Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er kommet lidt i klemme. Jeg søgte på nettet efter et nyt camera, jeg havde solgt mit Canon EOS 50D, jeg havde en del ekstra udstyr til det, flash og objektiver. Jeg besluttede mig for at købe et 7D. PhotoCity annoncerede med et til 12.000,- plus forsendelse. Jeg skrev til dem at jeg gerne ville købe kameraet af dem, men ville hente det i Gøteborg, hvor jeg kunne se deres telefonnummer høre hjemme. Det kunne ikke lade sig gøre, sagde de. Jeg søgte så på nettet og fandt en del kritik af dem, med lange leveringstider, manglende produkter, parallel import og tabte penge. Jeg skrev til dem at jeg ikke ville købe af dem, da de ville have forudbetaling. Så tilbød de at jeg kunne betale efter at jeg havde modtaget kameraet. jeg skulle bare skrive under på en "aftale" hvor jeg forpligtede mig at betale for kameraet senest 3 dage efter at have modtaget det. Aftalen bestod af et simpelt word dokument, hvor sælger står med en adresse i Los Angels i USA, der står at jeg vil modtage et NYT 7D med garanti i Sverige. Jeg skrev under og scannede ind og sendte det retur til dem, der står ikke mit personnummer eller noget på aftalen. Men jeg syntes det var ok, det var jo en ok deal syntes jeg. Efter 3 ugers venten, hvo jeg ofte rykkede for kameraet, skrev de at de nu havde kameraet på lager og ville sende det, det var mandag. Jeg var ved at blive desperat for jeg skulle til Brasilien om fredagen den uge, og havde jo brug for at have kameaet med. Jeg modtog pakken, fra Gøteborg om onsdagen. Den indeholdt et EOS 7D der havde taget 50 billeder, en slidt instruktionsbog og kameraet har kun Japansk og Engelsk i menuerne. Jeg skrev straks til dem og sagde at jeg ikke var tilfreds med varen, og ville have en klækkelig rabat hvis jeg skulle beholde det. I løbet af 36 timer havde vi en række mail udvekslinger hvor de tilbød at jeg kunne sende det tilbage og få et andet.....i løbet af 2-3 uger....ikke smart da jeg jo står med en billet til Rio i hånder..... Vores snak slutter med at jeg skriver, at vi må klare økonomiske senere. De tilbyder blot SEK 500,- i rabat hvis jeg beholder det jeg har fået tilsendt, det er jeg ikke tilfreds med. Jeg tager kameaet med til Brasilien...... Nu afviser de at tage det retur og rykker for det fulde beløb.....hmm.....ville i betale fuld pris for kameraet?? :confused: Jeg har tilbudt dem de 12.000,- -25% grundet manglende sprog i menuerne, og at det er brugt da jeg modtog det.....og deres Svenske garanti giver jeg ikke meget for da der intet garantibevis er med, og deres adresse er i USA....

Besvaret

Jeg havde ikke valgt at betale fuld pris, så hellere sende kamera retur uanset hvor jeg skulle hen....... Jeg vil mene at når du vælger at tage det med på ferie, så vælger du også betale fuld pris - de 500 kr Det er selvfølgelig ærgeligt at sverige tjener mere på hardware generelt end i danmark, det kan næsten altid betale sig at kigge der (hvad du så end kan bruge det til...)

Besvaret

EOS 7D kan købes hos anerkendte internetbutikker i Tyskland for 1200 EURO, men jeg ville jo støtte dem, da de ligger i SV, og jeg spurgte præcist på om der var Svensk garanti, det bekræftede de, det ville jo have været bedre end en tysk garanti. Men men....det er der altså ikke...

Besvaret
Så tilbød de at jeg kunne betale efter at jeg havde modtaget kameraet. jeg skulle bare skrive under på en "aftale" hvor jeg forpligtede mig at betale for kameraet senest 3 dage efter at have modtaget det. Jeg skrev under og scannede ind og sendte det retur til dem, der står ikke mit personnummer eller noget på aftalen. Men jeg syntes det var ok, det var jo en ok deal syntes jeg. I løbet af 36 timer havde vi en række mail udvekslinger hvor de tilbød at jeg kunne sende det tilbage og få et andet.....i løbet af 2-3 uger....ikke smart da jeg jo står med en billet til Rio i hånder..... De tilbyder blot SEK 500,- i rabat hvis jeg beholder det jeg har fået tilsendt, det er jeg ikke tilfreds med. Jeg tager kameaet med til Brasilien......
Du skriver jo selv, at du har skrevet under på, at du skulle sende det retur indenfor 3 dage, hvis du ikke ville have det. De tilbyder dig et andet, selvom der er lang leveringstid. Det tilbud kunne du jo tage imod. Så tilbyder de dig 500,- i afslag, og det kunne du jo også tage imod! Jeg kan ikke se andet end at du har haft mulighed for at ophæve købet og levere deres møg tilbage. Istedet vælger du at bruge det, tage det med til Brasilien osv. At de i første instans sender dig noget lort, er jo et eller andet sted sagen uvedkommende, eftersom du godkender købet ved IKKE at sende kameraet retur. Jeg tror ikke, der er meget at komme efter i den handel, eftersom du har godkendt købet ved at beholde kameraet. Surt, men du må nok til lommerne... :sad: Du kan jo forlange at de skal fremvise en svensk garanti på det. Mener, det er en EU standard...
Besvaret
Du skriver jo selv, at du har skrevet under på, at du skulle sende det retur indenfor 3 dage, hvis du ikke ville have det. De tilbyder dig et andet, selvom der er lang leveringstid. Det tilbud kunne du jo tage imod. Så tilbyder de dig 500,- i afslag, og det kunne du jo også tage imod! Jeg kan ikke se andet end at du har haft mulighed for at ophæve købet og levere deres møg tilbage. Istedet vælger du at bruge det, tage det med til Brasilien osv. At de i første instans sender dig noget lort, er jo et eller andet sted sagen uvedkommende, eftersom du godkender købet ved IKKE at sende kameraet retur. Jeg tror ikke, der er meget at komme efter i den handel, eftersom du har godkendt købet ved at beholde kameraet. Surt, men du må nok til lommerne... :sad: Du kan jo forlange at de skal fremvise en svensk garanti på det. Mener, det er en EU standard...
Enig i at jeg har et dilemma, men de lovede mig et NYT kamera, og Svensk garanti, det fik jeg ikke.....det er vel et brud fra deres side. Desuden er der vist en lov om at man skal modtage en instriktionsbog på Svensk, når man sælger en vare i Sverige...
Besvaret

Ja, de havde lovet dig et nyt kamera. Det var ikke det, de sendte, men i og med at du har godtaget købet, så tror jeg ikke, der er noget at komme efter. Du burde ha' sendt det retur med det samme og så i øvrigt ha' glemt alt om sådan et skodfirma... :(

Besvaret
Ja, de havde lovet dig et nyt kamera. Det var ikke det, de sendte, men i og med at du har godtaget købet, så tror jeg ikke, der er noget at komme efter. Du burde ha' sendt det retur med det samme og så i øvrigt ha' glemt alt om sådan et skodfirma... :(
Havde jeg også gjort hvis jeg ikke skulle til Brasilien 36 timer efter....
Besvaret
Jeg tror nok aldrig jeg ville have skrevet under på et sådan dokument :-S Jeg ved ikke hvad jeg skal råde dig til, men jeg håber du finder en løsning, som du kan være tilfreds med..
Mener jeg står ret stærkt da varen ikke lever på til beskrivelsen, den var jo brugt (dog kun 50 billeder, men alligevel), kan ikke ændres til Svensk/Dansk i menuerne og den manglende svenske instruktionsbog. Men, nej. Hvis jeg vidste manden var så debil ville jeg heller ikke skrive under, de næste dage helliger jeg mig opgaven at skrive i alle de fora jeg kan, om deres behandling af kunder, og deres vare uden garanti. Men jeg ender nok med at overføre 11.000 og så er det op til dem om de vil køre sagen videre......jeg er ikke bange for at møde op i en retssal med varen der tydeligt ikke skal sælges på det svenske marked.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...