så er det Hirens Bootdisk fra CD-rom drevet, og prøv en diskrepair. Det er ofte af bootsporet er bliver defekt, og det kan fixes ret let. Alt er tilkoblet og ser fint ud!! HDén arbejder slet ikke når jeg lytter til den og det er som om PC ikke rigtig kan slukkes DEn ser ikke HD. Hvis jeg köber en ny tilsvarende HD er skaden så löst? KAn man downloade vista igen, da det var preinstalleret på PC? S/N-nummer står på PC!!
Sali1987 Besvaret March 2, 2010 Rapporter Besvaret March 2, 2010 Den "fejlbesked" har jeg stødt på før, selv om den skriver "insert system disk and press enter" (mener jeg) så betyder det ikke altid at selve harddisken mangler. Ofte er det windows styresystemet som er røget. Dvs ind med Hirens boot cd hvis du vil redde indholdet... findes en del alternativer også... du kan også bare smide en vista/xp/win7 skive og boote den.... installer windows påny. Den skulle gerne kunne se disken... Kan den ikke det, så er den muligvis røget. Men tjek det i bios i første omgang... går ud fra at du IKKE kører raid...
jpc Besvaret March 2, 2010 Rapporter Besvaret March 2, 2010 KAn man downloade vista igen, da det var preinstalleret på PC? S/N-nummer står på PC!! Lige for at berolige dig: Du kan bruge en anden Vista-cd til at installere igen. Hvis det blot er samme vista-udgave (f.eks. home premium) kan du bruge s/n fra etiketten på din pc.
Guest PeterK Besvaret March 2, 2010 Rapporter Besvaret March 2, 2010 Lige for at berolige dig: Du kan bruge en anden Vista-cd til at installere igen. Hvis det blot er samme vista-udgave (f.eks. home premium) kan du bruge s/n fra etiketten på din pc. Og hvis jeg slet ikke har en Vista CD?:( men har licensen via etiketten på pc)
Homer Besvaret March 2, 2010 Rapporter Besvaret March 2, 2010 Hvilken Vista-version er det? Har vist noget recovery liggende i en skuffe...
Guest PeterK Besvaret March 3, 2010 Rapporter Besvaret March 3, 2010 Hvilken Vista-version er det? Har vist noget recovery liggende i en skuffe... HOme premium edition..................Fluks låne tak:)?
Homer Besvaret March 3, 2010 Rapporter Besvaret March 3, 2010 afhentet i Ørestad, eller skal jeg lade den tilgå Metalbuen pr. firmapost? :D
Guest PeterK Besvaret March 3, 2010 Rapporter Besvaret March 3, 2010 afhentet i Ørestad' date=' eller skal jeg lade den tilgå Metalbuen pr. firmapost? :D[/quote'] Firmapost foreträkkes..............Så får du enten lov til at pröve min bil eller 5%rabat hvis Du köber for over 10.000kr börnetöj inden söndag:D Ehh og tak!
webodin Besvaret March 7, 2010 Rapporter Besvaret March 7, 2010 Recovery... Har en Vista:sick: PC som pludselig er gået sort. Eneste text jeg kan få frem er please insert system disk og den har jeg ikke??? Hvad kan man så gøre?? findes der ikke en Recovery mulighed under opstart.... f.eks. på en HP bærebar skal man trykke på F11...
Menace Besvaret March 7, 2010 Rapporter Besvaret March 7, 2010 Hvis den ikke detectere harddisken er det sku rimeligt svært at komme ind i recovery-consol på hvilken som helst pc....
webodin Besvaret March 7, 2010 Rapporter Besvaret March 7, 2010 Hvis den ikke detectere harddisken er det sku rimeligt svært at komme ind i recovery-consol på hvilken som helst pc.... det jo spørgsmål om det er det.... .. jeg vil starte maskinen med en Live Linux.... og se om det er det...
Menace Besvaret March 7, 2010 Rapporter Besvaret March 7, 2010 well.. jeg ville bruge sata/ide to usb, men da alle ikke har en livedisk eller en sata to usb liggende og da maskinen ikke virker er det rimeligt svært er downloade en livedisk.....
briped Besvaret March 7, 2010 Rapporter Besvaret March 7, 2010 well.. jeg ville bruge sata/ide to usb' date=' men da alle ikke har en livedisk eller en sata to usb liggende og da maskinen ikke virker er det rimeligt svært er downloade en livedisk.....[/quote'] Nu spørger OP jo selv at han kan hente en Vista på nettet, så kan han vel også hente en Live CD :)
Menace Besvaret March 7, 2010 Rapporter Besvaret March 7, 2010 underligt så at få den tilsendt... tager ca. 2 min at suge den fra nettet og så lige indtaste sin egen kode jo.... :th2:
webodin Besvaret March 9, 2010 Rapporter Besvaret March 9, 2010 Live Linux on USB stick well.. jeg ville bruge sata/ide to usb' date=' men da alle ikke har en livedisk eller en sata to usb liggende og da maskinen ikke virker er det rimeligt svært er downloade en livedisk.....[/quote'] der findes en mulighed med LiveUSB, og her er der en guide til hvor nemt enlige det er at lave en LiveUSB dongle fra en windows maskine
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu