Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Hørte nogen på jobbet snakke om at man skulle holde sin motor ren ved at give den en ordentlig spand høvl en gang i mellem (kan så diskuteres om man kan det med 68HK). altså noget med fuld gas i 3. gear på motorvejen. 1. er det rigtigt? 2 er det bedst at gøre det lige før service så skidtet kommer i en gamle olie der ryger ud, eller skal man gøre det når der lige er kommet ny olie på som kan tage skidtet? Mvh Dennis

Besvaret

De har taget pis på dig Dennis....Det eneste der hjælper er sømmet i kælderen i højeste gear i flere timer hvis muligt. Det er det eneste der kan gøre din motors forbrænding varm nok til at forbrænde de olierester og benzinrester du har i olie og kamre.

Besvaret
De har taget pis på dig Dennis.....
Det tror jeg gerne. Jeg har absolut ingen forstand på biler
Det eneste der hjælper er sømmet i kælderen i højeste gear i flere timer hvis muligt. Det er det eneste der kan gøre din motors forbrænding varm nok til at forbrænde de olierester og benzinrester du har i olie og kamre.
Ok, det bliver så nok ikke lige foreløbig
Besvaret
Hej Hørte nogen på jobbet snakke om at man skulle holde sin motor ren ved at give den en ordentlig spand høvl en gang i mellem (kan så diskuteres om man kan det med 68HK). altså noget med fuld gas i 3. gear på motorvejen. 1. er det rigtigt? 2 er det bedst at gøre det lige før service så skidtet kommer i en gamle olie der ryger ud, eller skal man gøre det når der lige er kommet ny olie på som kan tage skidtet? Mvh Dennis
Man gør det som oftest før et syn på en bil som ligger på grænsen af den påkrævet lambdaværdi (og tilsvarende måling på dieselbiler). En lille tur hvor motoreren kører mellem 4000 og 5000 rpm (behøver jo ikke at være i 5. gear) skulle rense 'systemet' lidt på nogle motorer. Det virker ikke for alle, men det har haft en yderst gavnlig effekt på mine gamle biler (15 år eller ældre) :) Hvad der nøjagtigt sker aner jeg ikke, men de empiriske data har overbevist mig om der er noget om snakken ;)
Besvaret
Man gør det som oftest før et syn på en bil som ligger på grænsen af den påkrævet lambdaværdi (og tilsvarende måling på dieselbiler). En lille tur hvor motoreren kører mellem 4000 og 5000 rpm (behøver jo ikke at være i 5. gear) skulle rense 'systemet' lidt på nogle motorer. Det virker ikke for alle, men det har haft en yderst gavnlig effekt på mine gamle biler (15 år eller ældre) :)
Det kan selvfølgelig være noget af de der blev ment. Men det behøver jeg nok ikke tænke på med en knap 3 år gammel bil tror bare jeg fortsætter uden at være en gasdjævel

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...