Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Du får et klip i kortet såfremt du er til unødig ulempe under en igangværende overhaling. Så NEJ...det skal han ABSOLUT ikke. Tsk tsk..............
Du får også et klip (plus det løse) for at køre over 140 på broen eller 120 i tunnellen.
  • Svar 75
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Du får også et klip (plus det løse) for at køre over 140 på broen eller 120 i tunnellen.
http://www.dba.dk/asp/sektion/ordbog/Detail.asp?ArtikelId=37054 Jeg er især vild med sætningen: 'Selv om udgangspunktet må være, at man skal overholde fartgrænserne, kan det også være praktisk at vide, hvornår der uddeles klip. Motor har derfor udregnet nedenstående tabel over, ved hvilken hastighed, man får et klip i kørekortet.' BØLLER :D
Besvaret
GAAAAAAAABBBB - hvor tit skal vi blive ved at høre på det ævl :sick::sick::sick:
du kan da ikke være i tvivl når du går ind i sådan en tråd, hvorfor lader du så ikke bare vær med at læse den ???
Besvaret

Ja men det er mit eget problem....overholder du ikke dine vigepligter, så er DU lige pludselig MANGES problem ;) Dét er forskellen. Hold endelig ikke på din ret til at trække ud, selvom du kun køre 110..... For det kan koste dig 3 klip lyn hurtigt, såfremt du gør det lige i hovedet på en betjent. Hr. Wannabee politibetjent.....:love2:

Besvaret
du kan da ikke være i tvivl når du går ind i sådan en tråd' date=' hvorfor lader du så ikke bare vær med at læse den ???[/quote'] Nå ja, det er jo klart at en advarsel mod en, der tilsyneladende kører vanvittigt, ender i det sædvanlige forsvar for farttåbernes ret til venstre kørebane :sick:
Besvaret
www.dsb.dk Tror det er bedre for dig..... Du virker ikke som en der kan håndtere alle de mange indtryk det gi'r at færdes på offentlig vej. ;)
Nå ja' date=' det er jo klart at en advarsel mod en, der tilsyneladende kører vanvittigt, ender i det sædvanlige forsvar for farttåbernes ret til venstre kørebane :sick:[/quote']
Besvaret

Vil nu give Kvist ret. Igen en tråd som har udviklet sig til retten til at køre stærkt, oppe imod det at man skal holde til højre. Det er sgu da utroligt, at i gider blive ved med at diskuterer det. I bliver aldrig enige alligevel, og i gør alligevel som det passer jer. Så bliv da enige om det tosser!!! Og lad debatten flyde med mere interessante emner:)

Besvaret
Vil nu give Kvist ret. Igen en tråd som har udviklet sig til retten til at køre stærkt, oppe imod det at man skal holde til højre. Det er sgu da utroligt, at i gider blive ved med at diskuterer det. I bliver aldrig enige alligevel, og i gør alligevel som det passer jer. Så bliv da enige om det tosser!!! Og lad debatten flyde med mere interessante emner:)
Jeg advokerer nu ikke for retten til, at køre hurtigt - jeg appellerer blot til, at man tager hensyn til hinanden i trafikken. UANSET hvordan man kører :lol: Dette mener jeg i øvrigt ikke, at man kan diskutere nok :tongue2:
Besvaret
http://www.dba.dk/asp/sektion/ordbog/Detail.asp?ArtikelId=37054 Jeg er især vild med sætningen: 'Selv om udgangspunktet må være, at man skal overholde fartgrænserne, kan det også være praktisk at vide, hvornår der uddeles klip. Motor har derfor udregnet nedenstående tabel over, ved hvilken hastighed, man får et klip i kørekortet.' BØLLER :D
Hehe plus det er jo lidt fjollet at han så ikke også lige understreger hvornår man mister pappet. Et klip er blot en ost'ma'. Lidt mere information fra nogen der burde vide det :) http://www.politi.dk/da/borgerservice/korekort/frakendelse_koerekort/
Besvaret
Jeg advokerer nu ikke for retten til, at køre hurtigt - jeg appellerer blot til, at man tager hensyn til hinanden i trafikken. UANSET hvordan man kører :lol: Dette mener jeg i øvrigt ikke, at man kan diskutere nok :tongue2:
Første fornuftige udtalelse i denne tråd!
Besvaret

og en overhaling skal ifölge färdselspolitiet kunne afvikles indenfor 500 m kan du ikke det MÅ DU IKKE OVERHALE noget langt de fleste der brokker sig over fartsynderne själden overholder ... hvis man er trät af at folk ligger i röven på en så träk ind svärere er det ikke og sker det i en overhaling så få overstået den overhaling hurtigt og stop piveriet folk som nöler i ydersporet er sjovt nok til ligeså meget gene som dem der körer for hurtigt og er ligeså galt på den ifölge färdselspolitiet.. og den der brokker sig allermest over dem der kommer i höj fart er som regel dem der ligger og fedter allermest rundt hvor de ikke hörer til .. der findes et specielt spor til jer.. det er har endda et navn som selv den mest retarderede tåbe kan fatte .. "KRYBESPORET"

Besvaret

Rolig nu.......... De ta're bare toget.... Noget de så ikke er klar over, er at tobet køre 180 i tunnelen og kan ikke bare lige skifte spor, såfremt der er noget der holder i vejen.... Men det taler vi ikke om. Lad dem nu bare..........:rolleye:

og en overhaling skal ifölge färdselspolitiet kunne afvikles indenfor 500 m kan du ikke det MÅ DU IKKE OVERHALE noget langt de fleste der brokker sig over fartsynderne själden overholder ... hvis man er trät af at folk ligger i röven på en så träk ind svärere er det ikke og sker det i en overhaling så få overstået den overhaling hurtigt og stop piveriet folk som nöler i ydersporet er sjovt nok til ligeså meget gene som dem der körer for hurtigt og er ligeså galt på den ifölge färdselspolitiet.. og den der brokker sig allermest over dem der kommer i höj fart er som regel dem der ligger og fedter allermest rundt hvor de ikke hörer til .. der findes et specielt spor til jer.. det er har endda et navn som selv den mest retarderede tåbe kan fatte .. "KRYBESPORET"
Besvaret

Synes ikke du kommenterede det med toget.......... Går du også op til chaufføren og be'r ham køre 90 igennem røret, fordi det jo er det mest forsvarlige???:lol:

Bare rolig tråden er stadig ung og det kan nå at gå grueligt galt endnu :D
Besvaret
Synes ikke du kommenterede det med toget.......... Går du også op til chaufføren og be'r ham køre 90 igennem røret, fordi det jo er det mest forsvarlige???:lol:
Ah jeg tænkte din tob kommentar var en retorisk joke til dig selv ..men du kan da lige få en kommentar Du har da ganske ret i hvis alle nu gjorde som den flinke lokofører og kører efter skiltningen og forholdene, samt husker at vores kørsel påvirker langt flere end blot os selv. Så kunne det da være at vi lovligt måtte køre lige så stærkt som toget.
Besvaret

Og du tænker SLET ikke på effekten af hastigheden i et tog fyldt med 700 mennesker der står som sild i en tønde?? Og som samtidig ikke engang er fastspændte..... Synes der er nogle retoriske og dobbeltmoralske islæt i din argumentation der ikke holder vand.... Kører toget galt kommer der et massivt antal ofre.....kører du galt i bil dernede, er det ikke sikkert der kommer et eneste. /joke on....Nu lider jeg af klaustrofobi.....Jeg må for alt i verden undgå panik, så derfor forsøger jeg at komme så hurtigt igennem røret som muligt...../joke off. Skal jeg lige poste en video med en bus der kører galt i en tunnel??? Spørg dig selv om du har sele på i bussen??? http://www.youtube.com/watch?v=OVlOnTm2W_4 Skal vi så ikke droppe det dobbeltmoralske pis...................

Ah jeg tænkte din tob kommentar var en retorisk joke til dig selv ..men du kan da lige få en kommentar Du har da ganske ret i hvis alle nu gjorde som den flinke lokofører og kører efter skiltningen og forholdene, samt husker at vores kørsel påvirker langt flere end blot os selv. Så kunne det da være at vi lovligt måtte køre lige så stærkt som toget.
Besvaret
Og du tænker SLET ikke på effekten af hastigheden i et tog fyldt med 700 mennesker der står som sild i en tønde?? Og som samtidig ikke engang er fastspændte..... Synes der er nogle retoriske og dobbeltmoralske islæt i din argumentation der ikke holder vand.... Kører toget galt kommer der et massivt antal ofre.....kører du galt i bil dernede, er det ikke sikkert der kommer et eneste. /joke on....Nu lider jeg af klaustrofobi.....Jeg må for alt i verden undgå panik, så derfor forsøger jeg at komme så hurtigt igennem røret som muligt...../joke off. Skal jeg lige poste en video med en bus der kører galt i en tunnel??? Spørg dig selv om du har sele på i bussen??? http://www.youtube.com/watch?v=OVlOnTm2W_4 Skal vi så ikke droppe det dobbeltmoralske pis...................
Det er ret pudsigt du nævner busser. Jeg er nærmest opvokset i en og det er pudsigt hvor mange buschauffører der er middelaldrende, overvægtige, stillesiddende, slikspisende og som ryger. Det bliver især spændende når det kombineres med langfart og sovende passangere. Ang. toget så er det i bund og grund lige meget om det er polstret med nyfødte. Så længe lokoføreren følger anvisningerne fra tårnet så er det ikke et spørgsmål om bremselængde, men blot om hvor lang tid turen tager. Og mens jeg morer mig med pladderballe trafikradio og Onkel Danny så ser jeg frem til at få at vide hvilke af mine kommentarer er dobbelt moralske
Besvaret

Det vil sige at jeg skal bare anskaffe mig et "tårn" der siger go' for det, og så bare gi' den gas??? Det er dobbeltmoralsk at du nævner den vanvittige fart i tunnelen, når toget, mindre end 2m væk, kører 180+ igennem det samme rør....med folk der ikke er spændt fast og ingen undvigemuligheder..... Det er jo kun et teknisk fejl der skiller normalen fra katastrofen dernede..... Så jeg synes du er hamrende dobbeltmoralsk når talen falder på hastigheden og de sindssyge bilister der kører over broen hver dag. Det er et mantra for dig....på trods af du ta'r toget. Der sker ikke en skid på broen og det er ubetinget den strækning der bliver kørt stærkest på i .dk. UDEN der sker uheld.....Man undrer sig jo hvorfor. Fart er jo dødeligt. Nej den eneste der er dødelig er ham der kører med hovedet oppe i røven og bevidst fremkalder farlige situationer fordi han tror han har retten på sin side.....at han kan tillade sig at overhale, bare han kører 112 km/t. Og det bare er ham fartmonsteret der skal bremse.....Dét er nemlig årsagen til rigtig mange ulykker. Tåber der stædigt holder på deres ret, som de ikke har...... vognbaneskift er satme den store synder blandt wannabee politibetjente.!!

Besvaret

/* Joke

Det vil sige at jeg skal bare anskaffe mig et "tårn" der siger go' for det, og så bare gi' den gas??? Det er dobbeltmoralsk at du nævner den vanvittige fart i tunnelen, når toget, mindre end 2m væk, kører 180+ igennem det samme rør....med folk der ikke er spændt fast og ingen undvigemuligheder..... Det er jo kun et teknisk fejl der skiller normalen fra katastrofen dernede.....
*/
Så jeg synes du er hamrende dobbeltmoralsk når talen falder på hastigheden og de sindssyge bilister der kører over broen hver dag. Det er et mantra for dig....på trods af du ta'r toget. Der sker ikke en skid på broen og det er ubetinget den strækning der bliver kørt stærkest på i .dk. UDEN der sker uheld.....Man undrer sig jo hvorfor. Fart er jo dødeligt. Nej den eneste der er dødelig er ham der kører med hovedet oppe i røven og bevidst fremkalder farlige situationer fordi han tror han har retten på sin side.....at han kan tillade sig at overhale, bare han kører 112 km/t. Og det bare er ham fartmonsteret der skal bremse.....Dét er nemlig årsagen til rigtig mange ulykker. Tåber der stædigt holder på deres ret, som de ikke har...... vognbaneskift er satme den store synder blandt wannabee politibetjente.!!
Nu har jeg godt nok taget bilen over mere end toget i år, men lad det ligge. Hvis du læser efter igen, så vil du se at mine kommentarer er fokuseret på det enkelte scenarie hvor folk kommer kørende op i røven på forankørende og skal blinke løs. Resten er dine fordomme. Jeg holder stadig på at Vicksens kommentar er den eneste fornuftige i denne tråd. Det kunne være den første og eneste paragraf i Utopias trafiklov.
Besvaret

I perioden 1995-2004 var der gennemsnitligt 18 alvorligt tilskadekomne eller dræbte personer om året i forbindelse med ulykker ved jernbanetrafik. Heraf var de 5 passagerer, 3 ansatte ved banen og 9 andre personer. Der var gennemsnitligt 8 dræbte personer ved jernbaneulykker om året. Heraf var 1 passager og 1 ansat ved banen. Regnet i forhold det udførte transportarbejde i samme periode var der 0,2 alvorligt tilskadekomne og 0,1 dræbte personer pr. mia. personkm med tog. kilde: http://www.dst.dk/pukora/epub/upload/3430/dansk.pdf

Besvaret

A: Gid folk ikke kørte så stærkt på broen. B: Jamen hør nu her lille ven, man må altså heller ikke ligge og dovne den i yderbanen, det står i xx paragraf i xx lov - det giver xx klip i kørekortet og helt ærlig, statistisk set giver det mange mange mange flere ulykker, at folk gør dét end at jeg, der kører så blændende godt med gode dæk i en god bil med fantastiske bremser, kører for stærkt - kan I da ikke forstå, at jeg har langt mere ret til kørebanen, fordi jeg nu kører så godt, end I har? A: Jamen, man må altså heller ikke køre for stærkt.... B: Nej helt ærligt dit dobbeltmoralske fjols, du skal altså ikke komme her og lære mig noget - kan du da ikke forstå, at det er meget meget farligere at folk trækker ud og overhaler med 90 km/t og ikke bruger deres spejle, og du skulle BARE lige prøve at gøre det foran en betjent, og kan du ikke bare bruge toget, så vi andre, som er blændende billister og aldrig laver fejl og altid kan overskue alting i hele verden eller i hvert fald i trafikken bare kunne køre, som vi havde lyst til, og har du for øvrigt bemærket hvor hurtigt toget kører og hvor farligt det er, og sæt dig så over i det, selvom jeg lige har sagt, at det er møgfarligt. A: OK, du har overbevist mig - jeg vil aldrig mere lægge mig i venstre vognbane, for jeg kan godt se, at den har du mere ret til end mig. Jeg foreslår, at vi opretter en hjemmeside, eller en sms-kæde, hvor de gode billister kan melde, når de er på vej ud i trafikken, så vi andre med behørig respekt kan sørge for ikke på nogen måde at hindre deres tur hjem (eller ud). At man så altså heller ikke må køre for stærkt og nok heller ikke skal gøre dét foran en betjent er i denne sammenhæng ganske ligegyldig. :rolleyes:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...