RS6 Besvaret June 6, 2010 Rapporter Besvaret June 6, 2010 Kunne du ikke få den i 3' gear....?? :-) Der er da fint liv i din TT RS.....;-)
Rikke Rost Besvaret June 6, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret June 6, 2010 Jow....:D I betragtning af at jeg slet ikke har preppet den til en 1/4 mile og kører på helt almindelige CSC5P i 255/30/20, så synes jeg slet ikke det er skidt. Jeg var røget i top 15 derovre med den 12,62 tid. Der var satme mange af de vilde biler der ikke kunne en skid. De kunne larme, men ikke køre... Store Kleemann S65AMG med 800hk/1300 nm kører på 13,7sek.
RS6 Besvaret June 6, 2010 Rapporter Besvaret June 6, 2010 Den Kleemann er jo, som min, en hval, dog med et kræftværk, men stadig en hval..... De 3 vigtigste ting er HK, vægt og vægt.....
dannemare Besvaret June 6, 2010 Rapporter Besvaret June 6, 2010 Den Kleemann er jo, som min, en hval, dog med et kræftværk, men stadig en hval..... De 3 vigtigste ting er moment ved hjulene (transmission output torque + final drive gear ratio), vægt og vægt..... Jeg har korrigeret... ;)
Rikke Rost Besvaret June 6, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret June 6, 2010 Det er HK der accelerer en bil...ikke moment. Moment er et udtryk for motorens modstandsdygtighed overfor belastning.... HK og moment er altid det samme ved 5252 omdr. Jeg har korrigeret... ;) Den Kleemann er jo, som min, en hval, dog med et kræftværk, men stadig en hval..... De 3 vigtigste ting er HK, vægt og vægt.....
Basse Besvaret June 6, 2010 Rapporter Besvaret June 6, 2010 Hvis det er 1/4 mile, så er det da en udemærket tid der, Brian. Dog er målet 200 meter på din udskrift, som er 1/8 mile - og så er tiden knap så imponerende hehe :D Anyway, den lyder og går sq godt. Kunne godt tænke mig at få målt min, bare for sjov skyld :D
RS6 Besvaret June 6, 2010 Rapporter Besvaret June 6, 2010 ...min pointe er bare at en Kleemann AMG63 er for tung til at kunne gøre sig på en kortbane...... Men flot af din lille frisør Porsche.....;-) Hvad kunne din RS6 præstere da du havde den.....?
Rikke Rost Besvaret June 6, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret June 6, 2010 Nej Basse.....:D Der står en 200 meter tid på ca 8 sek..... Hvad tror du så jeg laver i den tid der går op til de 12,6 sekunder??? :D Hvis det er 1/4 mile, så er det da en udemærket tid der, Brian. Dog er målet 200 meter på din udskrift, som er 1/8 mile - og så er tiden knap så imponerende hehe :D Anyway, den lyder og går sq godt. Kunne godt tænke mig at få målt min, bare for sjov skyld :D
Rikke Rost Besvaret June 6, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret June 6, 2010 Det ved jeg faktisk ikke.....for jeg har aldrig kørt den på en rigtig 1/4 mile. Det var første gang i mit liv jeg prøvede det....Så der er room for improvement! ...min pointe er bare at en Kleemann AMG63 er for tung til at kunne gøre sig på en 1/4 mile...... Men flot af din lille frisør Porsche.....;-) Hvad kunne din RS6 præstere da du havde den.....?
dannemare Besvaret June 6, 2010 Rapporter Besvaret June 6, 2010 Det er HK der accelerer en bil...ikke moment. hk og nm er to sider af samme mønt. De hænger matematisk sammen. Uden nm er der ingen hk. hk er "blot" et produkt af af moment og omdrejninger. De er med andre ord en del af én og samme matematiske formular: http://craig.backfire.ca/pages/autos/horsepower#acceleratingacar Dét, jeg fokuserede på, var at RS6 skriver "hk" (dvs effekt målt ved motor). Det, der er derimod er interessant, er effekten målt ved hjulene. Dvs. resultatet af motorens kraft multipliceret med det pågældende gears gear ratio og igen multipliceret med gearingen ved den/de drivende aksler. Moment er et udtryk for motorens modstandsdygtighed overfor belastning.... http://craig.backfire.ca/pages/autos/horsepower#torque HK og moment er altid det samme ved 5252 omdr. Ja, det er basic 101.
Basse Besvaret June 6, 2010 Rapporter Besvaret June 6, 2010 Nej Basse.....:D Der står en 200 meter tid på ca 8 sek..... Hvad tror du så jeg laver i den tid der går op til de 12,6 sekunder??? :D Jaja er forkølet, kan ikke se alt - tog også mine forbehold griner. Nu er du jo lidt langsom i optrækket, så man ved aldrig hvad du laver griner
RS6 Besvaret June 6, 2010 Rapporter Besvaret June 6, 2010 Man kan da sagtens måle effekt (hk) ved hjulene, den er ikke direkte sammenligenlig med effekt ved koblingen, men hk kan sagtens måles ved hjulene, desuden kommer mange ting også an på omdrejningsvillighed.....og en masse andet.....vægt, vægt og vægt.....
dannemare Besvaret June 6, 2010 Rapporter Besvaret June 6, 2010 En "JWR375" (stage 3) Focus RS blev på Crail Raceway for en måned siden noteret for "1/4mile 13.42 with a speed of 111.7 mph (178,72 km/t)". Sgu meget godt gået af den tunge FWD'er. Ovenstående er samme stage 3, som jeg selv går med planer om.
dannemare Besvaret June 6, 2010 Rapporter Besvaret June 6, 2010 Ovenstående er samme stage 3' date=' som jeg selv går med planer om.[/quote'] Hvilket jo mindede mig om lige at tjekke mit eksemplar af udgave 24 (fra nov/dec sidste år) af det svenske BILSPORT, hvor de netop tester selvsamme config (leveret af Autotech Motorsport, som jeg flere gange tidligere har omtalt i hot-hatch-tråden). Tid: 13.21 secs (ved 177.71 km/t). Sgu en fin tid med "kun" omkring 375 peak hk og 580 peak nm. Derudover skal den kun bruge 3,89 sek fra 100-150 km/t ved acceleration i optimale gear. Kun 0,68 sek langsommere end en standard Nissan GT-R, ifølge BILSPORTs egne tests af begge biler.
credde Besvaret June 7, 2010 Rapporter Besvaret June 7, 2010 Hehe fede videoer. Godt at se, at du ikke behøver varme dækkene op og selv med forsinket start napper du Supra'en :th2: Du nærmer dig 1/4 milen for en BMW M5 (12.6 sek). http://www.motortrend.com/roadtests/luxury/112_0412_2005_bmw_m5_mercedes_benz_e55/specification_comparison.html
dannemare Besvaret June 7, 2010 Rapporter Besvaret June 7, 2010 Hehe fede videoer. Godt at se, at du ikke behøver varme dækkene op og selv med forsinket start napper du Supra'en :th2: Du nærmer dig 1/4 milen for en BMW M5 (12.6 sek). http://www.motortrend.com/roadtests/luxury/112_0412_2005_bmw_m5_mercedes_benz_e55/specification_comparison.html Jeg tror, at Brians TT-RS'er faktisk allerede kan matche disse tider på nuværende tidspunkt. Bilen er der allerede powermæssigt. Det er blot et spørgsmål om mere og mere launch-øvelse, og en 12.4-tid burde være mulig IMO.
Rikke Rost Besvaret June 7, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret June 7, 2010 Med den rigtige launch og optimale skift er den under 12 sek. Den laver hjulspin på alle 4 de første 5m på gadedæk indtil den får fat.... JonnyC kører 12,2 i en preppet std TT-RS med ca 350hk. Så der er masser at komme efter...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu