Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

For bare et par år siden var jeg ikke i tvivl om at Laserprintere var ditto blæk totalt overlegne til semiproffesionelt brug, men: Er der nogle her som har erfaringer med nyere store blækprintere, mht økonomi omkring udskrivning og vedligehold? Har bla. kigget på HP Officejet Pro 8500 / BROTHER MFC-6890CDW MFP A3 og syntes man får utrolig meget for pengene sammenlignet med tilsvarende laserprintere.... Jeg udskriver hver dag 60-70 sider text, og har behov for at kunne scanne m.m. Er lidt tiltrukket af de nye XL printerpatroner med mange udskrifter i. Tak for input... TNI

Besvaret

Det eneste jeg ville bruge blæk til, er billeder på fotopapir. Alt andet = laser. Desuden har multifunktions-maskinerne for meget der kan gå i stykker. Og blæk er bare noget gylle, medmindre vi bevæger os op i storformat. Og selv dér har de sine problemer, hvis man ikke vedligeholder og er over dem. Jeg ville købe en god laser-pronter, og ved siden af en flatbed-scanner. Fås til samme pris som multi-altrene.

Besvaret

Hvis du gerne vil have blæk / multifunktions printeren var det her måske en mulighed http://www.trustedreviews.com/printers/review/2009/03/13/HP-Officejet-Pro-8500-Wireless-Inkjet-Printer/p1 Som skulle være rimelig i driftsomkostninger. Jeg kender den dog ikke og er helt enig med GIO at hvis det er udskrift i S/H og indscanning du primært har brug for så er en laserprinter og scanner "ved siden af" den rigtige løsning. Hvis du har behov for farveudskrift skal du være meget OBS på de løbende omkostninger, der er en del af de små farvelasere der er ret pebrede i forbrugsstoffer. (det samme gælder for blæk printerene, men ofte har laserprinterne ry for at være billige i drift, det gælder ikke altid for de små modeller).

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...