skallstorp Skrevet March 23, 2010 Rapporter Skrevet March 23, 2010 Jeg har ringet til et låsefirma. De siger at man ikke stiller låse om, men bytter cylinderen:confused: Er det normalt? Jeg har for mig at det er mere eller mindre normalt at få stillet låsen om i DK. Vi havde lige besög i går aftes af nogen med nögle:mad:
larscph Besvaret March 23, 2010 Rapporter Besvaret March 23, 2010 Surt... :( Er prisen ikke cirka hip som hap om man gør det ene eller det andet?
skallstorp Besvaret March 23, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret March 23, 2010 Prisen Jo, det er åbenbart lige meget om det er det ene eller det andet. Bare närigheden der tog mig.
Basse Besvaret March 23, 2010 Rapporter Besvaret March 23, 2010 Jo' date=' det er åbenbart lige meget om det er det ene eller det andet. Bare närigheden der tog mig.[/quote'] Man kan spare på 5 ørene og lade kronerne rulle - billigt i starten, rigtig dyrt i slutningen :D
skallstorp Besvaret March 23, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret March 23, 2010 Ok ok Jaja. Men når man lige er hjemvendt fra ferie:laugh: Men tanke er bare at cylindren ikke fejer noget.Man kan spare på 5 ørene og lade kronerne rulle - billigt i starten' date=' rigtig dyrt i slutningen :D[/quote']
larsk Besvaret March 23, 2010 Rapporter Besvaret March 23, 2010 Jaja. Men når man lige er hjemvendt fra ferie:laugh: Men tanke er bare at cylindren ikke fejer noget. Ubudne gæster med nøgle? Det lyder IKKE rart Vi fik alle låse skiftet, da vi købte hus, netop fordi vi ikke vidste om der var flere nøgler derude. Låsesmeden skiftede alle cylindre, men vi fik som gevinst at vi kan klare alle låse med 1 nøgle nu :th2: Kostede vist 12-1500 sek, men det var så også 5 låse.
alexzuz Besvaret March 23, 2010 Rapporter Besvaret March 23, 2010 Ruko 5 stifts Vi skiftede også alle låsene et par måneder efter vi flyttede ind. Vi fik en masse lange nøgler hvor en del var nyere kopier, så vi besluttede at indfører lidt dansk låseteknik:) Fik en ven til en ven, der er låsesmed i DK, til at sætte 4 stk. 5 stifts cylindere i fra Ruko rundt omkring huset. Kostede godt nok 1800 danske, men syntes det var det værd.
skallstorp Besvaret March 23, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret March 23, 2010 Nej Nej, det er ikke rart. Vi har boet her siden Maj, så det er underligt. Min tanke er lidt dem der gjorde rent da vi overtog huset. Men hvorfor först nu?Ubudne gæster med nøgle? Det lyder IKKE rart Vi fik alle låse skiftet, da vi købte hus, netop fordi vi ikke vidste om der var flere nøgler derude. Låsesmeden skiftede alle cylindre, men vi fik som gevinst at vi kan klare alle låse med 1 nøgle nu :th2: Kostede vist 12-1500 sek, men det var så også 5 låse.
samson Besvaret March 23, 2010 Rapporter Besvaret March 23, 2010 Nej' date=' det er ikke rart. Vi har boet her siden Maj, så det er underligt. Min tanke er lidt dem der gjorde rent da vi overtog huset. Men hvorfor först nu?[/quote'] Vel fordi i var på ferie ;) Skræmmende hvis de har holdt øje med det!!
skallstorp Besvaret March 23, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret March 23, 2010 Hjemme igen Nej, er skam lige kommet hjem. De kom såmænd igår aftes. Jeg troede først det var ungerne (Voksne unger) der var gået ud. Jeg råbte op, vi har nemlig en aftale om at de kommer ind i stuen før de går ud når jeg tror at de sover. Men nej, døren blev LÅST igen. Først da jeg stod i gangen gik det op for mig at der blev låst op ude fra. Vel fordi i var på ferie ;) Skræmmende hvis de har holdt øje med det!!
larscph Besvaret March 23, 2010 Rapporter Besvaret March 23, 2010 Vi fik alle låse skiftet' date=' da vi købte hus, netop fordi vi ikke vidste om der var flere nøgler derude. Låsesmeden skiftede alle cylindre, men vi fik som gevinst at vi kan klare alle låse med 1 nøgle nu :th2: Kostede vist 12-1500 sek, men det var så også 5 låse.[/quote'] Yes - ditto... Før havde jeg også 3 forskellige nøgler til hus og vaskehus - nu har vi én til det hele og ingen nøgler i omløb nogen steder. Det er altså pengene værd lige at få på plads.
Basse Besvaret March 23, 2010 Rapporter Besvaret March 23, 2010 I foreningen hvor jeg bor, er det almen praksis at man skifter låsen på hoveddøren ud når lejligheden er solgt. Det betaler sælger for - Det er en ganske god praksis syns jeg. Eneste lås der ikke blir skiftet er den nederste sikkerhedslås - men det gør jo ikke noget når hovedlåsen er skiftet og det er en sikkerhedsdør :D
skallstorp Besvaret March 25, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret March 25, 2010 Ny lås Så er der byttet cylinder. Måtte köbe den hos den lokale låsepusher. Nåede desvärre ikke at låse kanon tilbuddet fra ham her: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=17814 Det er desvärre ikke altid jeg kan logge ind:sick: Nu skal vi bare have alarmen vi köbte i Oktober tilsluttet. Den er sat op, hvorfor der ikke lige er sket mere....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu