Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har de sidste 2 mdrs tid opdaget at min telefon henter data af sig selv. Første gang telefonen begyndte, opdagede jeg det ved at jeg modtog en sms fra 3 at jeg nu havde brugt for over 100kr i datatrafik, og jeg tænkte bare What!!! for jeg bruger slet ikke min telefon til andet end at ringe og skrive sns og mms. Jeg logger så mit 3 og ser til min store overraskelse at der er hentet rigtig meget data til en værdi af 799kr. Heldigvis havde 3 blokeret datatrafikken der så regningen ikke blev endnu højere. Jeg kontaktede selvfølgelig 3 men de kunne ikke fortælle mig hvad telefonen havde hentet. Jeg synes selv jeg har været inde og trykke på alt på telefon for at forsøge at ændre på div indstillinger, så der skal tilladelse til før telefonen henter noget. Jeg har endda en knap der kan vis hvilke programmer der er åbne. Men telefonen viser ikke at der er noget åbent, og når jeg går ind under "log" kan jeg se at der af og til bliver sendt og hentet data. (Når telefonen finder signal står der hentet og sendt 0kb) men nogle gange står der 1kb eller højere. Jeg synes det er underligt at telefonen pludselig begynder at hente data (den er lige under 2år), og jeg kan se på min regning der skal betales nu og allerede på den næste, at det er dataftrafik på. På den sidste regning er beløbbet godt nok kun 0,38kr men jeg frygter bare en dag at det stiger vildt igen. 3 ville tilbyde at jeg kunne købe en datatrafikpakke til 79kr pr mdr, for så var der en blokade på så jeg max kunne betale 199kr hvis den pludselig hentede en masse igen. Men jeg vil ikke betale 79kr om måneden for noget jeg ikke bruger. De påstod også at telefonen ikke ville hente data når den befandt sig i Sverige, for det havde de sat en stopper for pga roaming priserne. Men jeg kan se på tidspunkterne at min telefon befinder sig i SE Nogle der kender telefonen, og har en god ide til hvad jeg kan gøre ved den. Mvh Maria

Besvaret

Vi havde lidt samme problem med en Sony Ericsson fordi der var en genvejstast til internetet på den knap man bruger til at 'lægge på' og 'låse telefonen op'. Hvis man ramte tasten to gange eller personen i røret lagde på først så var der en risiko for at man kom til at gå på planet 3. Kig om der er en direkte genvejs tast til planet 3 på tastaturet. Alternativt kan det være email klienten som er sat til at tjekke mail (men det burde give et mere stabilt forbrug...)??

Besvaret

Tjek dine SMS-indstillinger. Hvad er telefonen sat til at bruge dér til afsendelse og modtagelse? (Typisk noget á la "Foretrukken Forbindelse". Den skal stå til GSM/UMTS, og ikke "Pakkedata") Hvis den står som den skal, så har jeg umiddelbart ikke flere idéer,

Besvaret

Tak for råd indtil videre. Jeg har en knap med 3explore der hvor man låser telefonen, så det kan godt være den når at sætte noget igang. Mht til email, ved jeg ikke engang hvor på telefonen det skulle sættes til. Sms-indstillningerne er på GSM/UMTS og MMS spørger den om, om jeg vil hente når jeg modtager nogen i SE, så det er ok. Men vil det sige at hvis der står pakkedata ud for nogle andre indstillinger, så er det ikke godt?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...