Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Håber der er nogle der kan hjælpe. Efter afbrudt strøm i 5 dage ( var på ferie ), kommer jeg hjem og sætter stikket i til den stationære. Kabinettet tænder og blæserne starter som sædvanligt, men skærmen får intet signal. slukker og tænder igen et par gange, intet signal. Tager min bærbare og smider stikket i til monitoren, funker fint. Lader den stationære stå, men den ses heller ikke på netværket. Så det er vel ikke skærmkortet der er noget i vejen med? Computeren booter vel slet ikke? Nogen der kan hjælpe? /Jimmy

Besvaret

Det kan være en hel masse desværre. Skærmkort, CPU eller bundkort men i visse tilfælde kan det også være strømforsyningen. Det letteste er at fejlsøge det ved at udskifte de forskellige komponenter, start med skærmkortet :)

Besvaret

Skærmkort er det første den leder efter..... Så kommer den ikke videre, booter den ikke...

Håber der er nogle der kan hjælpe. Efter afbrudt strøm i 5 dage ( var på ferie ), kommer jeg hjem og sætter stikket i til den stationære. Kabinettet tænder og blæserne starter som sædvanligt, men skærmen får intet signal. slukker og tænder igen et par gange, intet signal. Tager min bærbare og smider stikket i til monitoren, funker fint. Lader den stationære stå, men den ses heller ikke på netværket. Så det er vel ikke skærmkortet der er noget i vejen med? Computeren booter vel slet ikke? Nogen der kan hjælpe? /Jimmy
Besvaret

Computere har ikke de store problemer med at boote uden skærmkort ;) Kommer helt an på hvad "Halt On" indstillingerne står til i BIOS. Som regel står de til "all but keyboard". Som regel kan man dog også trykke F1 for at fortsætte boot hvis den står i den Halt tilstand. PSU ville nok være mit første bud, men man kan altid lave et par hurtige tests med at hive RAM og/eller CPU ud. Hvis CPU eks. er defekt kan den nogen gange godt bare hænge, men hvis man hiver den ud vil Motherboard som regel brokke sig over manglende CPU ved at give nogen Beep Codes.

Besvaret

Lyder til at være harware problemer, men må nok lade være med at åbne den. Der er stadig et par måneders garanti tilbage. Tak for hjælpen.

Besvaret
Lyder til at være harware problemer' date=' men må nok lade være med at åbne den. Der er stadig et par måneders garanti tilbage. Tak for hjælpen.[/quote'] Er det en Dell? Hvis det er, kunne det være interessant at høre hvor længe reparationen tager :)
Besvaret
Lyder til at være harware problemer' date=' men må nok lade være med at åbne den. Der er stadig et par måneders garanti tilbage. Tak for hjælpen.[/quote'] Hvis det er en Dell må man selv åbne og fejlsøge, så længe man holder sig til CRU (Customer Replaceable Units), som er dele der er markeret med grønt eller fastspændt med grønt plastik.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...